Bo Facebook postal novi eBay?

Če ste do sedaj kupovali na ebayu, se to lahko že kmalu spremeni. Facebook namreč predstavlja svojo novo storitev – spletno tržnico Marketplace.

Facebook je pred kratkim razvil svojo lastno spletno tržnico, ki so jo poimenovali Marketplace. S tem se največje družbeno omrežje postavlja ob bok platformam kot so eBay in Gumtree. Storitev bodo sicer zaenkrat lahko uporabljali le v štirih državah, in sicer v Veliki Britaniji, Združenih državah Amerike, Avstraliji in na Novi Zelandiji, v prihodnjih mesecih pa naj bi Facebook to storitev razširil tudi na več drugih držav.

Zakaj so se pri Facebooku sploh odločili za Marketplace?

Mnogi uporabniki družbenega omrežja se verjetno sprašujejo, zakaj so pri Facebooku sploh razvili svojo lastno spletno tržnico. Pri podjetju pravijo, da so se za ta korak odločili za to, ker so opazili, da se njihovi uporabniki ne povezujejo samo zaradi klepeta ali da bi delili svoje fotografije ali video, ampak tudi z namenom nakupovanja. Vse več uporabnikov namreč Facebook uporablja za prodajo ali nakupovanje stvari. To se je sprva začelo z nastajanjem raznih skupin, v katerih so uporabniki prodajali in kupovali razne predmete. Skozi leta je takšna uporaba skupin samo rastla – tako naj bi vsak mesec takšne skupine obiskovalo preko 450 milijonov uporabnikov. Spletna tržnica Marketplace naj bi tako nastala kot odgovor na te potrebe, s čimer bi se uporabnikom Facebooka olajšalo iskanje, kupovanje in prodajanje različnih stvari. Namen spletne tržnice naj bi bilo tako uporabnikom olajšati iskanje stvari oziroma predmetov, katere potrebujejo in hkrati poiskati novega lastnika za vse tiste stvari, katere več ne uporabljajo.

Marketplace je po mnenju strokovnjakov nastal tudi z namenom, da bi uporabniki na družbenem omrežju Facebook preživeli še več časa. To pa je gotovo pomembno tudi iz vidika oglaševalcev. Marketplace pa bo verjetno zanimiva možnost tudi za razna podjetja, ki bodo na ta način svoje izdelke in storitve lahko ponudila množicam uporabnikov družbenega omrežja.

Kako deluje Facebookov Marketplace?

Facebook Marketplace je namenjen prodaji in kupovanju izdelkov/storitev v lokalni skupnosti uporabnika. V državah, kjer je ta storitev že na voljo, je njena uporaba zelo enostavna. Da bi obiskali Facebookovo spletno tržnico, je potrebno samo klikniti na ikono trgovina na dnu Facebookove aplikacije. Storitev so si pri Facebooku zamislili na podoben način, kot npr. deluje eBay. To pomeni, da bodo uporabnikom na voljo možnosti filtriranja zadetkov za njihove poizvedbe, in sicer po kategorijah, ceni in lokaciji.

Marketplace najprej prikaže slike izdelkov, ki jih prodajajo ljudje v vaši bližini. Če želi uporabnik poiskati specifičen izdelek, svojo poizvedbo vpiše v iskalnik in prikazane zadetke filtrira glede na ceno, kategorijo in lokacijo. Uporabnik lahko brska tudi med izdelki, ki so na voljo v različnih kategorijah, npr. v kategorijah Gospodinjstvo, elektronika ali oblačila. S posebnim orodjem za določanje lokacije lahko uporabniki tudi prilagodijo regijo, v kateri iščejo določen izdelek, ali pa povsem spremenijo lokacijo iskanja.

Ko uporabnik najde izdelek, ki ga zanima, samo klikne na sliko in prikaže se mu več podatkov, med drugim podrobnosti o prodajalcu (ime in profilna slika), opis izdelka, lokacija. Izdelek lahko uporabnik tudi shrani, da ga lažje poišče kasneje. Ko se uporabnik odloči za nakup, lahko pošlje prodajalcu direktno sporočilo, v katerem mu sporoči tudi svojo ponudbo. Od tu naprej se na to kupec in prodajalec dogovarjata o ceni, prodaji in prevzemu kakor jima najbolj ustreza. Pri tem je pomembno dodati, da Facebook v svoji spletni tržnici ne omogoča dostave ali izvedbe plačila za izdelke.

Poleg nakupovanja nudi Marketplace seveda tudi možnost prodaje izdelkov, ki jih ne potrebujete več. Tudi prodajanje izdelkov poteka enostavno, in sicer uporabnik najprej slika izdelek, ki ga želi prodati, nato doda ime izdelka, njegov opis in določi ceno. Sledi še potrditev lokacije prodajalca in izbira primerne kategorije. Na koncu mora uporabnik samo še pritisniti objavi in njegov izdelek se prikaže med prodajanimi predmeti.

Marketplace tako omogoča, da vsi, ki iščejo izdelke v vaši okolici, vaš izdelek tudi najdejo in vas lahko kontaktirajo preko sporočila. Isti izdelek je mogoče objaviti tako v storitvi Marketplace kakor tudi v specifični skupini za prodajo predmetov. Uporabnik lahko ves čas tudi spremlja vse svoje shranjene izdelke, izdelke, ki jih je objavil za prodajo in vsa sporočila, ki si jih je izmenjal z ostalimi uporabniki.

Prepovedani izdelki

Čim se je pojavil Marketplace, so se na platformi pojavili tudi t.i. prepovedani izdelki oziroma izdelki, ki niso dovoljeni za prodajo. Gre npr. za droge, zdravila, živali, spolne usluge, orožje, ipd. Pri ugotavljanju kršitev pravil se Facebook zanaša na uporabnike, ki bodo prijavili kakršne koli kršitve tovrstnih prepovedi.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...