Nezaželeni bounce

Na začetku naj najprej razjasnimo, kaj ta “zloglasni” bounce rate sploh je in kaj nam ta statistika pove znotraj analitičnega orodja Google Analytics. Bounce rate je odstotek uporabnikov, ki odidejo ali zaprejo spletno stran, brez da bi si na vašem spletnem mestu pogledali še kakšno drugo stran/podstran.

Za lažje razumevanje naj ponazorimo na praktičnem primeru. V Googlu poiščemo poljubni niz, in kliknemo na prvi zadetek, ki nas preusmeri na želeno spletno stran. Ko prispemo na spletno stran, pa jo takoj zapremo, brez da bi kliknili še kako povezavo, gumb v meniju, zunanjo povezavo itd … Naš obisk bi se v takšnem primeru štel kot “bounce”.

Zakaj je ta statistika nekaterim tako pomembna in drugim skrb vzbujajoča? Če imate na vaši domači strani bounce rate 75 %, to pomeni, da 75 % vseh uporabnikov, ki pridejo na spletno stran, to stran zapusti brez ogleda še kakšne podstrani. Vzrokov za to je lahko več, vse od slabo narejene in oblikovane domače strani do nezanimivih vsebin. Prav tako se je treba zavedati, da visoki odstotek bounca ni nujno slab pokazatelj. Če gledamo povprečja, imajo blogi in druga sorodna spletna mesta visok bounce rate in sicer med 70 % in 90 %, ker uporabniki že na prvi strani dobijo vse informacije, ki jih potrebujejo. Za razliko imajo povprečno najmanjši bounce rate spletne trgovine od 20 % do 40 %.

Če mislite, a je vaš bounce rate prevelik, smo za vas napaberkovali nekaj nasvetov, kako ga znižati.

Motivacija

Če opazite, da imate na domači strani največji bounce rate, to lahko pomeni, da je domača stran nepregledna ali pa uporabnika, zaradi nerazumljivosti ne pritegne v dovoljšni meri. Velikokrat se tudi zgodi, da na prvi strani ni podatkov, ki jih je uporabnik iskal oz. so mu bili obljubljeni v spletnem oglasu. Če želimo, da uporabnik ostane na strani in klika naprej, ga je treba motivirati tako vsebinsko kot tudi vizualno. Priporočljivo je, da imate na prvi strani med besedilom čim več povezav na podstrani ali druge članke in tako uporabniku olajšate prehode med stranmi.

Vsebina

Vsebina spletne strani mora biti relevantna in v povezavi s temo spletne strani. Preglejte vsebino vseh strani z visokim odstotkom bouncea in kratkim povprečnim časom na strani ter jo posodobite, dodajte več informacij, ki bi obdržale uporabnike na strani več časa. Med besedilo ali po njem vstavite povezavo do drugih strani ali člankov (npr. Če vas zanima še kaj na to temo, kliknite tukaj …), a pozor, s povezavami nikakor ne pretiravajte, ker tako uporabnika samo zmedete ali pa mu daste jasno vedeti, da še sami ne veste, kaj je zanj pomembno in kaj želite povedati, oglaševati ali prodati. Prav tako se skušajte izogniti uporabi pop-upov, ker izjemno moteče prekinejo uporabniško izkušnjo, kar lahko privede tudi do odhoda uporabnika z vaše spletne strani.

Oblikovanje

Kot pri vseh ostalih produktih je tudi pri spletnih straneh oblikovanje (dizajn) še kako pomembno in izrazito vpliva na bounce rate. Vprašajte se, na kateri strani bi raje iskali informacije? Na taki strani, ki je videti kot iz leta 2000 ali na vizualno privlačni in moderni spletni strani, z mislijo na postavitev elementov, kjer jih uporabnik potrebuje in čim prej zagleda… Ker oblikovanje (dizajn) uporabniku veliko pove tudi o kakovosti vašega dela/produkta, ga prilagodite svojemu ciljnemu občinstvu, a ne pozabite ga narediti všečnega tudi ostalim uporabnikom vaše spletne strani.

Mobilnost

Ker je uporaba mobilnih telefonov in tabličnih računalnikov že dolgo v porastu, nikakor ni odveč misel na tudi na mobilne uporabnike. Če nimate ločene strani za mobilni dostop, vsaj poskrbite, da bo vsebina na strani čim bolj prilagojena tudi za mobilne telefone in tablice. Naj bo besedilo preprosto in jasno berljivo, da ne povzroča težav na manjših ekranih, prav tako pa naj bodo tudi informacije strnjene, da uporabnik želene informacije dobi čim prej.

Hitrost spletne strani

Ker se vsem mudi in naprave postajajo vedno hitrejše, smo “spletni deskarji” postali izjemno občutljivi na hitrost nalaganja spletnih strani. Statistični podatki kažejo, da je problematična že vsaka spletna stran, ki se uporabniku nalaga več kot 2 sekundi, zato poskrbite za čim hitrejši prikaz strani brez nepotrebnih nalaganj in korakov.

 Manjši popravki:

  • Zunanje povezave naj se odpirajo v novem oknu/zavihku
  • Okno za iskanje po strani naj bo vedno prikazano in na vidnem mestu
  • Prevelike poste/članke razdelite na dva dela
  • Naredite zanimivo ali šaljivo 404 stran
  • Ne pretiravajte z oglasi
  • Uporabite dober barvni kontrast, ki uporabnikovo pozornost preusmeri na pomembne vsebine

To je le nekaj nasvetov, kako do nižjega odstotka bouncea. Preden pa popolnoma spremenite spletno stran, velja premisliti o vsem tukaj naštetem, kajti tudi visok bounce rate je za nekatere strani dobra stvar (blogi, spletne vizitke …). Preglejte in spremenite/posodobite samo tiste strani, kjer je visok bounce rate nezaželen. Predvsem pa si velja zapomniti, da je uporabniku najvažnejše, da ob prihodu na vašo spletno stran preprosto najde, kar je iskal, torej zanj relevantne informacije.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...