Posodobitve News Feeda za boljšo uporabniško izkušnjo

Namen News Feeda je v tem, da se uporabnikom na Facebooku prikazujejo zgodbe oziroma objave, ki so zanje najbolj relevantne in zanimive. Z vsakokratnimi posodobitvami si tako pri Facebooku želijo uporabniško izkušnjo še izboljšati in uporabnikom omogočiti, da bodo lahko videli več objav svojih prijateljev in družine – torej objav, ki jim pomenijo največ.

Ko je Facebook leta 2006 prvič lansiral News Feed, si je bilo skoraj nemogoče predstavljati vse izzive, s katerimi se družbeno omrežje sooča danes. Glavni izziv je gotovo velika količina informacij, s katerimi se srečuje uporabnik – vseh informacij je preprosto preveč. Prav tako se je v času od 2006 do danes Facebooku pridružilo preko milijarda ljudi, ki vsak dan s svetom delijo svoje zgodbe. Facebook se je zaradi tega odločil, da bodo zgodbe oziroma informacije, ki se prikazujejo v News Feedu, razvrščene oziroma rangirane. Glavni namen tega je, da uporabniki vidijo tiste objave, ki jih najbolj zanimajo, torej pomembne objave svojih prijateljev ali družine. Brez takšnega razvrščanja informacij, lahko uporabniki pomembne objave zamudijo in tako ne vidijo objav, ki jim pomenijo največ. Pri Facebooku so si zato želeli najti najboljši način, na podlagi katerega bi bile objave v News Feedu razvrščene kar najbolj smiselno in relevantno – za vsakega uporabnika posebej. In rezultat tega so posodobitve News Feeda.

Posodobitvam News Feeda smo bili priča že večkrat v preteklosti. Mnogi uporabniki nad tovrstnimi spremembami pogosto niso najbolj zadovoljni in vidijo takšno razvrščanje novic oziroma objav kot zelo naključno početje Facebooka, nad katerim kot uporabniki nimajo dovolj nadzora. Vendarle pa pri Facebooku zagotavljajo, da se vse takšne spremembe vedno odvijajo na podlagi temeljnih vrednot, namen posodobitev pa je ravno to, da News Feed kljub izboljšavam še vedno ostane, kar je prvotno bil – torej vir relevantnih novic.

Na katerih vrednotah temeljijo posodobitve News Feeda?

Pri Facebooku so se odločili, da uporabnikom tega priljubljenega družbenega omrežja razkrijejo, katere so te temeljne vrednote, da bi na ta način tudi uporabniki lažje razumeli in sprejeli posodobitve oziroma spremembe. Pri tem je osnovno vodilo gotovo to, kar je Facebooku tudi prineslo tolikšno priljubljenost in tolikšno število uporabnikov – ljudem prikazovati zgodbe, ki jim pomenijo največ. Iz tega zornega kota pri podjetju vedno razmišljajo tudi o posodobitvah News Feeda. Če bi uporabnik torej vsak dan izmed več tisoč objav izbral 10 objav, ki so zanj najpomembnejše, bi to morale biti zgodbe, ki jih Facebook temu uporabniku prikaže v njegovem News Feedu. Ravno ta osebni, edinstven in subjektiven duh je nekaj, kar je glavno vodilo vseh Facebookovih posodobitev.

  • Prijatelji in družina so vedno na prvem mestu

Osnovna ideja Facebooka je bila od vsega začetka povezovati ljudi z njihovimi prijatelji in družino. To še vedno ostaja temeljna vrednota, na kateri so oblikovane tudi vse odločitve o posodobitvah News Feeda. To pomeni, da je glavna prioriteta Facebooka, da uporabnike povezuje z ljudmi, stvarmi in kraji, s katerimi si ti želijo biti povezani. News Feed zato ne bi bil to, kar je, če se v njem ne bi vselej pojavile objave vaših prijateljev in družine. Da vseh tovrstnih objav ne bi nikoli zamudili, so se pri Facebooku odločili, da te objave postavijo med najbolj zgornje objave v News Feedu. V praksi to pomeni, da če nekdo všečka slike svojega prijatelja ali sestre, potem se bodo nove objave te osebe vedno prikazovale zgoraj in jih na ta način ne bo nikoli zamudil.

  • News Feed – vir novic

Raziskave so pokazale, da je uporabnikom poleg prijateljev in družine zelo pomembno tudi, da je News Feed vir vsakodnevnih novic. Ljudje želijo na ta način izvedeti novosti, ki so zanje pomembne. Večina uporabnikov si tako želi prebirati objave informativne narave. Seveda se uporabniki razlikujejo med sabo in nekaj, kar je zanimivo enemu, ni nujno zanimivo tudi drugemu. Facebook se zato trudi, da bi posameznemu uporabniku prikazoval tiste novice, ki so zanimive in relevantne zanj. Takšne novice oziroma objave se nato pojavljajo višje v News Feedu.

  • News Feed – vir zabave

Čeprav mora biti News Feed vir relevantnih novic, pa mora biti tudi zabaven. To pomeni razne video vsebine, smešne slike ali morda novice o priljubljenem zvezdniku. Facebook se zato trudi ugotoviti, kaj je nekemu uporabniku zabavno in takšne objave postavlja višje v News Feedu, da jih uporabnik ne zamudi.

  • Platforma za vse ideje

Čeprav nekateri Facebooku očitajo, da namesto uporabnikov izbira, kaj naj bi le-ti prebirali, pa si pri Facebooku pravzaprav želijo uporabnike povezovati s tistimi idejami in zgodbami, ki so zanimive in pomembne njim. To pomeni, da je Facebook platforma za vsakovrstne ideje, brez izključevanja ali privilegiranja določenih perspektiv. Cilj je torej posameznemu uporabniku prikazovati take tipe objav, za katere je le-ta izkazal največ interesa in zanimanja. Na ta način uporabniki vidijo vsebine, ki jih zanimajo in za pregledovanje News Feeda porabijo več časa. Pri sprejemanju različnih mnenj in idej pa ima Facebook tudi jasna pravila glede vsebine, ki ne sodi na to omrežje (verbalni napadi, sovražni govor, ipd.).

  • Verodostojna komunikacija

Facebook veliko pozornost namenja povratnim informacijam, na podlagi katerih so doslej ugotovili, da ljudi najbolj zanimajo pristne in verodostojne zgodbe. Zato veliko truda namenjajo ravno temu, da bi ugotovili, kak tip zgodb oziroma objav uporabniki razumejo kot pristen in kaj kot zavajajoče ali vsiljene.

  • Uporabnik ima nadzor nad uporabniško izkušnjo

Ker je konec koncev uporabnik sam tisti, ki najbolje ve, kaj ga zanima in kaj mu pomeni največ, je Facebook uporabnikom omogočil nadzor oziroma kontrolo nad tem, kaj se jim prikazuje v njihovem News Feedu. Uporabniku so tako na voljo orodja »skrij objavo« ali »prenehaj spremljati«, s čimer lahko uporabnik sam izboljša svojo uporabniško izkušnjo. Na ta način lahko posamezniki poskrbijo, da se jim na News Feedu ne prikazuje nič, česar tam ne želijo videti. News Feed se bo v prihodnje razvijal v smeri, da bi uporabniki dobili še več orodij za personalizacijo svojega News Feeda.

  • Nenehne izboljšave

Facebook se je zavezal k temu, da bo na podlagi povratnih informacij, ki jih prejme s strani svojih uporabnikov, tudi v prihodnje nadaljeval z izboljšavami in posodobitvami. Pri tem pa uporabnikom obljubljajo, da jih bodo o vseh spremembah in posodobitvah tudi iskreno obvestili. Bomo videli, kakšne spremembe in posodobitve nas še čakajo v prihodnje.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...