Instagram zgodbe – nova storitev ali kopija starega?

Instagram Stories oziroma Instagram zgodbe je nova storitev, s katero Instagram postaja vse bolj podoben Snapchatu. Snapchat v zadnjem času postaja eno izmed najbolj priljubljenih družbenih omrežij in izgleda, da bi si del te priljubljenosti želeli tudi pri Instagramu. Instagramove zgodbe tako za Snapchat vsekakor predstavljajo očitno konkurenco. Snapchat je po mnenju mnogih strokovnjakov med mladimi trenutno mnogo bolj priljubljen kakor Instagram, zato ne preseneča, da se je to družbeno omrežje omislilo nove storitve, s katero bi želelo postati bolj priljubljeno med svojimi in novimi uporabniki. Družbeno omrežje Instagram sicer sodi pod okrilje Facebooka in ima preko 500 milijonov uporabnikov. Po pregledu Instagramove nove storitve se zdi, da je z njo Facebook le želel kopirati Snapchat oziroma tisto, kar Snapchat dela tako priljubljenega. Pri Instagramu sicer svojo novo storitev pojasnjujejo s tem, da so želeli uporabnikom omogočiti, da bi lahko s svojimi sledilci delili prav vse dele svojega dneva – tako vrhunce, kakor tudi vse tiste vmes. Pri Instagramu so prepričani, da na ta način ohranjajo svojo osnovno poslanstvo – uporabnikom omogočiti objavo njihovih najlepših trenutkov v življenju.

Kako delujejo Instagram Stories?

Instagramove zgodbe delujejo na podoben način kot Snapchat. Uporabniki lahko sedaj ustvarijo svoje zgodbe, jim dodajo razne efekte, po 24 urah pa te deljene objave za vselej izginejo. Nova storitev uporabnikom ponuja, da v vsakem delu dneva delijo koščke svojega življenja, te pa lahko opremijo še z zabavnimi efekti, na objave lahko rišejo ali pišejo in nasploh pri tem pokažejo svojo ustvarjalnost. Največja podobnost Instagram zgodb s Snapchatom je seveda v tem, da objave po 24 urah izginejo in se ne pojavijo na Instagram profilu uporabnika. Uporabniki bodo zgodbe drugih uporabnikov, katerim sledijo, lahko videli kar na začetni strani zgoraj. Da je nekdo, ki mu sledite, objavil novo zgodbo, boste videli tako, da bo njegova profilna fotografija na začetni strani obrobljena z barvo. Posamezne Instagram zgodbe si bo mogoče enostavno in tekoče ogledati – če bo uporabnik želel, tudi večkrat. Zgodbe, ki jih bodo uporabniki objavljali, se bodo od običajnih objav na Instagramu razlikovale tudi po tem, da jih ne bo mogoče komentirati. Avtorja neke zgodbe bo tako mogoče kontaktirati samo preko direktnega sporočila (aplikacija Instagram Direct). Zgodb, za razliko od običajnih objav, tudi ne bo moč všečkati.

V kolikor ima nekdo zaklenjen profil, se bodo njegove zgodbe prikazale le tistim, ki temu uporabniku sledijo. Pri uporabnikih z odprtim profilom pa si bodo objavljene Instagram zgodbe lahko ogledali vsi. Instagram bo uporabnikom omogočil tudi, da si bodo lahko pogledali, koliko ljudi si je ogledalo njihovo objavljeno zgodbo. Uporabnik bo lahko tudi sam določil, s kom vse si želi deliti svojo zgodbo – to bodo lahko vsi, ki mu sledijo ali pa le določeni prijatelji. Za razliko od Snapchata uporabniki na Instagramu zaenkrat ne bodo mogli uporabljati filtrov, ki jih je na Sanpchatu mogoče uporabljati na obrazih na slikah in v videih. To je nekatere kar nekoliko presenetilo, še posebej zato, ker je Facebook kupil Masquerade, ki ga večina pozna po aplikaciji MSQRD, s katero lahko uporabniki na svoje selfije dodajajo takšne maske oziroma filtre.

Instagram zgodbe – le kopija Snapchata?

Nekateri strokovnjaki so Instagramovo novost sprejeli precej kritično. Po mnenju mnogih so tako Instagram zgodbe le kopija Snapchata, ki v ničemer ne presegajo slednjega in tudi niso izraz ali rezultat kakršne koli kreativnosti. Mnogi so tako prepričani, da je s to novostjo Instagram preprosto želel izničiti unikatnost in edinstvenost, ki je doslej pripadala Snapchatu. Ker Facebooku torej v preteklosti ni uspelo kupiti Snapchata, se je sedaj svojega tekmeca očitno lotil na drugačen način. Nekateri so prepričani, da je Instagram tako povsem kloniral Snapchatov priljubljen format deljenja zgodb. Instagram naj bi torej od Snapchata prekopiral ne le ime storitve, ampak tudi način delovanja in praktično vse glavne značilnosti.

Instagram zaenkrat svoje nove storitve še ne bo tržil. To niti ne preseneča, saj je Snapchat potreboval kar nekaj let, preden je pred kratkim med zgodbami svojih uporabnikov začel prikazovati oglase. Najverjetneje je torej le vprašanje časa, kdaj se bo za takšno trženje odločil tudi Facebook oziroma Instagram. Pri Instagramu pričakujejo, da bodo Instagram zgodbe nekatera podjetja izkoristila za deljenje kratkotrajne vsebine specifični ciljni skupini. Tako bodo podjetja lahko zgodbe uporabila za deljenje izbranih trenutkov, npr. za prikaz dogajanja, ki se je dogajalo v ozadju nekega dogodka (»behind the scenes«). V prihodnosti pa pri Instagramu napovedujejo, da bodo uporabnikom omogočili tudi mnoge druge oglaševalske in poslovne priložnosti.

Čeprav torej Instagram zgodbe niso ravno najbolj ustvarjalna in edinstvena novost, pa so kljub temu s strani Instagrama izjemno pametna poslovna poteza. Čeprav so Snapchat zgodbe zelo priljubljene, pa po drugi strani niso dosegle prav vseh uporabnikov. Mnogi, ki so pred Snapchatom že uporabljali Instagram, se tako niso želeli ukvarjati s tem, kako deluje Snapchat, ampak so ostali zvesti Instagramu. Instagram zgodbe so odličen način, da tovrstne uporabnike Instagram tudi obdrži, saj sedaj le ti nimajo nobenega razloga, da bi se odločili za Snapchat. Glede na to, da dnevno Instagram uporablja kar dvakrat več ljudi kakor Snapchat, je pričakovati, da bo v prihodnje Instagramova priljubljenost, tudi na račun Instagram zgodb, še zrasla. Kdo ve, mogoče bo Facebooku s to potezo celo uspelo, da bo Instagram postal daleč najbolj priljubljena platforma za deljenje foto in video vsebin.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...