Kako napisati dobro Zadevo za vaše e-novice?

Kako napisati dobro Zadevo za vaše e-novice?

28.07.2016    |    Avtor: Tina Gorenjc

zadeve enovic

Vsakdo, ki je kdaj koli oblikoval Zadevo za posredovane e-novice, se je prej kot slej znašel pred dilemo, kako jo oblikovati, da bo kar se da privlačna in bo uporabnika prepričala, da so e-novice vredne branja. Čeprav mnogi besedilu v Zadevi elektronskega sporočila ne namenjajo veliko pozornosti, pa izkušnje kažejo drugačno sliko. Ljudje namreč prejeta elektronska sporočila vedno vrednotijo ravno po Zadevi sporočila. Raziskave tako kažejo, da se kar 33% prejemnikov elektronskih sporočil o tem, ali bodo neko elektronsko sporočilo odprli in prebrali, odloča izključno glede na Zadevo sporočila. To je kar ena tretjina vseh, katerim pošljemo svoje e-novice. Še vedno mislite, da je povsem nepomembno, kaj zapišemo v Zadevo sporočila?

Zadeva elektronskega sporočila ali vaših e-novic je tako prvi vtis, s katerim lahko prejemnike prepričate ali pa jih pustite hladne. Glede na to, da je pri večini izmed nas v elektronskih sporočilih, pod zavihkom »prejeto«, kar precejšnja gneča, potem postane jasno, zakaj je tako pomembno, da s svojimi e-novicami izstopamo iz sivega povprečja. Če ne izstopamo, se namreč pogosto zdi, da bi bilo povsem isto, če e-novic tem prejemnikom sploh ne bi poslali.

Če torej želite, da bodo vaše naslednje e-novice odprte in prebrane, potem vas vabimo, da si preberete naslednjih 7 nasvetov, s katerimi lahko povečate svoj doseg in izboljšate odstotek odprtih sporočil. Ali rečeno drugače – predstavljamo vam nekaj napotkov, kako napisati Zadevo, da bodo ljudje dejansko kliknili nanjo.

1.   Zadeva naj bo kratka, a sladka

Ko oblikujemo Zadevo, se moramo vedno zavedati, da bodo dolga besedila na večini naprav odrezana oziroma skrajšana, še zlasti pa to velja za mobilne naprave, preko katerih danes uporabniki odpirajo kar 40% elektronske pošte. Zaradi tega je besedilo v Zadevi smiselno omejiti na manj kot 50 znakov. Na ta način smo lahko prepričani, da se bo prejemnikom zares prikazala celotna Zadeva in ne samo njen del. Včasih je seveda besedilo zelo težko skrajšati. V takih primerih je najprej najbolje pomisliti na besede, ki so za celotno sporočilo najmanj pomembne. Tako je npr. pri pošiljanju sporočila za potrditev naročila precej boljša oblika: »Vaše naročilo je potrjeno«, kakor pa »Naročilo št. 9765282947 je potrjeno«. Raziskave so pokazale, da se je pri oblikovanju Zadeve bolje izogibati tudi besedi »Newsletter« – sporočila, ki v Zadevi vsebujejo to besedo, naj bi imele za kar 18,7% manjšo možnost, da jih bodo prejemniki odprli.

2.   Zadeva naj bo osebna (personalizirana)

V Zadevi je vedno dobrodošlo uporabiti ime ali lokacijo prejemnika, saj mu s tem povemo, da nam ni vseeno, komu pošiljamo svoje e-novice. Po drugi strani vsakdo rad sliši svoje ime in s precej večjo verjetnostjo odpre elektronsko pošto, pri kateri Zadeva le-to tudi vsebuje. S tem lahko bistveno izboljšamo odstotek odprtih elektronskih sporočil. Zelo učinkovit način za oblikovanje Zadeve je tako npr. »Vse najboljše Luka – zate smo pripravili presenečenje!« Pri tem pošiljatelj upošteva dvoje – osebni vidik in odličen »tajming«. Personalizacija je torej lahko zelo uspešna, toda po drugi strani z njo ne gre pretiravati. Na ta način namreč lahko prejemnika tudi odbije ali se mu zdi pretirano vsiljiva.

3.   Zadeva naj nakaže, kaj se skriva v e-novicah

Zadeva mora vsaj malo razkriti, kaj se skriva v e-novicah, toda po drugi strani ne sme razkriti preveč. Dober primer je npr. elektronsko sporočilo, ki ga pošljete uporabniku, ki si je iz vašega spletnega mesta prenesel vašo e-knjigo. V Zadevi tako lahko prejemniku elektronskega sporočila napišete nekaj v stilu »Vaša e-knjiga je tukaj!« ali »Vaš priročnik čaka na vas!«. Na ta način si bistveno izboljšate možnosti za odprtje sporočila, saj klasični »Hvala« pogosto ne zadostuje več.

4.   Zadeva naj bo ob pravem času na pravem elektronskem naslovu

Najbolj uspešni oglaševalci na področju email marketinga se zavedajo, kako pomembno je pravo Zadevo poslati prejemniku ob pravem času. Zadeti optimalen »tajming« namreč pomeni močno izboljšan % odprtih elektronskih sporočil. Uspešen primer bi bilo npr. elektronsko sporočilo uspešne pivnice, ki prejemnikom pošlje sporočilo okoli 19.00 ure na petkov večer, v Zadevo pa zapiše »Kam na najbolj mrzlo pivo v mestu?« .

5.   Zadeva naj vsebuje glagole, ki vabijo k dejanjem

Na Zadevo je smiselno gledati tudi kot na poziv k akciji – torej Zadeva naj bi prejemnika prepričala, da klikne na sporočilo. Raziskave so pokazale, da prejemniki precej pogosteje klikajo na elektronska sporočila, katerih Zadeve se začnejo z glagoli, ki ljudi pozivajo k akciji. Tovrstni glagoli so bolj vabljivi, takšna elektronska sporočila pa mnogo bolj brana. Zadeva je na ta način za prejemnika bolj prepričljiva in ga navduši.  Primer tako oblikovane Zadeve je npr. »Sodeluj in večerjaj z zvezdnikom«, kar se sliši mnogo bolj prepričljivo kakor »Večerja z zvezdnikom«.

6.   Zadeva naj da prejemniku občutek, da je nekaj posebnega

Dokazano je, da na zvestobo, zaupanje in pripadnost močno vpliva občutek ekskluzivnosti. Vsakdo si želi verjeti, da je za drugega nekaj posebnega in cenjenega. Ko se ljudje počutijo, da so posebni, so pripravljeni sodelovati in ustvariti povezanost. Takšne občutke je mogoče izvabiti tudi s pravilno zastavljeno Zadevo. Pri tem je potrebno uporabiti primerne fraze, kot so npr. »Samo za naše ljubljene stranke«, »posebna ponudba za posebno stranko«, »Moje darilo tebi«, »Zasebno povabilo«, itd.

7.   Zadeva naj vsebuje vznemirljivo vprašanje

Včasih je Zadevo najbolje začeti z vprašanjem, ki pri prejemnikih načne dvom ali jih prisili v razmislek. To je še zlasti prepričljivo, če v Zadevo vključite vprašanje, za katerega veste, da je zelo relevantno in pomembno tudi za prejemnike sporočila. Primer dobro zastavljenih vprašanj v Zadevi so: »Veste, katere SEO napake vas stanejo uspeha?«, »Ali veste, kaj si lahko privoščite?« ali pa »Veste, zakaj vaša spletna stran ni uspešna?«.

Če na koncu dneva prejemniki vaše e-novice ne odprejo, potem te niso vidne in z njimi ne dosežete želenih rezultatov. Pri tem nič ne pomaga kvalitetna vsebina, ki jo želite deliti z njimi. Najprej se torej morate posvetiti oblikovanju Zadeve. Pri tem pa ne pozabite, da lahko najboljšo Zadevo oblikujete le tako, da jo najprej poiščete s testiranjem.

Obvestilo
Zavrnili ste piškotke za napredno oglaševanje oziroma piškote družbenih omrežij ter spletne analitike, zato vam je onemogočen dostop do spletne strani. Piškotki nam omogočajo, da so vsebine za vas brezplačne.

Potrdite piškotke in si zagotovite neomejen dostop.
Nujno potrebni piškotki za delovanje spletne strani