Microsoft kupil LinkedIn za 26,2 milijard dolarjev

Microsoft kupil LinkedIn za 26,2 milijard dolarjev

14.06.2016    |    Avtor: Tina Gorenjc

linkedin microsoft

Microsoft, ki velja za ameriškega softverskega velikana, se bo očitno z nakupom LinkedIn-a razširil tudi na trg družbenih omrežij. Družbeno omrežje LinkedIn je namreč Microsoft kupil za 26,2 milijard dolarjev, kar pomeni 196 dolarjev na eno delnico podjetja. Čeprav Microsoft večina pozna po operacijskem sistemu Windows, ki ga uporablja večji del sveta, pa se podjetje v prihodnje očitno želi uveljaviti tudi na področju družbenih omrežij. Posel, ki je torej vreden preko 26 milijard ameriških dolarjev, za Microsoft tako gotovo pomeni prevzem poslovnega omrežja, ki zajema preko 433 milijonov uporabnikov po vsem svetu. Kupčija je gotovo odlična tudi za LinkedIn, saj je Microsoft za njihovo delnico pripravljen plačati kar 50 % več kot je bila le-ta vredna na borzi v preteklih dneh.

LinkedIn je bil ustanovljen leta 2002 in je bil za nakup gotovo zanimiv zato, ker je od svoje ustanovitve pa do danes zrastel v največje profesionalno oziroma poslovno družbeno omrežje na svetu. LinkedIn ima tako kar 105 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov ter preko 433 milijonov uporabniških računov.

Zakaj se je Microsoft odločil za nakup?

Microsoft je v nakupu očitno videl odlično poslovno priložnost. Zdi se, da podjetje povsem zaupa v poslovni model družbenega omrežja LinkedIn, ki je edinstven primer povezovanja zaposlenih na svetu. Posel je pomemben tako za LinkedIn kakor za Microsoft. LinkedIn bo z denarjem od nakupa namreč lahko povečal svoj doseg in širil nabor ponujenih storitev ter poslovnih vsebin za uporabnike, Microsoft pa si je s tem poslom odprl vrata na povsem nov trg, s tem pa podjetje uresničuje enega izmed svojih pomembnejših strateških ciljev. Microsoft si od kupčije obeta tudi nove potencialne stranke za svoje izdelke. Nakup je povzročil tudi naglo rast delnic LinkedIna, saj so le te poskočile za kar 47 % in manjši padec vrednosti delnic Microsofta (za 3,2 %).

Nakup pomeni eno izmed največjih tehnoloških združitev v zadnjih letih, hkrati pa za Microsoft pomeni največjo kupčijo doslej (leta 2013 je za 7,6 milijarde dolarjev kupil Nokio, leta 2011 pa za 8,5 milijarde dolarjev Skype) in zaznamuje njihov največji preboj na področje družbenih omrežij.

Microsoftov nakup LinkeIna pomeni tudi integracijo LinkedInove vsebine in omrežja ter Microsoftovih storitev v oblaku in drugih orodij za produktivnost. Tovrstna združitev tako za uporabnike pomeni nove možnosti uporabe, npr. predloge strokovnjakov, ki jih bo Office ponujal uporabnikom, in s katerimi se bo uporabnik lahko povezoval preko LinkedIna, da bi hitreje in lažje dokončal projekt, s katerim se ukvarja. Sčasoma bodo tovrstne povezave postale bolj napredne, inteligentne in uporabne. Microsoft si od nakupa seveda obeta rast – tako omrežja LinkedIn, kakor tudi Microsoft Office 365 in Dynamics. Microsoftu bo sklenjena kupčija pripomogla tudi k doseganju zastavljenega cilja, da postane vodilno podjetje na področju poslovne rabe (med podjetji in na delovnih mestih). Mnogi strokovnjaki so mnenja, da se pri sklenitvi tega posla vse vrti okoli podatkov (Data). Microsoft si tako s to kupčijo najverjetneje obeta potencialno sodelovanje svojih Office 365 in Dynamics z oglaševanjem storitev ter produktov.

Obvestilo
Zavrnili ste piškotke za napredno oglaševanje oziroma piškote družbenih omrežij ter spletne analitike, zato vam je onemogočen dostop do spletne strani. Piškotki nam omogočajo, da so vsebine za vas brezplačne.

Potrdite piškotke in si zagotovite neomejen dostop.
Nujno potrebni piškotki za delovanje spletne strani