Novosti na področju oglasov in analitike v svetu mobilnih naprav

Premika k mobilnemu ni več mogoče razumeti kot spremembo, ki prihaja, temveč gre vse bolj za dejstvo, ki je tu in katerega je potrebno razumeti ter sprejeti. Vsako leto je mogoče zabeležiti bilijone iskanj na Googlu in kar polovica teh iskanj se zgodi preko mobilnih naprav. Podobne trende kaže tudi vpogled v Google Analytics – opaziti je, da kar polovica prometa na spletnih straneh prihaja iz pametnih telefonov in tablic oz. tabličnih računalnikov.

Še bolj zgovoren je podatek, kako ljudje dojemamo vlogo pametnih telefonov v naših življenjih. Raziskave kažejo, da mnogi pametne telefone razumejo kar kot podaljške svojih teles ali pa kot rešilno bilko. Pametni telefoni so skratka postali obvezen in priročen pripomoček, ki jih ljudje uporabljamo, ko želimo nekaj izvedeti, nekam oditi, nekaj početi ali nekaj kupiti. V vseh teh momentih mobilne naprave odigrajo ključno vlogo.

Svet torej postaja predvsem »mobile-first« – torej svet, v katerem prevladujejo mobilne naprave. Temu se morajo hitro in učinkovito prilagajati tudi oglaševalci. Da bi jim bilo lažje, je Google prilagodil AdWords, pri tem pa ponovno premislil vse – od ustvarjanja oglasov, določanja ponudb in meritev. Sprememba naj bi oglaševalcem pomagala povezovati digitalni in fizični svet. Znano je, da se uporabniki namreč spontano in povsem neobremenjeno selijo med obema svetovoma, zato je pomembno, da začnejo na tak način razmišljati tudi oglaševalci. Še zlasti, ker z lokacijo povezana mobilna iskanja rastejo kar 50 % hitreje kakor vsa iskanja preko mobilnih naprav.

Kako se je v svetu, kjer prevladujejo mobilne naprave, spremenil Adwords?

Spremembe so vidne najprej na področju oblikovanja besedilnih oglasov. V začetku tega leta je Google tako umaknil oglase iz desne strani namizja, da bi izboljšal iskalno izkušnjo uporabnikov in namizje naredil bolj konsistentno pri uporabljanju na različnih napravah. Tako bodo odslej na voljo razširjeni besedilni oglasi, ki bodo optimizirani za velikosti zaslonov najbolj priljubljenih pametnih telefonov. Za oglaševalce to pomeni predvsem več oglasnega prostora – torej bo mogoče v oglasu prikazati več informacij o določenem izdelku ali storitvi, še preden uporabnik klikne na oglas. Tako bosta en naslov iz 25 znakov nadomestila dva, 30 znakov dolga naslova, opis pa bo namesto 35 znakov v dveh vrsticah po novem lahko dolg 80 znakov (ena združena vrstica). Prav tako bo po novem domena avtomatsko pridobljena iz končnega URL naslova, kar bo zagotavljalo točnost in brezhibno delovanje oglasa. Te novosti so namenjene temu, da oglasi delujejo bolje na zaslonih pametnih telefonov – uporabniki mobilnih naprav namreč želijo imeti dovolj informacij ter vedeti čim več, še preden kliknejo na oglas, ki jih pripelje na spletno stran. Po nekaterih podatkih testiranj novih oglasov, naj bi oglaševalci z njimi dosegali kar 20 % boljše razmerje med prikazi in kliki.

Kako bodo po novem videti prikazni oglasi?

Mobilne naprave oglaševalcem vsekakor odpirajo številne nove možnosti pri doseganju uporabnikov. Pri tem se oglaševalci pogosto srečujejo s težavo, kako narediti oglas, ki se bo sposoben prilagajati tako kontekstualno, kakor glede na velikost naprave. Oglasi v svetu mobilnih naprav so zato v prvi vrsti bolj odzivni – to pomeni, da se bodo samodejno prilagodili različnim velikostim, vsebini in oblikam spletnih mest v Googlovem prikaznem omrežju. To pomeni tudi, da bodo oglaševalci lahko dosegali uporabnike z oglasi, ki se bodo po videzu prilagajali vsebini,po kateri bodo brskali. Oglaševalci bodo tako morali pripraviti le naslove, opis, sliko in URL naslov, Google pa bo nato samodejno oblikoval nove in lepe odzivne oglase. Odzivni oglasi naj bi torej ustrezali kateri koli aplikaciji ali strani v Googlovem prikaznem omrežju. Obeta pa se tudi novost na področju ponovnega trženja – Google tako napoveduje razširjen doseg remarketing oglaševalskih kampanj v Googlovem prikaznem omrežju.

V mobilnem svetu bo drugače izgledalo tudi določanje ponudb. Oglaševalci bodo tako dobili več kontrole in bili bolj fleksibilni pri optimizaciji ponudb za določene naprave. To pomeni, da bo po novem mogoče določiti ponudbe za posamezno napravo – mobilno, tablico, namizne računalnike. Na ta način imajo oglaševalci proste roke pri tem, da postavijo mobilne naprave v sam fokus svojih kampanj in z večjo preciznostjo optimizirajo svoje ponudbe, hkrati pa vse upravljajo enostavno v sklopu ene oglaševalske kampanje, s katero dosegajo uporabnike različnih naprav.

Mobilno – kraj, kjer se srečuje digitalni in fizični svet

Mobilno je za oglaševalce tako odlična priložnost, da povezujejo oba svetova –  digitalni in fizični svet. Zgovoren je podatek, da je skoraj tretjina vseh mobilnih iskanj povezanih z lokacijo. Uporabniki ne zaznajo meje med digitalnim in fizičnim svetom, pa naj gre za to, da na spletu iščejo idejo, kje pojesti kosilo ali pa preverjajo, v kateri trgovini bi si lahko kupili novo obutev v svoji velikosti. Da bi oglaševalci lahko sledili gibanju uporabnikov spleta, so pri Googlu predstavili nove lokalne oglase v iskalnem omrežju (na Google.com in v Google Zemljevidih). To bo oglaševalcem omogočilo, da bodo posameznemu uporabniku lahko vidno oglaševali lokacijo podjetja, ko to uporabnik potrebuje in išče (npr. trgovino s čevlji). Pri uporabi Google Zemljevidov bodo uporabniki po novem lahko opazili tudi promovirane predloge (za restavracijo, trgovino, bencinsko postajo) na njihovi poti.

Ne prihodnost, že sedanjost je mobilna

Današnji uporabniki torej soustvarjajo svet, v katerem močno prevladujejo mobilne naprave. Z brisanjem meje med digitalnim in fizičnim svetom postaja vse bolj očitno dejstvo, da bo prihodnost pripadala tistim, ki bodo razumeli, kaj pomeni živeti v svetu mobilnih naprav.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...