Twitter – zvezdice so nadomestila srca

Po novem na družbenem omrežju Twitter delimo ljubezen. In odziv na to ni tako ljubeč, kot bi lahko pričakovali.

Twitter je svoje uporabnike presenetil z novo ikono src, ki nadomešča zvezdico, ki smo je bili vajeni doslej. S to ikono so uporabniki doslej označevali »priljubljeno«, s srci pa bodo uporabniki po novem tvite všečkali (srce = »like«/ »všeč mi je«), kar spominja na gumb »všeč mi je« na Facebooku. Pri Twitterju so zapisali, da so želeli s to spremembo narediti svoje družbeno omrežje še bolj enostavno in prijazno do uporabnika. Menili so, da je ikona zvezdice lahko zavajajoča in marsikoga lahko tudi zmede, še posebej tiste, ki so se s Twitterjem srečali prvič. Spremembo so zato na Twitterju uvedli na podlagi ugotovitve, da je uporabnikom všeč veliko različnih stvari, ki jih sedaj lahko všečkajo, medtem ko med priljubljene ni bilo lahko uvrstiti toliko vsebin. Sprememba je del večje Twitterjeve kampanje, s katero želijo razširiti doseg svojega družbenega omrežja. Twitter je namreč zelo priljubljen med novinarji in ljubitelji tehnologije, manj pa ga uporabljajo t.i. običajni uporabniki. Twitter se tako lahko pohvali z okoli 320 milijoni uporabnikov, kar je precej mizerno v primerjavi z 1,5 milijarde Facebook uporabnikov. Odločitev za srce je tako odločitev Twitter narediti bolj všečen večjemu številu uporabnikov spleta.

Zakaj srce?

Srce so pri Twitterju izbrali zato, ker gre za univerzalen simbol, ki ga kot pozitivnega razumejo v različnih kulturah, jezikih in časovnih pasovih. Srce ima po njihovo večji čustven naboj in pokriva precej širši nabor čustev kakor zvezdica. Pri Twitterju so mnenja, da bodo srce uporabniki lažje sprejeli za svojega in ga tudi s pridom uporabljali. Ker se srce v pomenu »všeč mi je« pojavlja tudi drugod (Vine, Periscope, Instagram), so pri Twitterju prepričani, da bo srce postalo globalno uveljavljen simbol.

Zakaj zvezdice spremeniti v srca?

Odločitev za srce namesto zvezdic je tako v nekem smislu odločitev za ljubezen proti razumu. V simbolnem pomenu bi tako z zvezdicami označevali stopnjo kvalitete neke stvari. Če pa nekaj označimo s srcem, le-to poosebimo. Pri zvezdicah gre vselej za razvrščanje vsebin po priljubljenosti. Čeprav obstaja nekaj pomislekov glede spremembe, pa so pri Twitterju prepričani, da bodo uporabniki srca vzljubili. Nekoliko manj so navdušeni tisti, ki so zvezdice doslej zares uporabljali le za tvite, ki so jim bili najljubši. V tem smislu so zvezdice razumeli kot nekakšen »bookmark« oziroma zaznamek, kar pa se pri srcih porazgubi, saj z njimi uporabniki označujejo vse tvite, ki so jim všeč, ne glede na to, kako zelo so jim pri srcu. Srca so sicer tretji najbolj popularen simbol, takoj za smeški in čustvenim simbolom za žalost, medtem ko je simbol zvezdice precej zadaj. Odločitev za srca je tako z vidika Twitterja povsem razumljiva, po drugi strani pa zna srce marsikaterega že obstoječega uporabnika tudi razočarati in bi na njenem mestu raje videl zvezdico.

Kaj na spremembo pravijo uporabniki?

Mnogi uporabniki so bili nad spremembo nekoliko presenečeni, marsikdo je v premiku k srcu videl posnemanje Facebooka in njegovih všečkov, našlo pa se je tudi precej uporabnikov, katerim se sprememba ne zdi ravno posrečena. Kljub temu pa ta sprememba verjetno ne bo povzročila, da bi trenutni uporabniki zapustili to družbeno omrežje. Večja verjetnost je, da jim bo nova ikona srca zgolj povzročala nezadovoljstvo in frustracije. To je toliko bolj verjetno zaradi razloga, ki je v prvi vrsti botroval tej spremembi – torej pritegniti več »običajnih« uporabnikov spleta, da se pridružijo Twitterju. Strokovnjaki povrh vsega tudi opozarjajo, da kljub temu, da srca starih uporabnikov ne bodo odgnala, pa po drugi strani tudi ni pričakovati, da bodo delala čudeže pri pridobivanju novih uporabnikov, česar si močno želijo predvsem Twitterjevi investitorji.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...