Uspešen e-mail marketing

Uspešen e-mail marketing

21.01.2016    |    Avtor: Maja Šorli Jakin

e-mail marketing

E-mail marketing je del marketinga, ki se ukvarja z zbiranjem e-naslovov potencialnih strank, uporabnikov in ljudi, zainteresiranih za določen produkt ali storitev ter s pošiljanjem promocijske e-pošte na te naslove. Vsakdo, ki se je lotil tega, se je srečal s štirimi različnimi ovirami na poti do učinkovitega pošiljanja e-pošte.

1.      Kako izbrati najboljšega ponudnika za pošiljanje?

Ponudnikov za pošiljanje promocijske e-pošte oz. newslettrov je precej. Če v iskalnik napišete e-mail marketing, se znajdete pred poplavo le-teh. Zagotovo je pri nas najbolj razširjen ponudnik Mailchimp, saj se lahko pri njem vpišete tako za brezplačno kot plačljivo pošiljanje e-pošte. Če izberete brezplačno različico, potem boste v nogi svojega sporočila vedno imeli tudi njihov logo, ki se ga ne da odstraniti – saj veste, da nobena stvar ni zastonj, mar ne? Če se odločite za plačljivo različico, potem lahko njihovo značko iz noge odstranite in imate v vsebini e-pošte samo to, kar ste sami vanjo vključili. Glede na to, kolikim uporabnikom mesečno pošljete pošto, se tudi oblikuje cenik. Predlagam, da načrtujete, na koliko e-naslovov boste mesečno poslali svojo pošto in na podlagi tega preverite, kaj različni ponudniki nudijo. Seveda vedno obstaja možnost, da platformo za pošiljanje razvijete sami.

2.      Zbiranje naslovov (leadov)

Zbiranje relevantnih e-naslovov oz. leadov je pomemben del e-mail marketinga. Če ga boste vzeli preveč zlahka, se bo najverjetneje zgodilo, da boste imeli pri pošiljanju vaših e-novic slabe rezultate, lahko boste dobili tudi veliko prijav kot nezaželena pošta, stranke pa vas bodo dojemale kot nekoga, ki s svojo agresivnostjo z oglaševanjem ne izbira sredstev, kar tudi zna vreči slabo luč pri potencialnem kupcu. Dodajanje e-naslovov na listo kar vse povprek (npr. z dodajanjem vseh, ki so kdaj pisali na vašo podporo, poslali povpraševanje ali kako drugače stopili v stik z vami) je slabo za posel in ugled podjetja. E-naslove lahko zbirate s posebnim oglasom, kjer vabite k vpisu na e-novice, s pomočjo kakšne nagradne igre, kjer v splošnih pogojih nujno navedete, da se s tem strinjajo, s pomočjo kakšne spletne ankete, kjer je pogoj za pridobitev rezultatov vpis e-naslova – tudi tukaj bodite pozorni na to, da v splošnih pogojih to navedete. Če potegnem črto – vaši potencialni kupci oz. stranke vam morajo prostovoljno dati svoj e-naslov.

3.      Dobra vsebina

Trenutne smernice in učinkoviti pristopi v marketingu kažejo v smer dober vsebine. Porabniki so zasičeni z direktnim prodajnim marketingom, ki vsiljuje svoje izdelke. Na trditve tipa »Samo za vas po znižani ceni.« »Edinstvena priložnost.« in »Najboljše ta hip.« smo postali uporabniki že malce imuni. Zato je pomembno, da svojo vsebino zastavite tako, da jo bodo naročniki na e-novice radi prebirali in nestrpno pričakovali. Vsebina mora biti zanje relevantna in poučna, mora nuditi informacije, ki jih drugje ne najdejo. Če se ukvarjate s spletno ali kakšno drugo prodajo seveda ne škodi, če kdaj pa kdaj v e-pošto vključiti tudi bon za popust.

4.      Open rate

Open rate ali stopnja odprtja e-pošte je prav lahko nočna mora vsakega, ki je v podjetju zadolžen za pošiljanje promocijske vsebine. Ko se je to delalo še po navadni pošti, nihče ni vedel, koliko katalogov je bilo prelistanih in koliko jih je pristalo direktno v smeteh. Stopnja odprtja e-novic se od področja do področja seveda razlikuje, vendar se v povprečju giblje nekje okoli 20 %. Se vam zdi nizka in brez težav premagljiva? Poskusite jo preseči. To lahko naredite, če imate poleg kvalitetnega seznama e-naslovov in dobre vsebine, tudi dobro in privlačno Zadevo. Sama sem nekoč dobila pošto od Založbe Sanje z zadevo: »Maja, kdo vam je nastavil zanko?« Priznam, da sem e-pošto takoj odprla. Zadeva se je nanašala na naslov knjige Danska zanka. Relevanca med zadevo in vsebino dokaj visoka, še vedno pa nisem dobila odgovora na vprašanje iz zadeve. Iz tega izhaja tudi sklep o tem, da je pomembno tudi to, da se zadeva nanaša na vsebino. Uporabnika vsekakor ne smete razočarati, ko e-pošto nato tudi odpre.

 

Morda se zdi pošiljanje e-novic enostavno in rutinsko početje, vendar če želimo imeti od tega početja tudi kaj koristi, potem moramo pravilno zastaviti vsak korak v verigi.

Obvestilo
Zavrnili ste piškotke za napredno oglaševanje oziroma piškote družbenih omrežij ter spletne analitike, zato vam je onemogočen dostop do spletne strani. Piškotki nam omogočajo, da so vsebine za vas brezplačne.

Potrdite piškotke in si zagotovite neomejen dostop.
Nujno potrebni piškotki za delovanje spletne strani