Vpogled v uspešno Facebook oglaševanje

Vpogled v uspešno Facebook oglaševanje

06.11.2015    |    Avtor: Tomi Krpan

facebook oglasevanje targetiranje

Digitalno oglaševanje počasi prevzema primat med oglaševalskimi kanali. Tu še posebno izstopa Googlov iskalnik, Google prikazna mreža GDN (bannerji), v zadnjem času pa najbolj na veljavi dobivajo družbena omrežja kot npr. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin …

Z digitalnim oglaševanjem lahko ciljate na točno določen segment uporabnikov, kar je pri televiziji ali časopisih težje, ker lahko samo ugibate kdaj bodo vaši ciljni uporabniki prižgali TV ali vzeli v roke časopis.

Z digitalnim oglaševanjem pa ni tako, saj si lahko sami nastavimo parametre ciljnih uporabnikov (leta, spol, kraj bivanja, interesi, izobrazba …), ki se jim bo določen oglas prikazoval. Na ta način ne prikazujemo oglasov ljudem, ki jim niso namenjeni, ali jih ne bi zanimali. Poleg vseh naštetih dobrih strani ima digitalno oglaševanje še eno izjemno prednost, in sicer najnižjo ceno za doseg 1000 uporabnikov. (Vir)

CMP

Kot je iz grafa razvidno, lahko s samo enim vloženim dolarjem na Facebooku prikažemo oglas kar 4000 uporabnikom, ki ga drugače ne bi videli, kar pripomore tudi k prepoznavnosti blagovne znamke in podjetja samega. Zaradi lažjega in bolj specifičnega targetiranja je Facebook boljši v brandingu in oglaševanju raznih vsebin (spletne revije, blogi, spletni portali …), ker lahko prikazujete oglase tudi ljudem, ki jih drugače ne bi zanimali in jih preko ključnih besed na Googlu ne bi niti iskali.

V nadaljevanju vam ponujamo nekaj praktičnih nasvetov za oglaševanje na družbenih omrežjih in kako izboljšati prepoznavnost znamke ter klike na oglase in posledično prodajo.

Raziskave

Raziščite, katero je vaše ciljno občinstvo in temu primerno prilagodite prikaze oglasov. Ciljate lahko na kar nekaj različnih lastnosti uporabnikov:

  • Lokacijo: Ciljajte lahko glede na lokacijo uporabnika (država, mesto, poštna številka). Če imate recimo spletno trgovino, ki prodaja v Sloveniji in na Hrvaškem, boste oglase prikazovali samo ljudem v Sloveniji in na Hrvaškem, kajti to je vaša ciljna publika.
  • Demografijo: Uporabnikom lahko oglase prikazujete tudi glede na njihovo demografijo. Izbirate lahko med starostjo, spolom, izobrazbo, delovnim mestom in stanom. Npr. prodajalna poročnih oblek bo svoje oglase ciljala na ženske stare od 20–50 let, ki so zaročene.
  • Zanimanje: Ciljanje na zanimanje uporabnikov vam še izboljša prikaze točno določeni skupini, saj lahko ciljate tudi na uporabnikove interese, hobije, strani, ki jih je všečkal in skupine, v katerih je član. Na primer trgovina s pasjo hrano bo ciljala na uporabnike, ki imajo všečkane kinološke strani ali kinološki hobi.
  • Obnašanje: Sledite in ciljate lahko tudi na uporabnikove nakupovalne navade, s katerimi napravami dostopajo do vaše strani ipd.

Pisanje in test oglasov

Ko pišete oglase, imejte v mislih vse zgoraj naštete cilje in uporabnike ter temu primerno prilagodite ciljno publiko in vsebino. Ker je spletno oglaševanje živa stvar in se spreminja iz minute v minuto, je ažurnost pri spremljanju rezultatov in spreminjanju oglasov nujna za uspešno oglaševalsko kampanjo.

Svetujemo vam, da za vsak oglas napišete več različnih besedil  in poiščete različne slike, ki naj bodo zanimive in seveda relevantne na vsebino oglasa. Ker smo Ljudje vizualna bitja in je več kot 90 % informacij, ki jih možgani prejmejo, vizualnih, se velja v tem segmentu še dodatno potruditi, saj boste le tako pritegnili pozornost uporabnikov.

V začetni fazi oglaševalske kampanje redno spremljajte rezultate in po potrebi oglase prilagodite ali spremenite. Če vidite, da ima kak oglas izjemno slabe rezultate (pod 1,1 % razmerje med kliki in prikazi), ga deaktivirajte in preizkusite drugega.

Za vas smo analizirali Facebook oglase in objave ter prišli do zanimivih spoznanj, kaj je uporabnikom bolj zanimivo, kaj manj in na katere najbolj klikajo. Raziskali smo slovenske Facebook objave in oglase ter vam pripravili nekaj napotkov, kako kar se da izboljšati CTR (Click-through rate: razmerje med prikazi in kliki).

  • Vrste objav/oglasov: Facebook pozna 5 vrst objav, in sicer: povezave (linke), foto, video, status ter sporočila. Po statistikah sodeč vidimo, da imajo najvišji povprečni CTR objave s sliko 4,67 %, kar je za 3,44 % več kot objave, ki imajo samo povezave (1,23 %) in za 2,98 % več kot video objave (1,69 %). Iz tega lahko sklepamo, da uporabniki najraje kliknejo na zanimive slike in jih same povezave kot take ne zanimajo najbolj. Najmanjši CTR (1,18 %) pa ima sprememba statusa, ki je za uporabnike najmanj zanimiva.
  • Zanimive vsebine: Objave/oglasi, ki imajo v besedilu akcijo, nagradno igro ali popuste, pritegnejo več uporabnikov in imajo v povprečju višji CTR. Prav tako lahko poskusite uporabiti besedne zveze kot npr. »začasna ponudba«, »takoj«, »omejeno«, ki uporabnike nagovarjajo na takojšen klik oz. ogled oglasa. Take objave/oglasi imajo praviloma tudi več deljen (shares) in všečkov.
  • Uporaba vprašanj in smeškov: V besedilih in naslovih objav/oglasov bodite čim bolj izvirni, prijazni ter poskusite uporabnike pritegniti z vprašanji, saj imajo objave z vprašanji 2,57 % CTR, kar je višje od objav z linki, videi ali spremembami statusa. Najbolj presenetljivo pa je dejstvo, da slovenske uporabnike Facebooka najbolj pritegnejo objave/oglasi, ki vsebujejo smeške, saj imajo take objave od vseh ostalih oblik najvišji CTR in sicer kar 4,8 %. V primerjavi z objavami brez vprašanj in smeškov, so imele objave s smeški za kar 1,02 % večji CTR. Tu je seveda na mestu tudi opozorilo, da z vprašanji ter še posebno smeški ne pretiravajte, ker se kaj hitro lahko zgodi, da ste videti neresni (Vir: lastna raziskava).

uspesnost facebook objav

Ustvarite ali poiščite pravo sliko

Kot je razvidno iz druge točke, Facebook uporabniki najraje kliknejo na objave/oglase s sliko, zato je izbira prave slike izjemnega pomena in je prav, da ji posvetimo nekaj besed. S sliko ali fotografijo moramo pridobiti uporabnikovo pozornost, zato naj barvno čim bolj izstopa od Facebookove barvne palete. Če imate na sliki tudi svoj logo, naj izstopa in naj bo čim bolj viden, saj si s tem tudi povečate prepoznavnost vaše blagovne znamke. Na sliko lahko napišete tudi besedilo (do 20 %), dobro delujejo besedila z akcijami, brezplačnimi preizkušnjami in popusti. Že pregovorno veliko pozornosti vzbudijo slike nasmejanih ljudi (predvsem žensk), slike otrok/dojenčkov ter seveda mačk.

Če želite še povečati CTR na slikah, vam Facebook ponuja možnost, da v oglas namestite več slik. Facebook jih nato pretvori v album in poleg glavne slike na dnu prikaže še ikone (thumbnail) ostalih slik, kar pritegne uporabnikovo pozornost in privede do klika na oglas. S tem načinom so pri MTV Roadies v raziskavi opazili kar 1290 % povečanje klikov na oglase (Vir). Za več informacij o velikosti slik za različne oglase kliknite tukaj.

Uporaba gumbov

S CTA (Call-to-Action) gumbi lahko vaši navadni ali sponzorirani objavi povečate vpletenost uporabnikov in si tako zagotovite večji CTR ter posledično večjo prodajo oz. prepoznavnost. Kateri gumb izbrati se odločite sami, glede na to, kaj želite uporabniku ponuditi (če imate spletno trgovino, je najprimernejši gumb »Shop now«, če ponujate aplikacijo »Download« ipd.). Na objave lahko vključimo tudi sledeče gumbe:

  • Shop Now (Kupi): Gumb za spletne trgovine, ker lahko preko tega gumba uporabnika preusmerite na kako pristajalno stran ali neposredno na stran artikla, ki ga v objavi/oglasu ponujate.
  • Book Now (Rezerviraj termin): Če ponujate nastanitve, izlete, počitnice ipd. je ta gumb pravšnji za vas, saj lahko z njim uporabnike pošljete neposredno na obrazec za kontakt oz. rezervacijo termina.
  • Learn More (Več): Gumb je uporaben za vse, ki imate spletne strani z vsebino (blogi, forumi, portali z novicami …), saj z njim najenostavnejše preusmerite uporabnika na svoj portal in mu tako omogočite, da prebere celotni članek, ki je predolg za Facebook objavo. Po statistikah sodeč ima ta gumb tudi višji CTR med ostalimi gumbi in je uporabnikom najzanimivejši. (Vir)
  • Sign Up (Vpiši se): Gumb za vpis na razne forume, e-mail novice, webinarje, s katerim uporabnika pripeljete neposredno na stran za vpis.
  • Download (Prenesi): Za vse, ki ponujate aplikacije, igre, dokumente ali glasbo za prenos, je download gumb pravšnji za vas. Z njim uporabnika neposredno preusmerite na stran za prenos programa ali igre.
  • Watch more (Oglej si več): Gumb je primeren za strani z video vsebinami ali za promocijo vašega YouTube kanala.
  • Contact Us (Kontaktiraj nas): Če želite uporabnike preusmeriti na svoj kontaktni obrazec, je gumb »Contact Us« najboljša izbira.

Facebook dodaja nove CTA gumbe, zato vam priporočamo, da spremljate Facebookove novosti, ker bodo v prihodnosti morda dodali gumb, ki je ravno pravšnji za vas. Prav tako je priporočljivo, da v oglasni kampanji vedno uporabljate isti CTA gumb.

Popusti, nagradne igre

Tako kot nas v trgovinah poskušajo pritegniti z raznoraznimi popusti in razprodajami, takisto je tudi na družbenih omrežjih, kjer lahko poskusite kupce pridobiti s popusti ali nagradnimi igrami. Če oglašujete izdelek s popustom ali akcijo, napišite koliko popusta je v naslov oglasa, nikakor pa ga ne pozabite napisati v besedilu.

Če želite izboljšati prepoznavnost vaše blagovne znamke, si izmislite nagradno igro. Nagradne igre na Facebooku postanejo zelo hitro viralne in se razširijo med veliko število ljudi. Ko pripravljate nagradno igro, ne pozabite dati za pogoj sodelovanja deljenje na uporabnikovem zidu in si tako zagotovite viralnost ter veliko ogledov/prikazov.

Sodeč po raziskavi ameriškega spletnega portala Ad Ops Online je kar 51 % vprašanih odgovorilo, da jih popusti v oglasih motivirajo, da kliknejo na oglas ter obiščejo prodajalčevo spletno ali mobilno stran. 54 % vprašanih pa je še dodalo, da bi jih lahko popust v oglasu motiviral, da pokličejo oglaševalca ali se dogovorijo za sestanek (Vir).

Napišite ceno

Ko oglasom nastavite ciljno občinstvo, ga lahko še dodatno segmentirate tako, da v oglas napišete ceno produkta/aranžmaja in si s tem, zagotovite samo klike uporabnikov, ki se jim zdi cena sprejemljiva ter so kot taki večji kandidati za nakup. V besedilo vpišite prednosti produkta ali pa prednosti za uporabnika, ki bo ta produkt kupil.

Facebook insights je vaš prijatelj

Facebook Insights je močno orodje za analizo in vpogled v statistike Facebook strani in objav. Pomaga vam razumeti obnašanje uporabnikov in prilagoditi oglase za še boljši učinek. Z Insights lažje določite kdaj (ura, dan v tednu) objavljati in katere objave pri uporabnikih pritegnejo največ pozornosti. Facebook neprestano posodablja Insights orodje, zato je priporočljivo, da ga redno uporabljate, kajti le tako lahko dobite ažurne informacije in ostanete informirani o dogajanju na svoji strani. Da so podatki lažje pregledni in vam tako olajšajo analizo, jih lahko izvozite v Excelu prijazni obliki.

Obvestilo
Zavrnili ste piškotke za napredno oglaševanje oziroma piškote družbenih omrežij ter spletne analitike, zato vam je onemogočen dostop do spletne strani. Piškotki nam omogočajo, da so vsebine za vas brezplačne.

Potrdite piškotke in si zagotovite neomejen dostop.
Nujno potrebni piškotki za delovanje spletne strani