Formula Dragon ali kako v šestih korakih uspeti na družbenih omrežjih

Na nedavno končanem 31. Slovenskem oglaševalskem festivalu je Dot Lung, strateginja za družbena omrežja, razkrila »čarobno« formulo, s katero bi na družbenih omrežjih pritegnili pozornost pravega ciljnega občinstva, ga aktivirali in ga uspešno spremenili v stalne stranke. Predstavila je namreč svojo preizkušeno metodo za ustvarjanje prepoznavnosti blagovne znamke in za grajenje pristnih odnosov s pravimi ciljnimi skupinami. Poimenovala jo je formula DRAGON.

Dot Lung na konferencah po vsem svetu pomaga ustvarjalcev in tržnikov spoznati zapleteno in strašljivo umetnost družbenih medijev. Ko vemo, kaj, kdaj in kako objavljati na družbenih omrežjih, lahko blagovni znamki ali podjetju bistveno povečamo prepoznavnost in omogočimo prodor na nove trge. Šest korakov, ki – kot pravi – zanesljivo vodijo do zastavljenega cilja, podrobneje predstavlja na spletnem tečaju na Domestiki, krajši uvid v formulo, ki jo želimo poznati vsi, pa ponuja tudi v brezplačni e-knjigi. V nadaljevanju tako povzemamo in predstavljamo metodo, ki olajša načrtovanje vsebin in povezovanje s pravo ciljno skupino.

Formula Dragon

1.  Dialog (ang. Dialogue)

Največja napaka blagovnih znamk je, da preveč govorijo le o sebi, namesto da bi se pogovarjale s sledilci in jih spoznale tako, da bi lahko njihovim željam in potrebam prilagodile tudi svoje vsebine. Za pridobivanje večje prepoznavnosti in dosega blagovne znamke je torej ključen smiseln pogovor s skupnostjo, ki vključuje tudi aktivno poslušanje. Tako lahko blagovna znamka pridobi zaupanje idealnega potrošnika, ki se bo z blagovno znamko poistovetil in se z njo povezoval.

2.  Povezanost (ang. Relatability)

Bolj kot se lahko sledilci povežejo z vsebinami, prek katerih blagovna znamka predstavlja svojo zgodbo, bolj jim bo ta vsebina všeč. Več všečkov kot zbere posamezna objava, bolj bo s strani algoritmov prepoznana kot relevantna in zato dlje vidna na časovnici družbenega omrežja. Da se bo uporabnik družbenih omrežij čutil povezanega z blagovno znamko, pa je ključno, da blagovna znamka zna poslušati in pri tem prepoznati skupne točke, preko katerih bo z uporabnikom zgradila odnos.

3.  Pristnost (ang. Authenticity)

Ne pretvarjajte se, da ste nekaj, kar niste, samo zato, da bi vam uspelo! V času poplave lažnih novic je še toliko bolj pomembno, da se blagovna znamka na družbenih omrežjih predstavlja pristno in dosledno. Tako bo izstopala v rastoči množici profilov, pritegnila prave sledilce in ustvarila avtentično skupnost. Valuta v svetu družbenih omrežij je namreč iskrenost, poudarja Dot Lung, ljudje pa prej ali slej prepoznajo zavajanje, tudi (ali še posebej) na družbenih omrežjih.

4.  Dodana vrednost (ang. Giving Value)

Za dolgoročno rast skupnosti je ključno dosledno podajanje vsebin z dodano vrednostjo. Vsebine je zato treba predstaviti na način, ki blagovno znamko postavlja kot avtoriteto na nekem področju. Vsebine, ki so same sebi namen, namreč ne pritegnejo pozornosti uporabnikov; vsebine z dodano vrednostjo pa prinesejo vpliv. In kako v vsebine vnesti to dodano vrednost, ki bo pritegnila pozornost pravega občinstva? Dot Lung pravi, da je treba v vsebinah:

  • izobraževati,
  • zabavati,
  • spodbujati,
  • navdihovati,
  • povezovati ljudi,
  • netiti razprave,
  • sprožati reakcije in
  • podarjati brezplačne produkte.

5.  Mnenja (ang. Opinions)

Različna mnenja delijo ljudi, a hkrati tudi povečujejo stopnjo vpletenosti, saj vodijo v pogovore in razprave. Dot Lung je prepričana, da je čas, da se tudi blagovne znamke predstavijo s svojimi mnenji, poudarja pa, da je treba ta mnenja strateško oblikovani v prepričljive vsebine, ki bodo pritegnile pravo občinstvo. Ljudje se namreč povezujemo v skupnosti glede na skupne strasti, izkušnje in trenutke, ki nam pomenijo največ. To počnemo v resničnem življenju in to počnemo tudi na spletu.

6.  Poiščite svojo nišo (ang. Niche Down)

Naj bo jasno: vsak ne more biti vaša stranka. Zato določite svojo nišo, spoznajte ciljno občinstvo in ga osvojite z vsebino, ki jo to želi in potrebuje. Algoritmi družbenih omrežij namreč vašo vsebino prikazujejo ljudem, ki jih zanima podobna vsebina. Če boste jasno določili svojo nišo in zožili ciljno skupino, bo to zaznal tudi algoritem in vaš profil prikazal večjemu številu ljudi. Bolj kot bo blagovna znamka v komunikaciji osebna in prilagojena idealni stranki, uspešnejša bo. Če pa boste skušali nagovarjati vse hkrati, vas najverjetneje ne bo poslušal nihče.

Pritegni, neguj, prodaj!

Da bi blagovna znamka lahko povečala svojo prepoznavnost na družbenih omrežjih, je torej ključno, da s privlačnimi, relevantnimi in pristnimi vsebinami najprej sploh pritegne pozornost pravega občinstva – potencialnih strank. Te bodo všečkale vsebine, jih delile s prijatelji, sledile profilu ter nazadnje tudi kupovale izdelke, ki jih blagovna znamka predstavlja. In ne pozabite, da sta prav vaša storitev in izdelek rešitev za težavo, ki jo ima vaša ciljna skupina.

Soavtorica: Eva Šarec