Vpliv optimizacije na rezultate in ceno Google AdWords oglaševanja

Seveda ste o optimizaciji že veliko slišali in prebrali. V naslednjem prispevku vam bom poskušal razložiti, kako optimizacija vpliva na ceno oglaševanja.

V primeru Adwords oglaševanja ločimo dve vrsti optimizacije, in sicer:

  • optimizacija oglaševalske kampanje in
  • optimizacija pristajalnih strani.

Optimizacija oglaševalske kampanje

optimizacijo oglaševalske kampanje se ukvarjamo strokovnjaki za Adwords. Najprej z vami preverimo, če so kampanje pravilno nastavljene (lokacije, jeziki, naprave itd.). Širše zastavljene kampanje na podlagi obstoječih podatkov smiselno umestimo v bolj ciljne skupine, izboljšamo oglase, preverimo ključne besede (dodamo negativne ključne besede). V kampanjo vnesemo morebitne manjkajoče podatke, kot so: telefonska številka, naslov podjetja oz. poslovalnic, povezave do spletnih mest itd.

Rezultati optimizacije so višja relevantnost med ključnimi besedami, oglasi in pristajalnimi stranmi, kar pomeni višji quality score ali ocena kakovosti. Ocena kakovosti je v razmerju s ceno na klik in je glavni dejavnik za določitev pozicije našega oglasa, kar pomeni, da z izboljšavami lahko obdržimo iste pozicije z nižjo ceno na klik.

Optimizacija pristajalnih strani

Razlogov za optimizacijo pristajalnih strani je več, in sicer:

  1. povečanje števila konverzij, dvig stopnje konverzije,
  2. izboljšanje uporabniške izkušnje in
  3. dvig relevantnosti med oglasi, ključnimi besedami in vsebino strani.

Povečanje števila konverzij, dvig stopnje konverzije

Uspešnost oglaševalske kampanje merimo s cilji. Razmerje med obiskovalci in realiziranimi cilji predstavlja stopnjo konverzije. Dvig stopnje konverzije za 0,5 odstotka (npr. v spletni trgovini) lahko pomeni letno več tisoč evrov dodatnega prihodka. Stopnjo konverzije lahko izboljšate z atraktivnejšo ponudbo, različnimi akcijami (brezplačno poštnino), izboljšanim (morda poenostavljenim) obrazcem za naročilo, dodatnimi načini plačila …

Izboljšanje uporabniške izkušnje

Ne pozabite testirati uporabniške izkušnje. Sami na vaši spletni strani preživite ogromno časa in jo poznate do zadnje pike, zato vaše mnenje ni objektivno. Če je za vas profesionalno testiranje uporabniške izkušnje predrago, se morate znajti po svoje. Vprašajte za mnenje sodelavce, bližnje, prijatelje, svojce … Opazujte, kako uporabljajo navigacijo, če so opazili dodatna sporočila, so barve dovolj vidne, se stran nalaga dovolj hitro itd. Izboljšana uporabniška izkušnja bo gotovo pripomogla k dvigu stopnje konverzije.

Dvig relevantnosti med oglasi, ključnimi besedami in vsebino strani

Najprej preverite povezave vaših pristajalnih strani. Bi jih lahko zapisali na krajši, preprostejši način? Če je odgovor da, to storite. Imate statičen naslov strani? Vpišite <title> in druge manjkajoče meta podatke. Bi se vaša stran lahko hitreje naložila? Izboljšajte hitrost nalaganja strani. Imate na strani dovolj vsebine? Samo nekaj slik in par stavkov ne bo dovolj. Vključite pomembne dodatne informacije, pazite na pojavnost ključnih besed v sami vsebini. Če imate v kampanji veliko ključnih besed, jih smiselno združite v skupine in za vsako skupino pripravite pristajalno stran. Izboljšajte vašo oceno kakovosti!

In rezultati?

Vsak izmed naštetih korakov bo vplival na ceno vašega oglaševanja. Nekateri koraki bodo vplivali na ceno posameznega klika, drugi na stopnjo konverzije.

Pred optimizacijo:

Mesečno za Adwords oglaševanje plačate 300,00 EUR.
V povprečju za klik plačate 0,34 EUR.
Vaša stopnja konverzije je 0,75 %.

Izkupiček:

  • 882 obiskovalcev in
  • 6,62 naročila na mesec.

Po optimizaciji:

Mesečno za Adwords oglaševanje plačate 250,00 EUR.
V povprečju za klik plačate 0,26 EUR.
Vaša stopnja konverzije je 1,15 %.

Izkupiček:

  • 962 obiskovalcev in
  • 14,43 naročila na mesec.

Letno ste torej privarčevali 600,00 EUR za oglaševanje. Pridobili 960 dodanih obiskovalcev in realizirali skoraj 94 naročil več.

Denis Jakin
Denis Jakin
Denis Jakin je vodilni slovenski strokovnjak za digitalni marketing, ki je svojo pot začel leta 2004.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...