Prepovedana vsebina

Včasih se, glede na kvaliteto nekaterih oglasov, zdi, da lahko kdor koli oglašuje kar koli. Vendar ni tako. V Sloveniji kulturo oglaševanja ureja Slovenski oglaševalski kodeks (SOK), ki je  orodje samoregulative oglaševanja in avtonomni pravni vir Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ). Vsakdo, ki se ukvarja z oglaševanjem, bi si ga moral vsake toliko prebrati in osvežiti svoje znanje. Poleg kodeksa pa imajo posamezne platforme svoja pravila in omejitve. Pri Googlu so tako precej striktni glede »click baiting« elementov (tj. vab) v oglasih in na oglasnih pasicah (bannerjih), ko pišete oglase za iskalnike, morate biti pozorni na to, da uporabite le en klicaj (!) v celem oglasu itn.

Pravila oglaševanja na Facebooku

Marsikdo najbrž misli, da se lahko na Facebooku oglašuje prosto po Prešernu, da lahko promoviramo katero koli objavo, da je oglas lahko (vizualno in vsebinsko) kakršen koli, vendar to ni res. Resda lahko v enem oglasu uporabite (skoraj) toliko klicajev, kot želite, vendar je prva omejitev že odstotek teksta, ki je lahko na pripadajoči fotografiji, tj. 20 %(vir). Če čez celotno fotografijo napišete, da je poštnina ob nakupu nad 50 € brezplačna, bo takšen oglas zavrnjen – ne zaradi vsebine, ampak zaradi količine. Prav tako imajo oglasi omejeno število znakov. Za naslov jih lahko uporabite 20, za besedilo oglasa 90, da opis povezave pa 200. Ti dve omejitvi se urejata s programsko opremo. Za ostalo pa je tu nekdo, ki preveri in odobri ali zavrne vsak vaš naložen oglas.

Prepovedana vsebina na Facebooku

Vsako, ki se odloči, da bo oglaševal na Facebooku, bi si moral prebrati njihov pravilnik o oglaševanju, ki jih najdete tukaj.

Po njihovih načelih oglas ne sme vsebovati nezakonitih izdelkov, storitev ali dejavnosti. Pozorni morate biti tudi na to, komu določen izdelek ali storitev oglašujete (manjšine, starostne omejitve) ter na to, da ne kršite pravic tretje stranke, kot je zloraba blagovne znamke ali pravice do zasebnosti. Spolno eksplicitne fotografije (golota) ali preveč provokativne in sugestivne fotografije so tudi prepovedane. Paziti tudi morate, da fotografije, ki jih objavite, niso preveč šokantne ali nasilne. Fotografije tudi ne smejo prikazovati nerealne funkcije izdelka, ki ga oglašujete. Najbolj zanimivo pravilo oz. tako, ki ga je težko upoštevati, je pravilo, da ne smete izpostaviti človekove osebne lastnosti, med drugim: rase, narodnosti, vere, prepričanj, starosti, spolne usmerjenosti oz. identitete, invalidnosti, zdravstvenega stanja (telesno ali duševno zdravje > pazljivo pri oglaševanju izdelkov za hujšanje in prehranskih dopolnilih), finančno stanje ter celo ime. Ljudi ne smete zavajati in izkoriščati političnih vprašanj v namene oglaševanja. Paziti tudi morate, kam porabnika oglas vodi – je pristajalna stran prava, kaj se na njej nahaja, ter seveda tudi na slovnično pravilnost oglasa.

Maja Š. Jakin
Maja Š. Jakin
Maja Šorli Jakin je izkušena medijska načrtovalka z bogato zgodovino dela v marketinški in oglaševalski industriji. Njene ključne spretnosti vključujejo vsebinski marketing, oglaševanje, marketinško strategijo, urejanje in vodenje projektov. Maja je nekdanja direktorica vsebin, trenutno pa zaseda mesto izvršne direktorice agencije W3B.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...