Sedem trendov na družbenih omrežjih, na katere morate biti pozorni v letu 2023

Med številnimi aktualnimi trendi, ki bodo krojili naše delo na družbenih omrežjih, smo jih za vas izbrali sedem. Izbrali smo takšne, med katerimi sicer niso vsi najnovejši, vse pa kaže na to, da bodo ostali in krojili naše delo na družbenih omrežjih v prihajajočih mesecih.

1.   Kratki videi ostajajo

Ne samo, da so kratki videoposnetki najbolj priljubljen trend, poleg tega je to tudi najučinkovitejša oblika objav na družbenih omrežjih, saj ima najvišji ROI. Napovedi predvidevajo, da bo video kratkega formata zabeležil največjo rast tudi v letu 2023.

Če smo še pred letom ali dvema govorili, da je video kralj med vsebinami, je zdaj jasno, da ga bo težko spraviti iz prestola, na katerem vlada ostalim formatom.

2.   Prednost formata 9:16

Poznavalci trendov, ki vladajo na družbenih omrežjih, že nekaj časa ugibajo o možnosti prevlade formata 9:16, ki je za uporabnike pametnih telefonov najbolj naraven, če se lahko tako izrazimo. TikTok je s pokončno obliko videa sprožil trend, s katerim se Meta že spogleduje, Instagram pa po informacijah, ki jih je delil Adam Mosseri, že preizkuša možnost objav na časovnici v formatu 9:16. Če to pomeni konec vsem poznanega Instagramovega razmerja 1:1, bomo videli kmalu.

3.   Sodelovanje z mikro- in nanoinfluencerji

Včasih je veljalo prepričanje, da ustvarjalci vsebin na družbenih omrežjih objavljajo vsebino, da bi postali slavni ali da bi pridobili veliko število sledilcev. Monetizacija ustvarjanja vsebin je bila takrat še v povojih.

Vzpon vplivnostnega marketinga pa je v zvezi s tem spremenil vse. Podjetja so ugotovila, da ko vplivneži govorijo o izdelkih, jih njihovi sledilci pogosteje kupujejo. Sčasoma so prevladala plačana sodelovanja, saj so blagovne znamke videle prednost takšnega oglaševanja. Poraba na področju vplivnostnega marketinga je narasla do te mere, da nekatera podjetja temu namenijo večji del svojega marketinškega proračuna. Do nedavnega je veljalo, da so zanimivi predvsem vplivneži z velikim številom sledilcev, trend pa je jeziček na tehtnici prevesil tudi na ostale. Sedaj pa postajajo zanimivi vplivneži z relativno majhnimi bazami naročnikov, ki imajo manj kot 100.000 sledilcev. Obeti za leto 2023 so, da se bo število sodelovanj s t. i. mikro- in nanovplivneži še povečevalo.

4.   Dodatna krepitev spletnega nakupovanja na družbenih omrežjih

Od začetka pandemije so se družbeni mediji razvili iz relativno majhne nakupovalne platforme v pomembno gospodarsko silo. Odličen primer je ta, da ljudje z večjim veseljem kupujejo stvari prek funkcij na družbenih omrežjih. Poleg tega ima Facebook Messenger večjo vlogo pri storitvah za pomoč strankam in je zato nakupovanje enostavnejše kot kdaj koli prej.

5.   Uporaba zasebnih sporočil za pomoč strankam

Uporaba zasebnih sporočil za pomoč strankam je precejšnja novost, ki delno nadomešča klepetalne robote. Ker pa aplikacije družbenih medijev, kot so Instagram, Twitter in Facebook, še naprej razvijajo svoje zmožnosti in potenciale e-trgovin, bo zagotavljanje storitev za stranke preko zasebnih sporočil postalo še bolj ključno.

Platforma HubSpot kot primer navaja, da je 25 % milenijcev v zadnjih treh mesecih v stik z blagovno znamko stopilo preko zasebnih sporočil na družbenih omrežjih, kar kaže na to, da so nam znamke in njihova pomoč blizu.

6.   Interaktivnost

Družbena omrežja so odlična priložnost za ustvarjanje in negovanje odnosov s ciljnimi občinstvi. Na Facebooku je vedno več skupin, ki so namenjene uporabnikom s podobnimi interesi. Priljubljenost in prepoznavnost je pridobila tudi na primer funkcija Q&A, ki vplivnežem, predstavnikom blagovnih znamk in drugim omogoča, da delijo svoja mnenja in izkušnje, sledilci pa tako dobijo občutek, da so slišani in da lahko soustvarjajo vsebine znamk, ki so jim blizu.

V času, ko uporabniki postajajo kritični do prevelikega števila oglasov, ki se prikazujejo na družbenih medijih in velikokrat zasenčijo vsebino, ki bi jo želeli spremljati, je interaktivnost neprecenljiva priložnost, s katero lahko svojo znamko ločite od množice, ki predstavlja zgolj reklamni pano.

7.   Avtentičnost 2.0

Odzivanje na družbeno dogajanje, avtentične objave, objave v realnem času, osebnosti, prava telesa – to so vsebine, s katerimi se uporabniki družbenih omrežij povezujejo in niso več zgolj pričakovanja, temveč njihove zahteve. Apetiti potrošnikov po pristnosti so postali večji in jim blagovne znamke ne morejo več ubežati.

Prednost je torej v vsebini, ki se izogiba spoliranim profilom v korist resničnosti oziroma ostaja v trenutku.

Sledenje trendom ni strategija

Zmotno je prepričanje, da je vsak nov trend nekaj, kar moramo preizkusiti, ko pripravljamo objave za družbena omrežja. Na profilih, ki jih upravljamo, je vsak sprejet drugače. Uporabniki in sledilci se na vsak trend namreč ne odzovejo enako, toda to naj ne bo razlog, da katerega izmed njih ne bi preverili v praksi. Bodimo zmerni in imejmo vedno v mislih svoje ciljno občinstvo, ko ad hoc pripravimo objavo, da se lahko pohvalimo, da smo ujeli val. Pri adaptacijah obstoječih strategij komuniciranja na družbenih medijih se raje osredotočimo na nekaj trendov, nikar pa ne vpeljujmo vseh hkrati. Pa še en opomnik: vedno bodite pripravljeni na prilagoditve v zadnjem hipu.