Kdo je generacija Z in kako jo doseči?

Kdo je generacija Z in kako jo doseči?

Generacijo Z po največkrat uporabljeni definiciji sestavljajo posamezniki, rojeni po letu 1997. Imenujemo jih tudi »digitalni domorodci«, saj so prva generacija, ki je odraščala z dostopom do interneta in mobilne digitalne tehnologije od zgodnjih otroških let.

Gre za zelo zanimivo in izjemno raznoliko generacijo, ki bo v naslednjih nekaj desetletjih pomembno krojila prihodnost sveta in družbe.

Zakaj se toliko govori o njih?

Generacija Z že zdaj v globalni populaciji zavzema največji delež, ki pa še raste. Do leta 2026 naj bi postali najštevilčnejša skupina potrošnikov z največjo kupno močjo. Samo v Sloveniji jih je po podatkih Sursa iz leta 2020 že skoraj 490.000.

Zaradi vse večje globalne povezanosti in uporabe tehnologije bi ta generacija utegnila imeti zelo pomembno vlogo mnenjskih vodij pri določanju obnašanja potrošnikov v prihodnosti.

Kakšne so njihove značilnosti?

Pripadniki generacije Z so nenehno priključeni na internet, zato so izjemno vešči uporabe spletnih tehnologij in komuniciranja na družbenih omrežjih. Sposobni so hitro najti ustrezne informacije in so popolnoma pismeni na računalniškem področju. Po drugi strani pa imajo zaradi ogromne količine informacij in podatkov, ki so jim ves čas izpostavljeni, zelo slabo koncentracijo, v povprečju samo 8 sekund.

Pragmatičnost

Zaradi odraščanja v času gospodarske krize, podnebnih sprememb in pandemije so precej realistični, pragmatični in analitični. Za razliko od bolj »razvajenih« milenijcev, vedo, da se morajo za dosego ciljev v življenju sami potruditi. So zelo podjetniško naravnani, več časa namenijo študiju in karieri, veliko pa se izobražujejo tudi na spletu.

Individualnost

Imajo močan občutek individualnosti, ne marajo stereotipov in oznak ter so zelo odprti in strpni do različnih življenjskih stilov in družbenih skupin. Zelo so osredotočeni na družbene probleme od podnebnih razmer do neenakosti v družbi, rasne nestrpnosti, nestrpnosti do istospolno usmerjenih oseb ter so se zato pripravljeni tudi aktivno mobilizirati. Radi se poslužujejo t. i. političnega potrošništva kot oblike družbene participacije. Pogosto kupujejo izdelke iz političnih, etičnih ali okoljevarstvenih razlogov.

Okoljska osveščenost

Zaradi okoljske osveščenosti jim tudi pri nakupovanju veliko pomeni trajnost, zato veliko časa posvetijo raziskovanju, kako je bil nek izdelek narejen, iz kakšnih materialov in v kakšnih delovnih razmerah. Tak pogled imajo tudi na blagovne znamke ter njihovo družbeno odgovornost, stališča in vrednote. Izdelek kupijo zaradi zgodbe, ki jo ta predstavlja, sploh če se lahko z njo poistovetijo ter poudarijo svojo individualnost. Za takšne izdelke so pripravljeni plačati višjo ceno.

Kje jih najdemo?

Družbena omrežja so za generacijo Z primarni vir za iskanje informacij ter inspiracije za nakupe. Veliko k temu prispevajo tudi vplivneži, ki predstavljajo izdelke v vsakdanjih življenjskih situacijah, njim pa ta generacija zelo zaupa.

Medtem ko milenijci informacije najpogosteje iščejo na Googlu, generacija Z za iskanje informacij bolj uporablja družbena omrežja, še posebej YouTube, čedalje pogosteje pa tudi TikTok.

1.    YouTube

Na YouTubu radi spremljajo uspešne vlogerje, ki vplivajo na njihov življenjski slog, način oblačenja, znamke, ki jim sledijo, stališča o družbenih temah itd. YouTube je tudi njihova najbolj priljubljena platforma za gledanje videov, kar jim predstavlja tudi pomemben vir učenja tako za šolske vsebine kot tudi za druga znanja in veščine za življenje.

2.    TikTok

Tudi TikTok za generacijo Z čedalje bolj predstavlja iskalnik informacij, saj tam najdejo odgovore na svoja vprašanja veliko hitreje kot na Googlu. Poleg tega jim omogoča ustvarjanje in deljenje zabavnih 15-sekundnih videov, med katerimi so še posebej popularni sinhronizacija ustnic, viralni plesni izzivi in šaljivi skeči. TikTok videi so bolj realistični, hkrati pa omogočajo enostavno dodajanje glasbe in posebnih efektov, s čimer lahko generacija Z izraža svojo individualnost, zato so zelo priljubljeni.

Za generacijo Z, še posebej pa za ženske, je TikTok tudi kanal z največ vpliva na nakupne navade takoj za priporočili in izkušnjami prijateljev in družine.

3.    Snapchat

Njihova tretja najbolj popularna platforma pa je Snapchat, in sicer predvsem zato, ker je način komuniciranja še najbolj podoben osebni komunikaciji v živo. Ker sporočila izginejo, tudi ne čutijo potrebe po popolnosti kot pri nekaterih drugih družbenih omrežjih. Radi uporabljajo funkcijo Discover, kjer odkrivajo nove znamke in izdelke ter se zabavajo ob uporabi umetne inteligence.

Pri predstavnicah generacije Z se visoko uvrščajo tudi oglasi na Instagramu in objave vplivnežev. Na splošno pa se obračajo stran od polikanih vsebin in popolnih oglasov na Instagramu k bolj realističnim in zabavnim vsebinam predvsem na TikToku.

Kako vzpostaviti stik z njimi?

Ker so eksperti pri uporabi tehnologije in nenehno na svojih mobilnih napravah, so jim pomembne prilagojene spletne strani in komuniciranje preko družbenih omrežij. Zaradi slabe sposobnosti koncentracije imajo najrajši hitro komunikacijo, kratke stavke in zelo kratke videe.

Ključ do generacije Z je torej kratka video vsebina, kot so videi o uporabi izdelkov, tiktoki in Instagram storyji ter zabavne interaktivne vsebine, kot so ankete, kvizi, vprašanja, skratka, vse, kar generacijo Z zabava in na kar se radi odzivajo.

Podjetje ali znamke morajo v vsebinah in pri komunikaciji na družbenih omrežjih svoje vrednote in stališča postaviti na prvo mesto in širiti svojo zgodbo, saj so generaciji Z enako pomembni izdelki in storitve kot podjetje samo.

Pomembno je, da podjetja uporabljajo način komunikacije, ki je generaciji Z blizu in s katerim se poistovetijo. Vendar mora komunikacija delovati naravno, ne prisiljeno. Najboljši način za to je, da podjetje zaposli nekoga ali pa se poveže z vplivnežem, ki tej generaciji pripada.

Sodelovanje z vplivneži, ki jim generacija Z zaupa, je zelo zanesljiva taktika, saj so ti zanje najpogostejši vir informacij o novih izdelkih. Še posebej radi sledijo osebam, ki so karizmatične in zabavne. To je generaciji Z najbolj pomembno takoj za avtentičnostjo in stališči znamke.

Kar se tiče oglaševanja, ne marajo popolnih oglasov z znanimi osebnostmi, nerealističnimi liki in jingli. Rajši imajo bolj realističen marketing, ki je odkrit in zabaven in s katerim se lahko poistovetijo. Tudi YouTube oglasov ne marajo preveč, saj so ti pogosto zgolj prirejeni TV oglasi, televizije pa ta generacija sploh ne gleda.

Še najbolj zaupajo Instagram in TikTok oglasom, sploh če so informativni in če v njih nastopajo vplivneži, ki jim zaupajo.

Za konec

Generacija Z je generacija z močnimi stališči, unikatnim okusom in rastočo kupno močjo.

Ker so za generacijo Z družbena omrežja glavni vir inspiracije in raziskovanja pred nakupom, se morajo podjetja, ki jih želijo doseči, usmeriti predvsem v Instagram, Youtube, Snapchat in TikTok za komunikacijo z njimi in oglaševanje.

Če se podjetja in blagovne znamke želijo povezati z mlajšim občinstvom, bodo najbolj učinkovite namensko ustvarjene video vsebine kratkega formata, ki so zabavne  in komunicirajo vrednote znamke.

Pripadniki generacije Z bodo radi kupili izdelke ali storitve od podjetja ali znamke, ki ji zaupajo, sploh, če bodo zanjo slišali od nekoga, ki mu zaupajo. Zato so se za privabljanje mladih še posebej dobro izkazala vplivnostni marketing in družbena omrežja.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...