Adijo e-pošta, pozdravljen SMS marketing!

Pošiljanje promocijskih SMS sporočil je postalo tako pomemben del marketinških kanalov, da se z glavnimi trditvami članka strinja tudi ChatGPT. Stopnja prebranih SMS sporočil namreč znaša neverjetnih 98%, medtem ko v napolnjenih nabiralnikih elektronske pošte v povprečju preberemo le petino prejetih sporočil.

V letu 2022 sem izkoristil največ popustov do sedaj in nikoli zamudil k frizerju. Za oboje se lahko zahvalim dobremu SMS marketingu. Slednji mora znati zadeti pravo frekvenco pošiljanja, sestaviti jedrnato sporočilo in kot vedno, vsebovati dobro ponudbo ali pomembno informacijo.

Kaj sploh še ostane elektronski pošti?

Skoraj 100% branost sporočil. Odprtje sporočila v prvih treh minutah po prejetju. Petina sporočil s klikom na vsebovano povezavo. Ob teh statističnih standardih zadrhti glas vsakemu digitalnemu oglaševalcu. Še posebej tistim, ki se mučijo z udarnimi naslovi email kampanj ali nestabilnimi algoritmi in slabim poročanjem o učinkovitosti oglaševanja na družbenih omrežjih. Zato ne preseneča, da naj bi se število poslanih promocijskih SMS sporočil po raziskavah podjetja MessageMedia v letu 2023 kar podvojilo.

Pandemija je z zdravstvenimi ukrepi povzročila vzpon spletne prodaje, ki ji je sledil tudi pohod SMS trženja. Slednje ni ostalo omejeno na nišne in izključno spletne znamke. Učinkovit in finančno vzdržen način kontakta s strankami in potencialnimi kupci se je med drugim razširil tudi med klasične trgovske verige in največje pohištvene salone. Oboji se poslužujejo predvsem kampanj ob potrošniških praznikih ter rednega obveščanja o akcijah in novostih. Slednje ste v letu 2022 verjetno opazili v vašem SMS predalu ali v aplikaciji Viber najkasneje za Črni petek.

Najbolj pogoste prakse

Poleg omenjenih kampanjskih SMS sporočil razlikujemo še med t.i. transakcijskimi SMS-i ter avtomatizacijami za izboljšanje spletne prodaje. Za transakcijsko sporočilo velja potrditev o nakupu ali obvestilo o dostavi. Najbolj pogosti in učinkoviti avtomatizaciji sta poznani pod angleškima izrazoma. Če želite izpasti poznavalec na področju spletne prodaje, si zapomnite izraza “abandoned cart” in “post-purchase upsell”. Prvi povečuje število nakupov z opominjanjem obiskovalcev spletne trgovine, ki so odnehali tik pred nakupom v spletni trgovini, naj nakup dokončajo. Drugi pa označuje SMS-e, ki se jih s posebno ponudbo pošlje takoj po nakupu, ko je serotonin pri strankah še na visoki ravni. Na ta način se povečuje povprečna vrednost košarice.

SMS pa se ne vzpenja le v spletni prodaji. Kot omenjeno ga vse pogosteje uporabljajo tudi v storitvenem sektorju, npr. frizerji, dostavne službe, gostinstvo, pojavljati se je začel v turizmu (npr. Booking), v tujini pa so ga za zmanjševanje zamujenih terminov marsikje posvojili tudi v zdravstvu. Ob digitalizaciji mu niso ubežali niti v bančništvu in zavarovalništvu.

Ob tem moramo omeniti, da dobre prakse vključujejo tudi razumno in legalno uporabo. Pri pridobivanju telefonskih številk je potrebo upoštevati varstvo podatkov in zakonodajo na tem področju, v sporočila je potrebno obvezno dodati možnost odjave ter seveda paziti na nenapisano pravilo: nobenih sporočil pred 8h zjutraj in po 19h zvečer.

Kakšne so napovedi za 2023?

Prvi “Short Message Service” je bil poslan daljnega 1992. Dobra tri desetletja kasneje se v SMS trženju za leto 2023 napovedujejo rekordne številke. Poleg podvojitve števila poslanih promocijskih SMS sporočil se bo vedno pogosteje uporabljala tudi klepetalna aplikacija Viber, ki omogoča nekoliko daljše tekste, uporabo čustvenčkov ter “call to action” gumb.

Learnhub je v raziskavah v ZDA prišel do podatka, da kar 70% prebivalstva želi še naprej prejemati promocijske SMS-e. Kar polovica Američanov pa se je pripravljena prijaviti na SMS obveščanje, če le to vsebuje popuste in promocije. Vse našteto kaže, da je telefonska številka danes vredna bistveno več od e-poštnega naslova. Medtem ko je povprečen “click through rate” v promocijskih SMS sporočilih kar 19%, pri elektornski pošti znaša zgolj 2%.

Za konec

SMS marketing je torej odlična rešitev, ki dopolnjuje ostale marketiške dejavnosti, lahko pa se uporablja tudi kot samostojni kanal za pošiljanje promocijskih in prodajnih vsebin. Zmerni stroški pošiljanja ter izjemna statistika branosti in klikanja prevladajo nad omejitvami kot je omejena dolžina sporočila. V ZDA številni spletni trgovci že dajejo več poudarka na zbiranje telefonskih števlk kot pa emailov. Praksa, ki se je poleg večjih trgovcev vedno bolj poslužujejo tudi najbolj prodorni ecommerce igralci v Sloveniji.

V novem letu boste tako neizbežno prejeli več promocijskih SMS sporočil, verjetno boste bolj točni in skoraj sigurno bo vaša denarnica nekoliko lažja zaradi številnih ponujenih popustov.