Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega lahko vplivalo na oglaševalske kampanje. Google je posodobil prvotno soglasje v soglasje V2. Uveljavljanje soglasja se je pričelo že z 16. januarjem 2024 in že vpliva na manjši odstotek prometa. Vse do 1. marca 2024 pa se bo to razširilo na celoten promet v EGP.
Google Consent Mode V2 in implementacija
Kot smo že zgoraj omenili je uvedba soglasja obvezna do 1. marca 2024. Google je vsem že obstoječim parametrom v prejšnjem soglasju dodal še dva. Ta dva parametra sta posebej zasnovana predvsem za izboljšanje zasebnosti uporabnikov. Parametra:
- ad_user_data: nadzira, ali se uporabniški podatki lahko pošljejo Googlu za namene oglaševanja.
- ad_personalization: nadzoruje, ali je mogoče omogočiti prilagojeno oglaševanje (ponovno trženje).
Google omogoča dve ravni implementacije, in sicer osnovno ali napredno.
- Osnovna implementacija: Če uporabnik privoli v piškotke, spletno mesto deluje normalno, sproži vse oznake in zbira celoten niz podatkov. Če uporabnik ne privoli v piškotke, potem se podatki ne zbirajo.
- Napredna implementacija: Tudi če uporabnik ne privoli v piškotke, omogoča pošiljanje anonimnih poizvedovanj brez piškotkov v namene modeliranja. To spletnim mestom omogoča, da pridobijo vsaj nekaj podatkov za GA4 in Google Ads brez privolitve.
Digitalni zakon o trgih (DMA) in Googlov način soglasja V2 sta tesno povezana, še posebej v kontekstu predpisov o digitalnem oglaševanju in varstvu podatkov. Ta zakonodaja zahteva izrecno privolitev za zbiranje in uporabo osebnih podatkov evropskih državljanov. Google je v ta namen posodobil soglasje v V2, zato je to obvezno za vse oglaševalce, ki želijo uporabljati Google Ads za ponovno trženje in avtomatski »bidding«.
Oglaševalci bodo morali nujno namestiti Consent Mode V2, saj v nasprotnem primeru oglaševalske platforme, kot sta Google Ads in GA4 od 1. marca 2024 naprej ne bodo zajemale podatkov o novih uporabnikih v EGP.
Obvestilo s piškotki – obvezno
Obvezno pri Consent Mode V2 je obvestilo za piškotke. To pomeni, da morate imeti ali pa vzpostaviti delujočo platformo za upravljanje soglasja, ki je usklajena z Googlovimi standardi in z GDPR direktivo o e-zasebnosti. Učinkovitost Consent Mode V2 je odvisna od jezika obvestila, ki mora biti v skladu z Googlovimi standardi.
Priporočilo
- Preverite, ali imate pravilno in v skladu z Google standardi nameščeno obvestilo za piškotke.
- Namestite Consent Mode V2 – navodila za implementacijo: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent?sjid=8699183267705377408-EU#upgrade-consent-v2
VIRI:
https://support.google.com/tagmanager/answer/13695607?hl=en&ref_topic=6003219
https://www.linkedin.com/pulse/google-consent-mode-v2-its-more-requirement-than-option-hasan-go4rc/
https://stape.io/blog/google-consent-mode-v2-prepare-for-the-year-2024