Obetajo se velike spremembe – Google Consent Mode V2

Leta 2024 se na področju digitalnih storitev obetajo velike spremembe.

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega lahko vplivalo na oglaševalske kampanje. Google je posodobil prvotno soglasje v soglasje V2. Uveljavljanje soglasja se je pričelo že z 16. januarjem 2024 in že vpliva na manjši odstotek prometa. Vse do 1. marca 2024 pa se bo to razširilo na celoten promet v EGP.

Google Consent Mode V2 in implementacija

Kot smo že zgoraj omenili je uvedba soglasja obvezna do 1. marca 2024. Google je vsem že obstoječim parametrom v prejšnjem soglasju dodal še dva. Ta dva parametra sta posebej zasnovana predvsem za izboljšanje zasebnosti uporabnikov. Parametra:

  • ad_user_data: nadzira, ali se uporabniški podatki lahko pošljejo Googlu za namene oglaševanja.
  • ad_personalization: nadzoruje, ali je mogoče omogočiti prilagojeno oglaševanje (ponovno trženje).

Google omogoča dve ravni implementacije, in sicer osnovno ali napredno.

  • Osnovna implementacija: Če uporabnik privoli v piškotke, spletno mesto deluje normalno, sproži vse oznake in zbira celoten niz podatkov. Če uporabnik ne privoli v piškotke, potem se podatki ne zbirajo.
  • Napredna implementacija: Tudi če uporabnik ne privoli v piškotke, omogoča pošiljanje anonimnih poizvedovanj brez piškotkov v namene modeliranja. To spletnim mestom omogoča, da pridobijo vsaj nekaj podatkov za GA4 in Google Ads brez privolitve.

Digitalni zakon o trgih (DMA) in Googlov način soglasja V2 sta tesno povezana, še posebej v kontekstu predpisov o digitalnem oglaševanju in varstvu podatkov. Ta zakonodaja zahteva izrecno privolitev za zbiranje in uporabo osebnih podatkov evropskih državljanov. Google je v ta namen posodobil soglasje v V2, zato je to obvezno za vse oglaševalce, ki želijo uporabljati Google Ads za ponovno trženje in avtomatski »bidding«.

Oglaševalci bodo morali nujno namestiti Consent Mode V2, saj v nasprotnem primeru oglaševalske platforme, kot sta Google Ads in GA4 od 1. marca 2024 naprej ne bodo zajemale podatkov o novih uporabnikih v EGP.

Obvestilo s piškotki – obvezno

Obvezno pri Consent Mode V2 je obvestilo za piškotke. To pomeni, da morate imeti ali pa vzpostaviti delujočo platformo za upravljanje soglasja, ki je usklajena z Googlovimi standardi in z GDPR direktivo o e-zasebnosti. Učinkovitost Consent Mode V2 je odvisna od jezika obvestila, ki mora biti v skladu z Googlovimi standardi.

Priporočilo

  1. Preverite, ali imate pravilno in v skladu z Google standardi nameščeno obvestilo za piškotke.
  2. Namestite Consent Mode V2 – navodila za implementacijo: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent?sjid=8699183267705377408-EU#upgrade-consent-v2

VIRI:
https://support.google.com/tagmanager/answer/13695607?hl=en&ref_topic=6003219
https://www.linkedin.com/pulse/google-consent-mode-v2-its-more-requirement-than-option-hasan-go4rc/
https://stape.io/blog/google-consent-mode-v2-prepare-for-the-year-2024

Anja Jereb
Anja Jereb
Vodja projektov z več kot 3 leti aktivnega delovanja v digitalnem marketingu. Njeno delo zajema načrtovanje in upravljanje projektov, komuniciranje z naročniki ter sodelovanje z različnimi oddelki glede projektov. Je motivirana in organizirana oseba, ki ima rada nove izzive, ljudi in obožuje svojo službo.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Google trends

Zakaj Google Trends?

Dandanes, ko se trg nenehno spreminja in informacije krožijo hitreje kot kadarkoli, je ključno, da sodelavci v marketingu razumejo, kaj zanima njihove stranke. Eden...
Upravljanje oglasov

Upravljanje oglasov: samostojno ali s pomočjo posrednika? 

O čem govorimo?  Podjetja, ki oglašujejo in se srečajo z digitalnim marketingom, skoraj vedno pridejo do točke, ko se morajo odločiti, kako bodo optimizirala svoje...
Pripovedovanje

Moč zgodb v prazničnem času 

Praznični čas prinaša občutke topline, nostalgije in povezanosti – prav te pa najbolj uspešno prebudi dobra zgodba. V času obdarovanja in dragocenih trenutkov nas...