8 nasvetov za uporabo kamere pri iPhoneih 

Z najnovejšimi iPhonei nosimo v žepih neverjetno zmogljive kamere.  

iPhone 15 Pro ima z novimi senzorji in zmožnostjo snemanja prostorskega videa (Spatial Video Feature) tudi nekaj naprednih nastavitev, vendar lahko izjemne rezultate dosežemo prav tako na drugih novejših modeli, vključno s 13 in 14 Pro.  

iPhonei (ter drugi pametni telefoni) sicer ponujajo preproste vmesnike za kamere in so načeloma zelo intuitivni za uporabo. Vseeno nekaj nasvetov in trikov nikoli ne škodi. 

Sledi 8 nasvetov za uporabo kamere pri iPhone telefonih, da svoje pametne napravice kar najbolje izkoristimo. 

Fotografiranje 

#1 Nasvet: Preizkusite nekatere napredne možnosti znotraj nastavitev (Settings) 

  • Preizkusite in prilagajajte nastavitve formatov (Formats), glede na vaše potrebe. 
  • Omogočite izbiro za mrežo (Grid). 

Če se v fotografiji držimo pravila tretjin, ki nam jih ta mreža omogoča, bodo fotografije bolj uravnotežene in privlačnejše. 

Grid
  • Makro fotografija 

Modeli, ki imajo Ultra Wide kamero, omogočajo zajemanje makro fotografij – bližnje posnetke z ostrim fokusom. Makro način moramo v nastavitvah omogočiti sami. Ko ga aktiviramo, se kamera samodejno preklopi na Ultra Wide kamero, kadar se približamo predmetu (na recimo 2 centimetra blizu). 

  • Fotografski slogi (Photographic styles) 

Pri podprtih modelih lahko uporabljamo fotografski slog, ki prilagodi, kako kamera zajema fotografije. Izbiramo lahko med štirimi prednastavljenimi slogi – nato pa jih dodatno prilagodimo s spreminjanjem vrednosti tona in toplote. Kamera uporabi našo izbiro vsakič, ko posnamemo fotografijo v načinu Foto in s tem dosežemo bolj poenoteno barvno korekcijo na vseh naših fotografijah.  

Settings
Photographic Styles

#2 Nasvet: Manjša globinska ostrina pri portretnem načinu 

V portretnem načinu zgoraj desno kliknemo F in s povlekom levo-desno (spodaj) spremenimo odprtost zaslonke ter s tem dosežemo večjo zamegljenost ozadja. 

(Pri objektivih fotoaparata se zaslonka meri v stopnjah F. Ti se merijo z razmerjem med goriščno razdaljo in velikostjo odprtine. Manjša številka F bo pomenila širšo zaslonko, kar posledično povzroči manjšo globinsko ostrino ali večjo zamegljenost.) 

globinska ostrina

#3 Nasvet: Izboljšajte nočne fotografije 

Nočni način se samodejno vklopi, ko kamera zazna slabo svetlobo. Pojavi se rumeno obarvana ikona za nočni način. Odvisno od jakosti svetlobe je določen čas, kako hitro iPhone posname fotografijo. To lahko traja tudi nekaj sekund, čas pa za boljše rezultate lahko prilagodimo sami. 

Za dobre rezultate moramo telefon držati zelo pri miru (najbolje, da ga postavimo na trdno in ravno podlago ali uporabimo stojalo). 

Lahko prilagodimo tudi nastavitev osvetlitve (daljši pritisk na zaslon in poteg gor ali dol), dobro pa je tudi zakleniti izbiro za zmanjšanje gibanja.  

Nočna fotografija
Nočna fotografija

#4 Nasvet: Fotografiranje v živo (Live Photo) 

Live Photo zajame dogajanje tik pred in po tem, ko posnamemo fotografijo, vključno z zvokom. Live Photo posnamemo tako kot običajno fotografijo, moramo pa biti pozorni, da imamo vključen način za Live Photo. 

Poiščemo predmet, ki se premika (recimo avtobus). Pazimo, da telefon držimo kar se da mirno ali ga postavimo na stativ. V načinu Live posnamemo fotografijo. Posneto fotografijo nato poiščemo v galeriji in v levem zgornjem kotu izberemo možnost “Long Exposure”. iPhone nato združi več slik v eno in ustvari efekt dolge zaslonke.  

Live Photo
Live Photo

Video 

#5 Nasvet: Spremenite osnovne nastavitve 

  • Preklopite na ločljivost 4K 

To je najpomembnejši nasvet za veliko razliko v kakovosti videov. Novejši modeli iPhone so opremljeni z možnostjo snemanja v ločljivosti 4K. Ta napredna video nastavitev ponuja štirikrat več podrobnosti kot 1080p HD video. 4K lahko bistveno izboljša jasnost, ostrino in podrobnosti videoposnetkov.  

  • Snemajte s hitrostjo 24 sličic na sekundo (24 fps) 

Hitrost sličic je pomembna. To ni poljubno število; 24 sličic na sekundo je že dolgo standard v filmski industriji in prispeva k temu, kar ljudje na splošno povezujejo z “videzom” in “občutkom” profesionalnega filma. Nastavitve kamere so pogosto nastavljene na standardnih 30 sličic na sekundo, kar je optimalno za videe, ki so objavljeni na družbenih omrežjih. 

  • Izklopite funkcijo HDR Video pri snemanju videoposnetkov. S tem zagotovimo večjo skladnost barv in ohranimo naravno estetiko celotnega posnetka. 
  • Izklopite funkcijo iPhona »Pogled zunaj okvirja« (View Outside the Frame). Čeprav je lahko v določenih situacijah koristno, je morda bolj ovira kot pomoč, saj preusmerja našo pozornost stran od glavne teme videoposnetka. 

#6 Nasvet: Zajem fotografij med snemanjem video posnetka 

Pri načinu za snemanje videoposnetkov s povlekom desno pričnemo s snemanjem in desno se pojavi gumb za fotografiranje med snemanjem.  

Fotografiranje med snemanjem videov
Fotografiranje med snemanjem videov

#7 Nasvet: Približevanje – Zoom 

Pri novejših modelih iPhone telefonov za približevanje ni več potrebno uporabiti dveh prstov (čeprav tudi ta način deluje), vendar lahko približujemo tudi s pomočjo premika prsta iz sredine navzor. Če med ponujenimi možnostmi (0,5 – 1 – 2 – 3) podrsamo levo-desno, pa se nam prikaže še dodaten bolj natančnen prikaz vrednosti približevanja.  

Zoom
Zoom
Zoom

#8 Nasvet: Akcijski način za bolj gladko gibanje  

Z akcijskim načinom (Action mode) lahko na novejših modelih posnamemo bolj ”gladek” video tudi kadar ne uporabljamo stativa ali gimbla. Oziromo ko snemamo kar s prosto roko in se pri tem veliko premikamo (recimo pri snemanju otroka, ki teče in mu sledimo). 

Akcijski način najbolje deluje z veliko svetlobe. Kamera bo prikazala sporočilo »Potrebno je več svetlobe«, če bodo elementi premalo osvetljeni.  

Bonus tip: 

Kinematografski način (Cinematic) je užitek za videografe, saj nam omogoča spreminjanje fokusa v videu med snemanjem. Ko povlečemo navzgor po ”meniju” za izbiro načina fotografiranja (ali povlečemo desno proti levi, če držimo telefon vodoravno) lahko prilagodimo globinsko ostrino, tako da tapnemo ‘f’, in osvetlitev, tako da tapnemo krog, označen z + -. 

Med snemanjem lahko spreminjamo fokus s tem da tapnemo na predmet in ga s tem ”izberemo”. Lahko se ga dvakrat dotaknemo, da samodejno sledimo predmetu, ali pa se ga dotaknemo in zadržimo, da zaklenemo fokus na določeni razdalji.  

3, 2, 1, zdaj! 

Morda vas članek spodbudi, da poskusite nekaj novega ali pa s pomočjo nasvetov izboljšate svoje fotografije. Tudi tu pa velja podobno kot pri drugih hobijih, da skrivnost leži v eksperimentiranju, vaji in v tem, da ob vsem skupaj uživamo. Želim vam veselo zajemanje lepih trenutkov življenja! 📸🌟  

Eva Šarec
Eva Šarec
Grafična oblikovalka, ki jo najbolj zanima motion design oziroma 2D animacija. Verjame, da oblikovanje ni samo v podrobnostih in natančno postavljenih pikslih (seveda je to glavna sestavina), ampak tudi v seznamih in kljukicah na njih. Ustvarjalost je njen način življenja, ki se kaže v vsakodnevnih malenkostih. Najbolj navdušena je, ko se prebija skozi nove izzive in tekom tega nabira novo znanje.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

V dobi, ko so vsi dogodki, počitnice, druženja in celo obroki ovekovečeni na družbenih omrežjih, nas pogosto lahko obišče občutek, da nekaj pomembnega zamujamo ali da gre drugim bolje od nas. Pa so ti posamezniki tudi v resnici bolj...
Zagotovo ste že naleteli na ilustracije z gumijastimi okončinami živih barv, ki spremljajo animacije, oglase in še kaj bi se našlo. Če jih še niste, boste sedaj zagotovo bolj pozorni nanje. Gre za obuditev Corporate Memphis stila, ki v...
Pri pripravi marketinških strategij in načrtovanju kampanj se dandanes marketinški strokovnjaki še vedno držijo štirih ključnih vodnikov, tako imenovanih štirih P-jev marketinga: Product (izdelek), Price (cena), Place (mesto/kraj) in Promotion (promocija).   Idejno zasnovo za koncept Marketing Mixa – katerega del...