Kaj je spletni marketing?

Spletni marketing je zelo širok pojem, vendar ga bomo v okviru tega članka omejili zgolj na nekaj glavnih vrst: PPC (Pay per click), SEO (Search engine optimization) in SMM (Social media marketing). Seveda obstaja ogromno različic za vsakega od zgoraj omenjenih vrst, ena bolj znanih je tudi CPM (Cost per thousand impressions), ki je eden izmed terminov, ki nam pove koliko nas je ali nas bo stalo tisoč prikazov našega spletnega oglasa.

V Sloveniji se pri pravih definicijah oziroma prevodih še iščemo, kar je samo eden izmed znakov, da gre za dokaj novo področje marketinga. Tudi spletni marketing boste v Sloveniji našli zapisan s tujkami: internet marketing, online marketing ali tudi internetni marketing.

Svetovni splet ali krajše splet je sicer najbolj razširjena storitev na internetu.

PPC (Pay per click)

Plačaj na klik, plačilo na klik ali plačilo za klik je način spletnega oglaševanja, v katerem zakupimo določeno število klikov po vnaprej dogovorjeni ceni. Naprednejši sistemi imajo tako imenovani avkcijski sistem, pri katerem v realnem času tekmujemo z drugimi oglaševalci za najboljša oglasna mesta. Takšen način oglaševanja je uporabljen tako na Google iskalniku kot na Facebook platformi za oglaševanje.

SEO (Search Engine Optimization)

Optimizacija spletnih strani je termin, ki se uporablja za storitev, ki vašo spletno stran prilagodi spletnim iskalnikom oziroma iskalnim pajkom in z različnimi metodami viša pozicije vaše spletne strani za dogovorjene ključne besede. Lastnik spletne strani tako pridobi večji obisk iz iskalnikov. Optimizacija spletne strani je za lastnika spletne strani v večini primerov ugodnejša od oglaševanja na klik saj je t.i. organski obisk iz spletnih iskalnikov brezplačen.

SMM (Social media marketing)

Najbolj pogost prevod socialni marketing govori o tem, kako nova je ta storitev v Sloveniji. Družbena, socialna ali družabna omrežja, kot bi jih lahko poimenovali, so spletne strani, kot so Facebook, Twitter, Myspace, LinkedIn, Google Buzz, Windows Live Spaces, Tumblr, hi5, Foursquare, Flickr in druge spletne strani za družabno (socialno) mreženje (Ang. social networking websites). Social media marketing je na tovrstnih straneh bolj, kot v samo povečanje prodaje, usmerjen v vzpostavitev neposredne komunikacijske poti z uporabniki lastnih produktov ali oz. in storitev.

Seveda se je spletnega marketinga nemogoče lotiti brez vnaprej pripravljene strategije, načina komunikacije in vnaprej določenih ter vzpostavljenih načinov merjenja učinkovitosti naše spletne kampanje. Obstajajo številna orodja za analizo uspešnosti in merjenje rezultatov spletnega marketinga. Eno izmed takih orodij, ki najbolj izstopa, je Google Analytics. Google Analytics (GA) je stabilen in iznajdljiv, povežemo ga lahko tudi direktno z našim AdWords računom, s katerim lahko merimo uspešnost zgoraj omenjene PPC kampanje. Google Analytics lastnikom spletnih strani omogoča natančne in podrobne podatke o obisku (obiskovalcih) na spletni strani. V kolikor izvajamo več tipov spletnega marketinga je pomembno vedeti tudi kateri izmed kanalov deluje ter kje in kako lahko uspešnost še povečamo.

Ob koncu je pomembno še povedati, da je splet (internet) ena izmed vrst medijev, ravno tako kot na primer TV ali radio, ki se uporablja v marketinške namene in ne more nadomestiti kakovosti dejanskega proizvoda ali storitve, zato je naloga spletnega marketinga poslušati naše kupce, ki so od nas oddaljeni samo en klik.

Denis Jakin
Denis Jakin
Denis Jakin je vodilni slovenski strokovnjak za digitalni marketing, ki je svojo pot začel leta 2004.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

V dobi, ko so vsi dogodki, počitnice, druženja in celo obroki ovekovečeni na družbenih omrežjih, nas pogosto lahko obišče občutek, da nekaj pomembnega zamujamo ali da gre drugim bolje od nas. Pa so ti posamezniki tudi v resnici bolj...
Zagotovo ste že naleteli na ilustracije z gumijastimi okončinami živih barv, ki spremljajo animacije, oglase in še kaj bi se našlo. Če jih še niste, boste sedaj zagotovo bolj pozorni nanje. Gre za obuditev Corporate Memphis stila, ki v...
Pri pripravi marketinških strategij in načrtovanju kampanj se dandanes marketinški strokovnjaki še vedno držijo štirih ključnih vodnikov, tako imenovanih štirih P-jev marketinga: Product (izdelek), Price (cena), Place (mesto/kraj) in Promotion (promocija).   Idejno zasnovo za koncept Marketing Mixa – katerega del...