Nedolgo nazaj je Meta, matično podjetje Facebooka, predstavila svojo novo aplikacijo, imenovano Threads. Kljub temu, da aplikacija zaenkrat še ni na voljo v Sloveniji, je že v dobrem mesecu obstoja pritegnila pozornost širše javnosti kot potencialna konkurenca Twitterju. Z več kot 30 milijoni prijav v prvih nekaj dneh od objave, Threads ustvarja skupnost, ki je na prvi pogled zelo podobna tisti na Twitterju, ki ga je lastnik Elon Musk pred kratkim preimenoval v “X”. Sam vodja Istagrama, Mosseri, obljubljaja veliko prednosti in novosti, ki bodo platformo razlikovale od konkurence.
V preteklosti poznamo veliko uspešnih in manj uspešnih poskusov uvajanja novih družbenih platform, vsem pa je skupno to, kako hitro so pridobile uporabnike. Ena izmed prednosti Threadsov je vsekakor ta, da uporabnikom ni treba kreirati novega računa – prijavijo se lahko s svojim obstoječim Instagram računom, s katerega prenesejo vse informacije in tudi sledilce. Uporabnikom Instagrama torej omogoča hitro in enostavno ponovno povezavo s svojimi sledilci na novi platformi.
Gre za taktično potezo, s katero je platforma skoraj čez noč pridobila ogromno število uporabnikov. Samo po sebi pa se postavlja vprašanje – ali bo nove (in na hitro pridobljene uporabnike) platforma uspela tudi zadržati?
Omeniti valja, da aplikacija Threads na slovenskem iOS App Store še ni na voljo, zato jo lahko slovenski uporabniki preizkusimo le, če imamo App Store račun registriran v drugi državi, npr. ZDA. V uredništvu smo na ta način dobili možnost “prednaročila” (angl. preorder) aplikacije Threads. V trenutku, ko je le ta postala na voljo, se je 6. julija (ob 7:00 PDT) avtomatsko prenesla in namestila na iPhone.
Ustvarjalci zagovarjajo, da je ena izmed glavnih prednosti Threadsov tudi zaveza k pozitivni in prijazni komunikaciji, medtem ko se Twitter spopada z veliko zlorabami, sovražnim govorom in negativnimi razpravami. Mark Zuckerberg, izvršni direktor Mete, poudarja to značilnost in poudarja svojo zavezo k ohranjanju pozitivnih vsebin na platformi.
Prvi koraki
Sama vzpostavitev računa je sila enostavna, saj se v novo platformo lahko vpišemo kar z uporabniškim imenom Instagrama in si zagotovimo svoje uporabniško ime. Tudi opis profila, profilno sliko, profile, ki jim sedimo in ostale podatke lahko prenesemo, če to želimo. In že se nam prikaže osnovni zaslon družbenega omrežja, ki je na prvi pogled zelo podoben uporabniškemu vmesniku Twitterja.
Osnovni pogled zajema časovnico “threadov”, ki jih lahko všečkamo, “repostamo” ali nanje odgovarjamo. Novim uporabnikom priskoči na pomoč priročen slovarček, ki vključuje nekaj najbolj uporabnih pojmov.
Sam uporabniški vmesnik je zelo eleganten in osredotočen na vsebino, brez nepotrebnih dodatkov, ki bi uporabniku jemali pozornost. Glavna orodna vrstica omogoča interakcijo z aplikacijo – pisanje novih threadov, iskanje uporabnikov in diskusij, pregled obvestil in urejanje profila.
Prvi mesec uporabe
Prvi teden ali dva je večina objav spominjala na vsem poznani “Hello, World!”, saj se je večina uporabnikov in blagovnih znamk šele spoznavala s platformo in najavljala svojo prisotnost na novonastalem kanalu. Po dobrem mesecu uporabe in spremljanju dogajanja na platformi smo v uredništvu opazili, da število aktivnih uporabnikov v primerjavi z začetno evforijo upada. Predvsem na začetku je bilo med uporabniki moč opaziti nekaj zmede, kako platformo uporabljati, kakšne vrste vsebin objavljati in koga nagovarjati. Tako blagovne znamke kot posamezniki so ubrali povsem različne strategije – nekateri so nadaljevali z enako komunikacijsko strategijo, kot na svojih Instagram profilih, spet drugi pa so ubrali podoben pristop, kot bi ga sicer na X.
Lahko bi torej povzeli, da je bil prvi mesec (predvsem s strani uporabnikov) namenjen “beta testiranju” različnih strategij, ki bodo z razvojem platforme verjetno postali bolj jasni. Tudi podatki raziskovalnih agencij kažejo na padec števila dnevnih aktivnih uporabnikov v enem mesecu od izida aplikacije. Začetna hitra rast se počasi umirja, zato je sedaj ključno vprašanje, kako zadržati aktivne uporabnike na dolgi rok.
Nove platforme običajno potrebujejo nekaj časa, da zgradijo bazo zvestih uporabnikov, ki se angažirajo z vsebinami, uspeh pa je povezan tudi s sposobnostjo prilagajanja platforme potrebam in željam uporabnikov, kar posledično pomeni več kot le še eno novo družbeno omrežje – simbolizira razvoj uporabe spleta med uporabniki in alternativo obstoječim družbenim omrežjem.
Čeprav je še prezgodaj za sklepanje o uspehu, družbeno omrežje obeta veliko. Svojevrstna kombinacija funkcij s X in Instagrama, skupaj z zavezanostjo k ustvarjanju bolj prijaznega okolja, dajejo platformi veliko možnosti, da se uveljavi kot pomemben igralec na področju družbenih omrežij. Ključno pa bo, kako bodo ustvarjalci uspeli prilagoditi platformo potrebam uporabnikov, da Threadsi ne bodo le še ena muha enodnevnica dinamičnem svetu družbenih medijev.
Konec X in začetek nove dobe?
V agenciji W3B se zavedamo pomena inovacij na področju družbenih medijev za naše naročnike. Enako velja za aplikacijo Threads – če bomo ugotovili, da aplikacija ustreza naročnikovim komunikacijskim potrebam in ciljni skupini, jo bomo zagotovo vključili v naš nabor storitev. V tem trenutku sledimo strategiji, ki smo jo oblikovali za druga družbena omrežja, pri čemer upoštevamo tehnične zahteve platforme in odzive uporabnikov.
Skupaj z razvojem aplikacije Threads se torej odpirajo nova vprašanja o prihodnosti spletnih platform, oblikovanju skupnosti in vplivu družbenih medijev na našo kulturo in vsakodnevno življenje. Kakšna bo usoda platforme Threads, še ni povsem jasno, tudi zaradi dejstva, da aplikacija še ni globalno dostopna, zato bomo vestno spremljali, razvoj Threadsov in spremembe, ki jih bo prinesla v svet družbenih omrežij.