Nasveti za osvežitev vizualne identitete blagovne znamke

Osvežitev vizualne identitete blagovne znamke je taktična poteza, ki se pogosto izvaja zato, da je znamka v koraku s trenutnimi tržnimi trendi. Gotovo je vsem poznana nedavna posodobitev Instagramove vizualne podobe, barv in tipografije. Številna podjetja uporabljajo podobne načine osvežitve, od spremembe logotipa in manjših vizualnih popravkov, barve in gradientov, do prilagoditve komunikacije, sloganov ali celo storitev.

Osvežitev je eden najbolj učinkovitih načinov, kako znamki vdahniti svežino in obenem način, kako lahko ostane relevantna v očeh kupcev.

Osvežitev vizualne podobe se v primerjavi z rebrandingom morda sliši enostavno, toda oboje zahteva precej dela.

Tudi če se odločite vizualno podobo samo osvežiti, je še vedno potrebno, da so posodobljeni elementi blagovne znamke spremenjeni na vseh področjih delovanja organizacije, saj se le tako ohrani doslednost.

Kako pa veste, ali potrebujete korenito osvežitev, ali pa samo subtilne spremembe?

Pomembno je, da že od začetka definirate, kaj si želite doseči in se tega v procesu posodobitve držite.

Osvežitev naj bo namenjena odpravljanju pomankljivosti v identiteti oz. vizualni podobi blagovne znamke, ne njenem preoblikovanju. Običajno zajema vizualne spremembe, kot so posodobljen logotip, barvna paleta in tipografija. Vključuje pa lahko tudi posodobitev sporočil in kulture podjetja. Po tem se razlikuje od prenove, ki znamko spreminja na temeljni ravni in ustvarja popolnoma novo identiteto.

O osvežitvi vizualne identitete lahko razmišljate takrat, ko želite posodobiti vizualno podobo, ki deluje zastarelo ali dolgočasno, ne da bi jo popolnoma obrnili na glavo in naredili korenite spremembe.

Primer osvežitve: Instagram

Instagram je najnovejši primer osvežitve vizualne identitete. Pred kratkim so predstavili svoj osveženi logotip, barve gradienta in novo tipografijo. Spremembe so uvedli zato, da bi nov dizajn pripomogel k nadaljnjemu razvoju omrežja in pomagal ustvariti vključujoče izkušnje za uporabnike. Na novo so zasnovali gradient, ki je sedaj precej bolj intenzivnih barv.

Instagram logo
Fotografija: Sprememba Instagramovega gradienta

Del osvežene podobe predstavlja tudi nova tipografija Instagram Sans, ki je zasnovana na osnovi “squircla”, kombinacije kroga in kvadrata, ki je sestavni del njihovega logotipa. Podjetje je poskušalo pisavo narediti “bolj človeško” in prijazno z zankastimi dekorativnimi oblikami, ki spominjajo na ročno pisavo.

Instagram tipografija
Fotografija: Instagramova nova tipografija

Canva

Canva logotip

Tudi pri Canvi so nedavno prenovili identiteto in posodobili logotip. Poslanstvo “spodbujanja ljudi k oblikovanju” je ostalo enako, razvijali pa so osrednje vizualne elemente – logotip, barve in tipografijo.

Starbucks

Med bolj znanimi primeri je tudi Strabucksov primer osvežitve vizualne podobe izpred nekaj let.

Svoj dizajn logotipa sirene so preobrazili v bolj sodobno različico in tako osvežili podobo, ne da bi spreminjali svoje temeljne vrednote. Osvežena vizualna različica vključuje tudi razširjeno paleto zelenih odtenkov in novo tipografijo.

Posodobitev Starbucksovega logotipa
Fotografija: Posodobitev Starbucksovega logotipa

Kako pristopiti k osvežitvi blagovne znamke?

Prvi korak k osvežitvi je prepoznavanje slabosti in neusklajenosti v trenutni identiteti blagovne znamke in ugotovitev, katere spremembe je treba narediti.

Pri tem se vprašajte, kaj lahko naredite, da boste bolj konkurenčni in upoštevajte trenutne trende v svoji panogi.

Osvežitev vizualnih elementov

Prepričajte se, da so vizualni elementi vaše blagovne znamke usklajeni z vašo posodobljeno identiteto in ponazarjajo prenovljeno osebnost.

Eden najpomembnejših elementov je logotip, ki je najbolj prepoznaven in predstavlja vrednote in osebnost vaše znamke.

Lahko se odločite tudi za posodobitev barvne palete. Različne barve namreč ustvarjajo različna razpoloženja ter vzbujajo določena čustva in tako ustvarjajo različna dojemanja. Drzna tona, kot sta rdeča in oranžna, sta vpadljiva ter povezana z dinamičnimi, visoko energijskimi blagovnimi znamkami. Rumeni toni so topli in svetli ter ustvarjajo prijazno in prijetno razpoloženje, modra pa je znana kot barva z najširšo, univerzalno privlačnostjo, ki izžareva občutek zanesljivosti, zvestobe in zaupanja.

Še en pomemben element podobe je tipografija. Pisava, ki jo izberete za del komunikacije vaše blagovne znamke bo vplivala na to, kako jo zaznava vaše ciljno občinstvo in kako je vaša blagovna znamka prepoznavna.

Osvežitev vizualne identitete blagovne znamke je odlična rešitev za podjetje, ki potrebuje prenovo. V osnovi kozmetična rešitev ima lahko veliko večji vpliv na uspešnost poslovanja podjetja.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...