Prek spleta nakupuje že 85 % slovenskih uporabnikov interneta

Nova raziskava Spletni trgovec leta (STL) ponuja vpogled v trende in dinamiko spletnega trga v Sloveniji ter v ozadje nakupnega procesa sodobnega pametnega potrošnika. Rezultati so bili predstavljeni na konferenci o spletnem nakupovanju sMind, ki je potekala 24. 11. 2015 na Ljubljanskem gradu, s tem pa se je zaključil projekt STL, ki nagrajuje najboljše prakse slovenskih trgovcev na spletu.

Nosilec največjega raziskovalnega projekta na področju spletne trgovine pri nas je podjetje Ceneje d.o.o., partner pri izvedbi pa raziskovalna hiša Valicon. Letos je raziskava potekala že četrto leto zapored in je zajela mnenja več kot 33.000 slovenskih spletnih kupcev.

Kako nakupuje sodobni spletni kupec v Sloveniji?

Izsledki raziskave kažejo, da prek spleta vsaj občasno nakupuje že 85 % slovenskih uporabnikov interneta, v letu 2013 je bil ta odstotek 78. 52 % jih spletne nakupe opravlja pogosto ali intenzivno, zgolj 16 % uporabnikov spleta v Sloveniji pa je takšnih, ki še nimajo nikakršnih izkušenj s spletnim nakupovanjem.

Število in intenzivnost nakupov prek spleta v Sloveniji naraščata. Če primerjamo situacijo dve leti nazaj, je do danes delež kupcev, ki mesečno opravijo vsaj en nakup prek spleta, narasel za 58 %. V 2015 vsaj en spletni nakup mesečno opravi že 30 % uporabnikov interneta. Kljub vztrajni rasti števila spletnih nakupov pa se Slovenija še vedno uvršča pod EU povprečje, zato je še prostor za dodaten razvoj.

Meje se brišejo …

Pomemben izsledek raziskave Spletni trgovec leta je porast spletnega nakupovanja čez mejo. 43 odstotkov slovenskih uporabnikov interneta sicer še vedno nakupuje le v domačih trgovinah, a delež takih, ki vsaj enega od desetih nakupov opravijo v tujini, je vse večji – danes znaša že 57 % vseh uporabnikov spleta.

Dejstvo je, da dobre ponudbe tujih spletnih trgovcev za nas postajajo vse bolj relevantne, in v prihodnje lahko zagotovo pričakujemo dodaten razvoj čezmejnega nakupovanja. Velik korak naprej iz tega vidika predstavlja nova evropska značka zaupanja (značka EMOTA), ki na slovenski spletni trg prihaja z letom 2016 in bo trgovcem v regiji omogočila povečanje kredibilnosti izven nacionalnih meja ter s tem širši krog potencialnih kupcev na ravni EU.

Nekateri še vedno ne kupujejo prek spleta – zakaj?

Po podatkih raziskave STL2015 sta glavna razloga, da se potrošniki ne odločajo za nakupovanje prek spleta, navajenost na fizično trgovino ter nezaupanje. Kar 84 % tistih, ki s spletnimi nakupi še nimajo izkušenj, pravi, da si izdelek raje ogledajo v fizični trgovini. 42 % jih na spletu ne želi puščati osebnih podatkov, 33 % jih skrbi zloraba kreditne kartice, enak odstotek pa jih preprosto ne zaupa spletnim nakupom. Med razlogi so vprašani navedli še, da je na spletu težje rešiti morebitne težave, da so spletni kupci manj zaščiteni ter da v trgovini lažje primerjajo cene in izdelke.

Kakšna je prihodnost (spletne) trgovine?

Izvršni direktor Ceneje d.o.o. Darko Dujič je na konferenci sMind podal napoved dinamike spletne trgovine v prihodnosti. »Na razvoj spletne trgovine intenzivno vpliva predvsem penetracija novih tehnologij, ki sooblikujejo naš potrošniški vsakdan. Sodobna trgovina prihodnosti ne bo omejena samo na nacionalne trge in tudi ne zgolj na splet, temveč jo bo zaznamovala mreža fizičnih lokacij in spletnih prodajnih rešitev. Razvoj tehnologije namreč vse bolj omogoča rast hibridnih oblik nakupovanja, kot so “klikni in prevzemi”«.

 

 

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Z več kot pol milijarde uporabnikov, ki vsak mesec obiščejo Pinterest, in osupljivimi 10 milijardami ustvarjenih boardov po vsem svetu, se lahko strinjamo, da je Pinterest postal glavno središče za iskanje navdiha. Sedaj pa je Pinterest svojim uporabnikom še...
Figma UI  Ena najbolj izpostavljenih tem letošnje konference je bila vpeljava umetne inteligence (v nadaljevanju UI) v orodje.  Samodejno ustvarjanje dizajna: z enostavnim vnosom besedila je mogoče ustvariti oz. generirati mockup uporabniškega vmesnika za spletno stran ali aplikacijo. Ta funkcija naj...
Razumeti moramo jezik UI (umetne inteligence) ...  Kako sploh UI deluje pri generiranju vsebin? V enostavnih besedah, umetna inteligenca deluje na osnovi obsežnih jezikovnih modelov, ki se učijo iz ogromnih količin podatkov. Ti modeli uporabljajo algoritme za analizo besedil in...