TEDxLjubljana 2024

Bili smo na TEDxLjubljana 2024 in skupaj proslavili že 15 let njihovega delovanja. Za vse, ki se dogodka niste uspeli udeležiti, smo pripravili kratek povzetek!

Letos je 22. novembra v Cankarjevem domu potekala že tradicionalna konferenca TEDxLjubljana, ki je obeležila svoje 15. leto delovanja. Tudi tokrat je bil program zelo pester, govorci premišljeno izbrani in Gallusova dvorana napeta v večernem pričakovanju predstavitev. Program je bil razdeljen na dve sekciji govorcev s kulturno-umetniškimi premori in zaključnim večernim programom. 

Kaj je TEDx? 

Ideja se je rodila leta 1984 iz opažanja Richarda Saula Wurmana o močni povezavi med tremi področji: tehnologijo (Technology), zabavo (Entertainment) in oblikovanjem (Design). Prvi TED, ki ga je soustanovil s Harryjem Marksom, je vključeval predstavitev zgoščenke (CD), e-knjige ter napredne 3D grafike podjetja Lucasfilm, medtem ko je matematik Benoit Mandelbrot prikazal, kako z uporabo svoje razvijajoče se teorije fraktalne geometrije kartirati obale. 

TEDx so svetovno znani dogodki, na katerih gostijo vizionarje, idejne vodje, znanstvenike, uspešne poslovneže in vse tiste, ki želijo s svetom deliti svoje izkušnje, znanja in ideje. Je pobuda, ki izhaja iz lokalnih korenin in je ustvarjena v duhu splošnega poslanstva TED-a – raziskovati in odkrivati »ideje, vredne širjenja«. TEDx prinaša duh TED-a v lokalne skupnosti po vsem svetu s TEDx dogodki. Ti dogodki so organizirani s strani strastnih posameznikov, ki si prizadevajo odkriti nove ideje in deliti najnovejše raziskave v svojih lokalnih okoljih ter tako spodbuditi pogovore v svojih skupnostih. Dogodki vključujejo nastope v živo in posnetke TED govorov ter so organizirani neodvisno na podlagi brezplačne licence, ki jo podeli TED. Ti dogodki niso pod nadzorom TED-a, vendar se organizatorji dogodkov zavežejo k spoštovanju formata in sledijo smernicam za pripravo vsebin, trening govornikov, organizacijo dogodkov in drugo. Organizatorji se učijo od TED-a in drug od drugega. Letno se sedaj organizira več kot 3000 TEDx dogodkov. 

15. TEDxLjubljana zapored 

Letošnji program TEDxLjubljana je bil zelo pester, nastopilo je 10 govorcev, odmore pa so popestrili različni glasbeno-umetniški nastopi. Kot je za TEDx govore značilno, ima vsak govorec omejeno količino časa za svoj govor oziroma predstavitev (največ 18 min). Vsak govorec je občinstvu predstavil svojo idejo ali sporočilo, raziskavo ali študijo. 

Marko Podgovrnik Verdev, podjetnik in avtor, je z občinstvom delil svojo življenjsko izkušnjo z odkrivanjem samega sebe in predstavil pot od popolne izgube upanja, do dosega osebnega zadoščenja in priznavanja novega načina življenja s smrtonosno boleznijo. Svojo izkušnjo je zapisal tudi v svoji knjigi. 

S predstavitvijo je nadaljevala Melanie Seier Larsen, generalna direktorica in partnerica v Boston Consulting Group. Predstavila je pereč problem, ki v 21. stoletju kljub številnim dosežkom in spremembam v družbi še vedno ostaja močno zakoreninjen – enakopravnost spolov. Predvsem je izpostavila neenakost žensk na višjih položajih v podjetjih. Dejstvo je, da so vodstvene pozicije v veliki večini še vedno predane moškim. Če bi bila vsaj polovica žensk na tem položaju, naj bi bila podjetja po študijah veliko bolj uspešna. Izpostavila je tudi svojo vlogo v družini in kako pomembno je, na kakšen način poskrbeti, da bo v prihodnjih generacijah čim manj spolne neenakosti. S čustvi nabita predstavitev je dala vsem obiskovalcem v razmislek, da se prihodnje generacije vzgoji tako, da imajo vse možnosti za uspeh, neglede na to, katerega spola so in kaj želijo postati.  

O tem, kako pomembna je komunikacija je imel govoril Marko Drobnjak, raziskovalec na presečišču jezika in prava ter zagovornik odprte znanosti. Med drugim se ukvarja s percepcijo govora v sodnih postopkih in njegovim vplivom na verodostojnost pričanja ter kako je možno s primernim načinom izražanja dosegati cilje v interakcijah. Kaj vse lahko pri tem vpliva na jezik, od geografske do starostne zaznamovanosti pa vse do prijetnih/neprijetnih okoliščin, ki privedejo do fizičnega ali psihološkega stanja pri komunikaciji. Ker je z jezikom mogoče povedati marsikaj, je treba pri tem prevzeti odgovornost in z njim ravnati kar se da vestno. 

Aljaž Celarc, mentor, motivator, regenerativni pridelovalec in strasten samograditelj je predstavil svoj novi način življenja in kako sta s partnerko ugotovila, da lahko veliko stvari, ki jih potrebujemo, naredita sama ter za to uporabita material, ki ga imata na voljo – iz narave. Tako sta se preselila v naravo in obnovila staro propadajočo stavbo v Hišo Mandrova, prostor za izobraževanje in samooskrbo.  

Veliko presenečenje je vzbudil prihod dr. Zale Lenarčič, vodje raziskovalne skupine, saj se je na oder pripeljala kar s svojim kolesom. Interakcija s publiko je pripomogla k enostavnejši razlagi, kaj je kvantna mehanika in kaj je mogoče na tem področju preučevati. Kako pomembno je odkrivanje in podpiranje raziskovanj, ki omogočajo tehnološki napredek na daljši rok, je predstavila z izvlečki ugotovitev in odprtimi možnostmi, ki jih potencial razvoja kvantne mehanike ponuja. 

Zadnja govorka prvega dela je bila Dušanka Prelc Premate, predsednica Slovenskega društva za terapijo s pomočjo psov “Tačke pomagačke” in vodnica terapevtskega psa. Predstavila je pogled skozi oči terapevtskega psa, kako ti ne delajo razlik med spoli, barvo kože, ne opazijo telesnih pomanjkljivosti in vseh zaznamovanosti. Pes ne dela razlik in pomaga vsakemu, brez izjeme. V idealnem svetu bi enako veljalo tudi za vse ljudi. 

Drugi del programa je otvoril Matic Ačko, oblikovalec, fotograf, literarni ustvarjalec in performer z nastopom slam poezije. Izrazil je svoje razmišljanje, kako pomembna je poezija in kakšno vlogo igra v družbi. 

Marja Milič, zagovornica finančnega opismenjevanja, je v nadaljevanju spodbudila publiko, naj razmišlja o svojih dolgoročnih finančnih ciljih. Naj se vsak zaveda, da ni mogoče postati milijonar čez noč, s pametnim, dolgoročnim investiranjem pa se lahko pride daleč. Tudi en obisk fitnesa ne bo uresničil takojšnje zgube teže, enako je pri investiranju, ki je pravzaprav pravi maraton in ne sprint. 

Aljaž Bastič, televizijski režiser in asistent za televizijsko režijo na UL AGRFT, je pripravil govor na temo javnega dobrega. Kako pomembni so javni mediji, kaj doprinesejo naši kulturi in kakšno vlogo igrajo pri zavedanju pomembnosti priprave kvalitetne vsebine za slovensko javnost. Primerjava RTV vsebin z mega korporacijami, kot je Netflix, je neizogibna, vseeno pa je vedno treba tudi paziti, da se dovolj pozornosti namenja lokalnim vsebinam, pripravljenih v slovenskem jeziku. Količina takšnih vsebin je neprimerljivo večja, saj se letno pripravlja različne oddaje, pogovore in reportaže (medtem ko je na Netflixu le približno 5 % vsebin v našem jeziku). Dandanes se v poplavi vseh možnosti pogosto pozabi na pomembnost zavedanja in ohranjanja svoje kulturne dediščine. 

Program govorcev je zaključil Jure Knez, predsednik in ustanovitelj podjetja Dewesoft ter zavedni član skupnosti v Trbovljah, ki je na oder pristopil kar z rudarsko čelado in svetilko. Predstavil je razvoj in obnovo mesta Trbovlje ter na podlagi tega izpostavil pomembnost odnosa do soljudi v današnji družbi ter predstavil proces vzpostavljanja/iskanja 5. temeljnih vrednot Slovenije – zaupanje in spoštovanje, poštenost, medsebojna pomoč, pripadnost in zmernost. 

Med odmori so za kulturno-umetniški program poskrbeli duo UM in KUNA, freestilerja, ki sta si rime izmišljevala na mestu dogodka (s predlogi občinstva), Manca Berlec z zasanjanimi ritmi kitar, kantavtor Blaž Mencinger s hudomušnim interaktivnim nastopom ter glasbena skupina Jet Black Diamonds. Slednji so skupaj s publiko ekipi TedxLjubljana zaželeli in zapeli Vse najboljše ob izjemni obletnici. 

TEDxLjubljana je že tradicionalen dogodek in se ga izvaja že od leta 2009. Gostila so več kot 160 govornikov ob tem pa zbrali več kot 1.500.000 ogledov posnetkov na spletnih platformah. Kot zanimivost so leta 2015 priredili TEDx dogodek, ki je bil najvišji na svetu (na letalu), leta 2017 pa še najgloblji TEDx dogodek 156 metrov pod zemljo. Letos je dogodek zaznamovala obletnica 15. leta delovanja, dogodek je bil zelo dobro organiziran, publika pa zelo zadovoljna s celotnim programom. 

Katja Filovski
Katja Filovski
Mlajša vodja digitalnih projektov, ki verjame, da so dobro sodelovanje v ekipi, ustrezna organizacija časa in premišljena razporeditev nalog ključni dejavniki za uspešno izvedbo projektov. Pomembno se ji zdi, da se vedno vzpostavi čim bolj jasna komunikacija ter gradi odnose z veliko razumevanja in empatije.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Pregled marketinških konferenc

Aktualni dogodki in marketinške konference

Seznam marketing dogodkov 2025:  Q1 (januar-marec):  SOZ akademija – Dobra praksa: Marketing iz zasede (Ambush Marketing) - 23. 1. 2025   Outstanding - 30. 1. 2025  Meta Marketing Summit...
Appeals Centre Europe

Appeals Centre Europe – Neodvisna pomoč uporabnikom družbenih omrežij

V svetu digitalnega marketinga, kjer so družbena omrežja osrednji del delovnega področja, se pogosto dogaja, da pride s strani platform družbenih omrežij pri moderiranju...
IG novosti

INSTAGRAM: Kaj je novega in kaj še prihaja?

Tudi v letu 2025 lahko rečemo, da Instagram ostaja MVP družbenih omrežij – in to z dobrim razlogom. Nikoli ne počiva! Platforma, ki jo...