Motion Graphic animacije že nekaj časa prevladujejo v vseh panogah. Od subtilnih animacij v aplikacijah do dodelanih promocijskih videoposnetkov. So vsestranske in inovativne. Kot področje ustvarjanja, ki je neposredno povezano z razvojem tehnologije, ni presenetljivo, da se trendi tovrstne animacije nenehno spreminjajo in razvijajo. Tudi leto 2022 nam je prineslo nekaj novih trendov.
8 trendov, ki jih morate poznati!
Za ogled posameznih trendov preberite do konca, saj so tam prikazani primeri naštetih trendov.
- Animirani kolaž
Animirani kolaž je sestavljen iz vsega, od ilustracij in fotografij do animacij in digitalnih posnetkov, ki so združeni, da ustvarijo prefinjen videz in občutek. Rezultat je izbrana zbirka vizualnih elementov, ki skupaj pripovedujejo zgodbo. Pogosto je prepletanje črno-belih fotografij ter kontrastnih živih barv in različnih tekstur. Učinek je lahko rahlo kaotičen, energičen in dinamičen, hkrati pa zagotavlja, da je oko zasidrano v osrednjo sliko.
- Kinetična tipografija
Besedilo in pisave so glavni sestavni deli gibljive grafike (Motion Graphic). Kinetična tipografija, ki je prisotna že nekaj časa, pa te elemente oblikovanja popelje na višjo raven. Kot nalašč za pritegnitev pozornosti in pripovedovanje zgodbe. Kinetična tipografija je popolna za oglase, spletna mesta, glasbene videoposnetke in naslovne sekvence za filme in televizijske oddaje. Medtem ko nekatere animacije poudarijo vsako črko posebej, druge povzročijo, da celotna beseda poskoči, ko se razširi, skrči ali zvija in obrne, da zapolni zaslon.
- Učinek Glitch
Učinek Glitch omogoča ustvarjalcem, da vpeljejo nepopolnosti, ki bi se jim običajno poskušali izogniti za vsako ceno. Trend, ki zajema motnje, popačenje in digitalni šum, so napake odlične za ustvarjanje surove, ostre estetike DIY (naredi si sam), ki se pokloni analognim tiskarskim strojem in ročno narisanim animacijam. Glitch animacija vključuje tudi dodajanje zrnatosti in distorzijo slike pri izmenjavi video posnetkov. Z utripajočimi, statičnimi popačenimi barvami in neonsko-zeleno binarno kodo jih je mogoče kombinirati z glasbo in besedilom.
- Grain učinek in teksture
Podobno kot pri Glitch učinku se tudi ta trend osredotoča na dodajanje značaja z uporabo nepopolnosti, kot so zrnati učinki in tekstura – vrsta oblikovalskega šuma (op. noise). Animiranim grafikam doda analogno estetiko.
- Izometrične oblike
Medtem ko so se izometrične oblike prvotno uporabljale v tehničnem risanju, pa izometrične oblike uporabljajo tudi animatorji, ki želijo v svoje 2D animacije vnesti 3D občutek ali dati edinstveno perspektivo svojim 3D upodabljanjem. Pri izometričnem upodabljanju so enote na vseh treh koordinatnih oseh enake. Dvodimenzionalne, izometrične Motion Grafike so odličen primer tega, da je mogoče izometričnim oblikam dodati igrivost in osebnost z dodano globino in perspektivo.
- Retro gibljive grafike
Trend retro gibljive grafike uporablja sloge oblikovanja, ki opredeljuje celotno obdobje in ustvarjajo občutek nostalgije s slikami ali motivi, ki so ostali za večno vpeti v pop kulturo. Pri ustvarjanju tovrstnega učinka moramo prepoznati, kaj predstavlja občutek nekega obodbja. Razumeti pa je treba tudi, zakaj je nekaj videti staro, a se zdi sodobno.
- Morphing ali preoblikovanje
Morphing ali preoblikovanje je naslednji trend, in kot pove že ime, se ta trend nanaša na poseben učinek, ki preoblikuje animacije skozi brezhibne prehode. Učinek je gladek in poenostavljen. Oblike, materiali in teksture se nenehno in hipoma spreminjajo, zaradi česar nenehno ugibamo, kaj sledi.
- Liquid motion ali tekoče gibanje
Liquid motion ali tekoče gibanje je tehnika, ki posnema gibanje vode. Te animacije vzbujajo občutek valovanja in prelivanja ter spominjajo na psihedelično umetnost v slogu 1960 s sodobnim pridihom. V kombinaciji z vrtinčasto tipografijo ta trend odraža premikajočo se tekočino.
Zaradi razvoja tehnologije je danes gibljiva grafika (Motion Graphic animacija) postala dostopna širokemu krogu ljudi. Trenutno ta smer velja za eno vodilnih orodij oglaševanja in trženja.
Uporaba animiranih rešitev pomaga podjetjem, da bolj natančno prenesejo svoje sporočilo, pritegnejo k svoji blagovni znamki več novih ljudi in zgradijo podobo naprednega podjetja. Te tehnike so učinkovite tako za razvoj blagovne znamke kot za ustvarjalno izražanje.