10 najbolj pogostih napak pri uporabi GA4

Mnoga podjetja lovijo še zadnji vlak, da začnejo uporabljati GA4, preden Universal Analytics dokončno utone v pozabo. Zaradi hitenja ter nepoznavanja nove analitike mnogi storijo napake pri začetnih nastavitvah ali pri uporabi, posledica pa so lahko netočni ali pomanjkljivi podatki.

V tokratnem članku si bomo pogledali, katere so najbolj pogoste napake, ki se zgodijo uporabnikom, sploh tistim manj veščim analitike GA4, in kako se jim izogniti.

1. Več pogledov z različnimi znamkami

Ena od razlik med GA4 in Universal Analytics je, da GA4 nima možnosti različnih pogledov (views), ki so v Universal Analytics omogočali filtriranje obiska na primer na razvojno in aktivno spletno stran ali pa filtriranje po jezikovnih različicah, napravah ipd.

Če ima vaša spletna stran poddomene, vas je mogoče zamikalo, da bi za vsako od njih ustvarili svojo GA4 znamko (property). Nikar. To bo namreč povzročilo zmedo v sledenju med napravami in otežilo sledenje konverzijam preko več domen. Ena od rešitev je, da za vsako tako ločeno stran ali poddomeno ustvarite svoj GTM zabojnik.

2. Hramba podatkov nastavljena na dva meseca

V GA4 imamo možnost izbirati, koliko časa so podatki shranjeni v GA4, preden bodo avtomatsko izbrisani. Za podatke na ravni uporabnika in konverzije je maksimalno obdobje 14 mesecev, vendar je zaradi GDPR privzeta nastavitev nastavljena na zgolj dva meseca. To vam onemogoča analizo podatkov za daljše časovno obdobje. Obdobje lahko podaljšate na 14 mesecev v nastavitvah pod Admin – Data settings – Data retention. Če spremenite nastavitev, ta ne bo aplicirana na podatke za nazaj.

Vir slike: GA4

3. Neaktivirani Google signali

Google signali so še ena stvar, ki je privzeto izklopljena. Če želite zbirati dodatne informacije o uporabnikih, ki so vpisani v svoj profil, na primer demografske podatke, jo boste zato morali vklopiti v nastavitvah pod Data collection.

Zaradi GDPR je Google sicer delno omejil to zbiranje podatkov, zato boste v poročilih včasih videli rdeče opozorilo v obliki trikotnika, da prag za prikaz podatkov ni bil dosežen zaradi manjšega vzorca, zato so podatki omejeni.

Vir slike: GA4

4. Povezava z Google produkti ni vzpostavljena

Vaš novi GA4 profil še ni povezan z Google Ads računom ali pa na primer z Google Search Console. Če želite imeti točne podatke o iskanjih in podatke o oglaševanju ter redno osvežene remarketing sezname v Google Ads, morate vzpostaviti povezavo. Povezave najdete v Admin nastavitvah pod Product Links, kjer najdete celoten seznam produktov, med drugim tudi BigQuery, Merchant Center in še mnoge druge. Ko izberete želen produkt, ga z vašim računom povežete s klikom na gumb Link.

5. Nezaželeni viri obiska

Če upravljate s spletno trgovino in v poročilih o prometu v GA4 vidite zunanje ponudnike plačilnih storitev (npr. PayPal), so posledično lahko transakcije pripisane napačnemu viru. V tem primeru morate nastaviti seznam nezaželenih virov (List unwanted referrals). V Admin nastavitvah pod Data streams izberete ustrezen tok podatkov in nato Configure tag Settings.

Vir slike: GA4

Nato odprete dodatne nastavitve in pod List unwanted referrals dodate domene zunanjih plačilnih sistemov ali druge nezaželene domene. Vendar pa to ne bo vplivalo na podatke za nazaj.

Vir slike: GA4

6. Uporaba orodja za migracijo konverzij iz UA

Če je le mogoče, se izognite uporabi funkcionalnosti Collect Universal Analytics events, ki vam omogoča, da prenesete nastavljene cilje iz Universal Analytics v GA4, če uporabljate starejšo UA verzijo značke analytics.js. To orodje ne deluje najbolje, saj zaradi drugačnega načina poimenovanja v GA4 ne bo pravilno preneslo imen dogodkov . Prav tako bo v GA4 preneslo parametre event, action in label (če gre za cilj po meri), vendar je v GA4 drugačen način nastavljanja parametrov dogodkov, zato boste dogodke morali popravljati ročno, kar bo verjetno še bolj zamudno.

Vir slike: GA4

7. Podvojeno sledenje dogodkom

Merjenje dogodkov je verjetno ena največjih sprememb med GA4 in Universal Analytics. Pri tem si je treba zapomniti, da če ste nek dogodek po meri nastavili v Google Tag Managerju, vam v GA4 ni treba storiti ničesar. Nikakor ne nastavite istega eventa še v GA4, saj boste imeli podvojene podatke. Dogodek, nastavljen v GTM, se bo sčasoma samodejno pojavil v GA4. Seveda pa je priporočljivo da z DebugView testirate, ali je dogodek ustrezno nastavljen.

8. (Ne)označevanje konverzij

Vsak dogodek, ki ga želimo beležiti kot konverzijo, je treba kot konverzijo tudi označiti. Na seznamu dogodkov (Events) imamo ob vsakem dogodku drsnik Mark as Conversion, s katerim označimo, da želimo ta dogodek beležiti kot konverzijo. To sicer deluje šele, ko je dogodek začel beležiti podatke. Sveže ustvarjen dogodek se še ne bo takoj pojavil med Eventi. Lahko pa ga že takoj nastavite kot konverzijo, vendar tako, da ga dodate v Conversions. Pri tem je pomembno, da uporabite povsem enako ime, kot je ime dogodka v Events.

9. Parametri in dimenzije po meri niso registrirani v GA4

Z vsakim dogodkom v GA4 se lahko pošlje več parametrov, ki nosijo dodatne informacije o dogodku. Veliko teh parametrov je že podprtih, lahko pa dodajamo tudi svoje parametre po meri (custom parameters). Toda vsak tak ročno dodan parameter (ali pa dimenzijo) morate registrirati tudi v GA4, drugače ne bo zabeležen. Registrirate ga pod Custom definitions v dodatnih nastavitvah v Events.

10. Pozabljen parameter za valuto

V primeru spletne prodaje je nujno, da implementirate tudi sledenje spletnim nakupom. Pri implementaciji v GTM je priporočljivo slediti uradni Googlovi dokumentaciji, vendar je ta ponekod rahlo pomanjkljiva, zaradi česar pogosto prihaja do naslednje napake. In sicer, nikjer ni posebej poudarjeno, da morate z vsakim nakupom poslati tudi parameter valuta. V Universal Analytics to ni bilo obvezno, v GA4 pa je.

Za konec

Če ste v dvomih, kako nekaj nastaviti v GA4, predlagam, da si prej preberete kakšen članek, Googlova tehnična navodila ali si pogledate kakšen video o GA4, ki jih na YouTubu ne manjka. Marsikaj vam bo postalo veliko bolj jasno, še posebej, če niste napredni uporabnik analitike. Tako boste precej zmanjšali možnost za takšne in podobne napake pri uporabi GA4.

Viri:
www.analyticsmania.com/post/google-analytics-4-mistakes/
online-metrics.com/google-analytics-4-configuration/

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...