Čas je za implementacijo Google Analitike 4 (GA4)

Z Univerzalno Analitiko, ki se poslavlja v začetku julija 2023, se vaš rok za nastavitev Google Analitike 4 hitro izteka. Google bo z marcem pričel izvajati avtomatsko tranzicijo pri računih, pri katerih GA4 še ni ustvarjen. Vseeno pa je bolj priporočena lastna, ročna implementacija za boljši nadzor in razumevanje novega GA4 računa. V primeru Google Analitike 360 avtomatska migracija ne bo mogoča. 

Če želite ročno migrirati vaš račun, bo v vašem starem računu Google Analitike treba označiti opcijo »opt out«, s katero dajete Googlu vedeti, da ne želite avtomatske migracije računa na GA4.   

Za lažjo ročno implementacijo si lahko preberete pripravljen spodnji vodnik po korakih: 

1. Ustvarite Google Analytics 4:

Prijavite se v svoj račun Google Analitike in v spodnjem levem kotu kliknite »Admin«.

GA4 Set-up

Nato kliknite »Create property« in izberite »Google Analytics 4«.

  • Poimenujte svoj račun: Dodelite mu ime, ki vam bo olajšalo identifikacijo.
  • Nastavite tok podatkov: Kliknite »Create Stream« in izberite vir za svoj tok podatkov. Lahko izberete med spletiščem, mobilno aplikacijo ali spletno aplikacijo.
  • Nastavite nastavitve toka: Vnesite ustrezne informacije o svojem pritoku podatkov, na primer URL svojega spletišča ali ime aplikacije.

2. Namestite oznako Google Analitike 4:

Na voljo imamo več načinov namestitve oznak, najbolj priljubljeni in enostavni za uporabo sta Global Site Tag in Google Tag Manager. Obe metodi imata svoje prednosti in slabosti, zato je izbira med njima odvisna od specifičnih potreb in ciljev vašega podjetja.

  • Če se odločite za Google Site Tag, lahko sledite navodilom, ki jih zagotavlja Google Analitika, da namestite oznako GA4 (Global Site Tag – gtag.js) na svoje spletišče nad oznako ‘</head>’ ali aplikacijo, s katero želite slediti uporabniškim podatkom. To je osnovna metoda za uporabo sledenja uporabniškim podatkom na vaši spletni strani ali aplikaciji. Uporabljate jo lahko tudi za sledenje drugih marketinških orodij, kot so Google Ads, Remarketing in Google Optimize. Prednosti Global Site Taga so, da je enostaven za uporabo, ima direktno integracijo z Google Analytics 4 in vam omogoča natančno sledenje vedenja uporabnikov na vaši spletni strani.
  • Če za upravljanje svojih oznak uporabljate Google Tag Manager, lahko GA4 oznako namestite tudi z njihovim vmesnikom. Google Tag Manager (GTM) je platforma za upravljanje oznak, ki omogoča enostavno upravljanje in nameščanje različnih merilnih kod na vaši spletni strani ali aplikaciji. Poleg oznak Google Analitike lahko uporabljate tudi oznake drugih orodij, kot so Facebook Pixel in LinkedIn Insight Tag.

Prednosti Google Tag Managerja so, da vam omogoča centralizirano upravljanje vseh vaših oznak, hitro nameščanje novih oznak brez poseganja v kodo vaše spletne strani in podrobnejše upravljanje vedenja uporabnikov z uporabo več pogojev in sprožilcev. Če se odločite zanj, lahko sledite Googlovim navodilom za namestitev in nastavitev GTM na tej povezavi.

V splošnem velja, da če želite hitro in enostavno namestiti GA4 oznako in vam ni treba namestiti veliko drugih marketinških oznak, je Global Site Tag dobra izbira. Če pa potrebujete več nadzora nad svojimi oznakami in želite enostavno upravljati vse oznake na enem mestu, je Google Tag Manager boljša izbira.

  • Preverite namestitev: Preverite, ali je oznaka pravilno nameščena, tako da preverite poročilo v realnem času v svojem računu Google Analitike. Ko je oznaka pravilno nameščena, lahko začnete spremljati uporabniške podatke v svojem računu GA4.

3. Omogočite izboljšano merjenje:

Funkcija “Omogoči izboljšano merjenje” (Enable enhanced measurement) v Google Analitiki 4 omogoča bolj natančno sledenje obnašanja uporabnikov na vaši spletni strani ali mobilni aplikaciji. Z omogočenim izboljšanim merjenjem boste prejeli dodatne podatke o uporabniški izkušnji in interakcijah na vaši spletni strani, ki vam bodo pomagali bolje razumeti, kako se vaši uporabniki obnašajo na vaši spletni strani in kje se morebiti pojavljajo težave.

Med funkcijami, ki jih omogoča izboljšano merjenje, so:

  • sledenje obnašanja uporabnikov pri gledanju videoposnetkov na vaši spletni strani;
  • sledenje zapisovanja dogodkov na vaši spletni strani ali aplikaciji, kot so odpiranje menijev ali kliki na gumbe;
  • sledenje uporabnikove interakcije z obrazci, vključno z vpisom in oddajo obrazca;
  • sledenje uporabnikove interakcije z vsebino na vaši spletni strani, kot so slike in besedilo;
  • merjenje časa, porabljenega na vaši spletni strani.

Z omogočenim izboljšanim merjenjem lahko pridobite boljše vpoglede v obnašanje uporabnikov na vaši spletni strani in več informacij o tem, kako lahko izboljšate uporabniško izkušnjo.

4. Nastavite dogodke in konverzije:

Nastavitev dogodkov in konverzij v GA4 je podobna nastavitvi ciljev v prejšnjih različicah orodja Google Analitike.

Ustvarite dogodke, ki bodo sproženi, ko uporabnik opravi določeno dejanje na vaši spletni strani ali v aplikaciji. Nekateri primeri dogodkov so: “Klik na gumb”, “Ogled strani”, “Dodajanje izdelka v košarico” itd.

Tukaj je nekaj korakov za nastavitev dogodkov v GA4:

  1. Prijavite se v svoj račun GA4 in izberite svojo spletno stran ali aplikacijo.
  2. Na levi strani v Admin pogledu izberite “Dogodki” in kliknite na gumb “Nov dogodek”.
  3. Določite ime dogodka in njegov namen. Na primer, “Klik na gumb ‘Kupi zdaj'”.
  4. Določite parametre dogodka, kot so dejanja, ki sprožijo dogodek, lokacija uporabnika, ciljna skupina uporabnikov in podobno.
  5. Shrani dogodek.

Ustvarjene dogodke lahko nato označimo tudi kot konverzije.

5. Analizirajte podatke in prilagodite svoja poročila s funkcijo raziskovanj

Raziskovanja (ang. Explorations) so nova funkcija v Google Analitiki 4, ki vam omogoča bolj prilagodljivo in odprto analizo vaših podatkov. Z raziskovanji lahko izvajate ad hoc analize tako, da vlečete in spuščate različne metrike, dimenzije in segmente na platno, da sestavite prilagojeno poročilo. Lahko uporabljate tudi filtre, vrtilne (pivot) tabele in druga orodja za manipulacijo in vizualizacijo vaših podatkov.

Raziskovanja so uporabna za odgovor na posebna vprašanja o vaših podatkih, ki jih morda ne zajemajo predhodno zgrajena poročila v GA4. Uporabite jih lahko za:

  • analizo vedenja strank čez več sej in naprav,
  • sledenje učinkovitosti marketinških kampanj s primerjavo stopenj konverzije med različnimi kanali in občinstvi,
  • identifikacijo trendov in vzorcev v vaših podatkih skozi čas in
  • segmentiranje vašega občinstva glede na določene kriterije, kot so demografski podatki ali vedenje.

Raziskovanja lahko shranjujete in delite z drugimi v vaši organizaciji, kar omogoča enostavno sodelovanje pri projektih ad hoc analize. Svoje podatke lahko tudi izvozite kot PDF ali CSV datoteko za nadaljnjo analizo izven GA4.

Skupno gledano, Raziskovanja v GA4 zagotavljajo močno orodje za analizo podatkov in generiranje vpogledov, ki vam omogoča, da odkrijete skrite vzorce in vpoglede v svoje podatke, kar vam lahko pomaga pri sprejemanju boljših poslovnih odločitev.

Priporočljivo je, da prilagodite poročila glede na vaše specifične potrebe in cilje. Lahko si tudi ustvarite lastna merila in dimenzije, ki se bolje ujemajo z vašimi podatki in analizami. Vse te prilagoditve in nastavitve lahko upravljate v nastavitvah računa GA4.

6. Preizkusite in prilagodite:

In kot zadnje: preizkusite svojo implementacijo in prilagodite svoje nastavitve po potrebi, da zagotovite natančno spremljanje in merjenje.

In to je to! Z GA4 oznako, nameščeno na vaši spletni strani ali aplikaciji, boste lahko spremljali uporabniško obnašanje in pridobili dragocene vpoglede v vaše ciljne skupine.

Karolina Škrabanja
Karolina Škrabanja
Specialistka za digitalni marketing z več kot 5 let aktivnega delovanja na tem področju. Njeno delo zajema predvsem ustvarjanje in izvajanje performance marketinških kampanj, ki temeljijo na digitalnih kanalih. Z željo po novem znanju z zanimanjem spremlja vse novosti in trende v digitalnem marketingu.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...