4 VRSTE VODIJ PROJEKTOV

Projektov je toliko, kolikor je različnih podjetij. Za uspešnost podjetja je treba imeti vodjo, ki takšne projekte vodi in je kos tej nalogi, da s svojimi izkušnjami in znanjem uspešno pripelje projekt od začetka do konca. Ali vsi vodje projektov enako opravljajo svoje delo? 

Za uspešen razvoj in delovanje podjetja/organizacije naj bi v ekipi potrebovali vsakega od štirih vrst vodij projektov. Vsak se na svoj način loti projekta in pridobiva zaupanje svoje organizacije. Ko delujejo skupaj, lahko dosežejo izredne uspehe, a je treba paziti, da se med njimi ohrani ravnovesje. 

Vizionar 

Vizionar

Vodjo projektov vizionarja poganja želja po doseganju nečesa, kar še ni bilo narejeno in preseganju mej znanega. Takšni projekti so zelo tvegani, a ravno to jih naredi zanimive. Je seveda veliko možnosti, da takšni projekti ne bodo uspeli, a jim je kdaj za potrebe napredka treba dati priložnost. 

Zaupanje svoje organizacije vodja dobi tako, da predstavlja veliko vizijo, ki je pa žal ne podpira nobena zanesljiva študija ali dober primer s prakse. 

Če si podjetje želi spremeniti obstoječo strategijo in poiskati možnosti napredka, potrebuje v svoji ekipi vizionarja, ki večino časa ne bo imel prav, vendar bo naredil stvari čisto drugače in pripeljal popolnoma drugačen pogled na obstoječo strategijo. 

Hazarder 

Hazarder

Kot že samo ime pove, vodja projektov hazarder rad stavi na možnosti razvoja znotraj obstoječe strategije. Igra igro po pravilih, ki ne zagotavljajo zmage. Hazarderji najdejo drugačen način/pristop znotraj obstoječih strategij, ki so ga morda ostali spregledali. Naredijo drzno potezo, kakršne si ostali niso upali. Takšen način vodenja je sicer precej nezanesljiv in se na koncu pogosto ne konča najbolje, vseeno pa vedno velja pregovor: če ne poskusiš, ne boš vedel. 

S takšnim pristopom pogosto pridobi zaupanje članov organizacije, ki tudi sami radi stavijo. Tveganja so lahko velika, vendar so nagrade so lahko izjemne. 

Strokovnjak

Strokovnjak

Takšne vodje projektov so strokovnjaki z določenega področja. Na podlagi svojih znanj in izkušenj predlagajo nove rešitve. Za svoj način vodenja imajo vedno dovolj dobro utemeljitev in vedno zberejo vsa dejstva, podkrepljena s primeri iz prakse. Poleg tega tudi odlično rešujejo težave. 

Njihovo znanje je ključni dejavnik, ki ostale v organizaciji prepriča, da jih poslušajo, saj do potankosti poznajo svoje področje. Pomembno je, da so zmožni prepričati tudi svoje nadrejene ter jim utemeljiti, zakaj je pomembno uvesti kakšno novost (ki je morda celo nujna). 

Izvajalec

Izvajalec

Zadnji je vodja projektov, ki poskrbi, da se izvede novosti v skladu z začrtano strategijo. Tej ne gre nasproti, vanjo ne dvomi in jo dopolnjuje s smiselnimi novimi rešitvami na podlagi rezultatov. Osredotoča se predvsem na to, da se delo opravi – nikjer ni skrbi in tveganj za neuspeh, a je pri takšnem pristopu težko prepričati organizacijo, da deluje ves čas na enak način. Vzeti pa je treba v zakup, da so sila, ki v podjetje prinese največ zaslužka, saj poskrbijo, da so projekti izpeljani uspešno in dobro v dogovorjenem času. 

Vizionar Hazarder Strokovnjak Izvajalec 
Strategijo se mora … izpodbiti upoštevati izpodbiti upoštevati 
Priložnost za razvoj je … velika vizija stava analiza potrjen dogovor 
Člani organizacije bi morali … potrditi tvegano vizijo malo kockati in se boriti za nagrade poslušati nasvete in izvesti ustrezne ukrepe ostati pri enaki strategiji in slediti analizam rezultatov 
Potencialni prijemi vodje za doseg svojega cilja … prepričljiva vizija potencialna nagrada dobro podprti argumenti poslovni primeri in poročila 

Kako delujejo skupaj? 

Znotraj podjetja je dobro imeti vsakega od štirih vrst vodij projektov, a je treba paziti na njihovo število. Če je preveč vizionarjev, najverjetneje podjetje ne bo uspešno, saj ne bo oprijemljivih projektov z vidnimi rezultati. To lahko podjetju povzroči veliko izgubo. Obratno se lahko zgodi v primeru, ko vizionarjev ni, saj podjetje težko napreduje, ko posledično stalno deluje znotraj poznanih okvirjev. 

Vsak vodja projektov je pomemben in s seboj prinese svoje dobre lastnosti. Zaradi svoje različnosti se lahko pogosto med sabo ne strinjajo. Zgodi se lahko, da v podjetju prevlada ena vrsta vodij in ostalim trem ne dovoli, da pridejo do izraza. To lahko privede do odhoda ostalih vodij iz podjetja, posledično pa s seboj vzamejo tudi svoje ideje. Če prevlada samo ena vrsta vodij projektov, lahko podjetje nazaduje in se izgubi v dinamičnem, razvijajočem se trgu. 

Temu se je mogoče izogniti tako, da se najprej poskusi znotraj podjetja odkriti, katere vrste vodij so v ekipi in kakšne so njihove vrednote. Le tako je mogoče biti bolj razumevajoč in preprečiti potencialna trenja in nestrinjanja znotraj podjetja. Katere vodje projektov imate znotraj svojega podjetja? 

Vir: Carsten Lund Pedersen and Thomas Ritter, The 4 Types of Project Manager, 2017

Katja Filovski
Katja Filovski
Mlajša vodja digitalnih projektov, ki verjame, da so dobro sodelovanje v ekipi, ustrezna organizacija časa in premišljena razporeditev nalog ključni dejavniki za uspešno izvedbo projektov. Pomembno se ji zdi, da se vedno vzpostavi čim bolj jasna komunikacija ter gradi odnose z veliko razumevanja in empatije.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Meta Connect 2024

Meta Connect 2024

V zadnjih letih je Meta Connect postala ena perečih svetovnih tehnoloških konferenc, kjer podjetje Meta predstavi svoje premike na področju umetne inteligence (UI), navidezne...
influencer

Vplivneži ali superjunaki modernega marketinga? 🦹️ 

V svetu digitalnega marketinga so vplivneži postali eno najmočnejših orodij za povečanje prepoznavnosti blagovnih znamk, grajenje kredibilnosti in spodbujanje prodaje. Vplivnostni marketing ni več...
Google Lens

V Google Lens prihajajo Shopping oglasi!  

Google je pred kratkim napovedal, da bo do konca leta 2024 dodal Shopping oglase v Google Lens, ki se bodo prikazovali poleg vizualnih rezultatov...