Praznični čas prinaša občutke topline, nostalgije in povezanosti – prav te pa najbolj uspešno prebudi dobra zgodba. V času obdarovanja in dragocenih trenutkov nas blagovne znamke vse bolj nagovarjajo s skrbno izbranimi zgodbami, ki segajo globlje od običajnih oglasov.
Zakaj nas zgodbe tako prevzamejo?
Zgodbarjenje (ang. storytelling) je način komunikacije, kjer skozi zgodbo prenašamo svoje sporočilo. Ta tehnika marketingu ni nova, saj so že po drugi svetovni vojni, ko je oglaševanje zacvetelo, ugotovili, da so oglasi, ki so vzbudili čustva, poželi večji odziv.
Coca-Cola združuje mojstre pripovedovanja zgodb. Že v letu 1931 je močno oblikovala podobo Božička z oglaševalcem Haddonom Sundblomom, ki je takrat ustvaril značilnega rdečega, toplega in prijaznega Božička. Do takrat je Božiček imel številne podobe, vse od visokega, mlahavega moškega do strašljivega škrata.
V letu 1971 je Coca-Cola s svojo ikonično pesmijo “I’d Like to Buy the World a Coke” ustvarila zgodbo o povezanosti, miru in skupnosti. Kljub temu, da se oglas ne navezuje na praznični čas, je s prikazovanjem različnih ljudi, ki so skupaj peli in uživali ob Coca-Coli predstavil simbol pozitivnosti in povezovanja, Coca-Colo pa utrdil kot blagovno znamko, ki ponuja več kot pijačo – ponuja izkušnjo skupnosti, vzbuja občutek pripadnosti.
Praznične zgodbe, ki so nam ogrele srca
Moč povezovanja idej s čustvi doseže svoj vrhunec ravno v prazničnem času, ko so ljudje najbolj dovzetni za sporočila o tem, kaj je zares pomembno. Kampanje ne govorijo o izdelkih, ampak navdihnejo s sporočili o družinskih vrednotah, prijateljstvu, sreči, povezovanju in radosti.
- John Lewis – Medved in zajček (2013)
Britanska trgovska veriga John Lewis je v zadnjem desetletju postala sinonim za ganljive božične oglase. Eden najbolj nepozabnih je “The Bear and the Hare” iz leta 2013, kjer animirana medved in zajček skupaj praznujeta božič. Prikazana je moč prijateljstva in toplina praznikov, oglas pa je gledalcem pognal solze v oči. Glasba, zgodba in simpatična animacija so oglasu prinesli trajno mesto med najlepšimi prazničnimi kampanjami.
- Sainsbury’s – Božično premirje (2014)
Oglas britanske verige Sainsbury’s, ki je nastal v sodelovanju z Britansko legijo, je prikazal zgodovinski dogodek iz leta 1914, ko so se britanski in nemški vojaki na bojišču začasno pomirili in si izmenjali božične čestitke ter odigrali prijateljsko nogometno tekmo. Kampanja “Christmas Truce” je izjemno ganljiva, spominja pa tudi na vrednote miru in humanosti, ki so v prazničnem času še posebej pomembne.
- Apple – Nerazumljen (2013)
Apple se je v kampanji “Misunderstood “ osredotočil na moč tehnologije, da poveže družino. V oglasu najstnik, ki je na videz zatopljen v telefon in se izogiba družinskim aktivnostim, na božično jutro preseneti družino z videoposnetkom, ki je dokumentiral njihova skupna praznična doživetja. Ganljiv zaključek oglasa je pokazal, kako lahko tehnologija ustvarja spomine in povezuje ljudi, kar je oglasu prineslo številne nagrade in dolgotrajno priljubljenost.
- McDonald’s – #RaindeerReady (2018)
McDonald’s je s svojo kampanjo “Reindeer Ready” ustvaril srčno zgodbo o deklici, ki želi poskrbeti za Božičkovega severnega jelena. Blagovna znamka se je osredotočila na pomembnost ohranjanja otroške domišljije in nagajivosti ter ustvarjanje prazničnega čudeža in v prisrčnem oglasu ustvaril občutek povezanosti.
- Allegro – Angleščina za začetnike (2016)
Poljska platforma Allegro je predstavila oglas “English for Beginners” o starejšem moškem, ki se uči angleščine. Sprva ni jasno, zakaj se trudi, vendar se razkrije, da se uči jezika, da bi lahko prvič nagovoril svojo vnukinjo v Združenih državah. Ta zgodba, polna ljubezni in predanosti, je ljudi po svetu ganila in opozorila na pomen prizadevanj za povezovanje družine.
Ko se praznični čas približuje, so zgodbe tiste, ki nas popeljejo v svet topline in upanja. Praznični oglasi nas spomnijo, da so prazniki veliko več kot le darila – so trenutki, ki jih preživimo skupaj, neprecenljivi spomini in drobna dejanja, ki nas povežejo z ljudmi, ki jih imamo najraje. S sporočili o prijateljstvu, ljubezni, domu in obdarovanju nam te kampanje ponujajo tisto pravo praznično vzdušje, ki nas za trenutek odmakne od vsakdana in nas poveže s srcem praznikov.
Viri: Harvard Business Review, History Oasis, Atlanta History Center, Campaign