AIDA
Razlaga: Pritegnite pozornost (Attention), vzbudite zanimanje (Interest), ustvarite željo (Desire) in spodbudite k dejanju (Action).
Primer: Doživite nov nivo udobja na vsakem koraku! Nove superge Modri dirkač iz spominske pene so priljubljene med športniki po celem svetu. S tekom na oblakih se poslovite se od bolečin v sklepih in hrbtenici. Zakaj bi čakali? Preizkusite jih zdaj in izkoristite brezplačno dostavo ob prvem nakupu!
Pri uporabi formule AIDA besedilo začnete s privlačno povedjo ali vprašanjem. Ko imate pozornost bralca, ustvarite zanimanje, kjer predstavite ključno prednost ali lastnost izdelka, ki jo bo kupec dobil od nakupa. Igrate lahko tudi na različne sprožilce – na primer na družbeni dokaz (social proof), pomanjkanje, avtoriteto, vzajemnost, zavezanost oziroma pripadnost, pričakovanje ali nujnost. Sledi del, kjer ustvarite željo. Tu s čustvenimi elementi poudarite, kako se bo kupčevo življenje izboljšalo po nakupu izdelka ali storitve. Na koncu bralca pozovite k dejanju s privlačnim CTA (call to action). Jasno in neposredno poudarite časovno omejene ponudbe, popuste ali druge spodbude za takojšnje ukrepanje.
PAS
Razlaga: Identifikacija problema (Problem), povečanje zavedanja (Agitate) in ponujanje rešitve (Solution).
Primer: Ste naveličani nenehnega boja z aknami, ki se vedno znova pojavljajo na vašem obrazu? Vaša koža proizvaja ogromne količine sebuma, kar uniči vsakršen trud prekrivanja mozoljev z ličili. Recite zbogom mozoljem in pozdravite čisto, zdravo kožo! Z revolucionarnim serumom za obraz Svilena koža s salicilno kislino bo vaša koža ponovno čista in sijoča. Napredna formula prodre v globino in cilja vse vzroke, ki povzročajo nastanek aken. Izdelek priporočajo številni dermatologi, saj so v njem čiste in kakovostne sestavine, rezultati pa so vidni že takoj po uporabi! Preizkusite zdaj in se prepričajte sami.
Razmislite o glavnih težavah, s katerimi se sooča vaša ciljna publika. Pomembno je, da se bralec prepozna v opisanem problemu. Pokažite, da razumete njegovo stisko in frustracijo. Uporabite besede in izraze, ki odražajo njegova čustva. Poudarite negativne posledice in občutke, ki jih problem povzroča in mu pokažite, kako mu problem škoduje. Tu nastopi vaša rešitev: jasno in prepričljivo predstavite, kako vaš izdelek ali storitev rešuje življenje bralca. Poudarite ključne koristi in prednosti ter uporabite mnenja zadovoljnih strank, klinične študije ali druge oblike dokazov, ki podpirajo vaše trditve. Na koncu besedila vključite jasen in privlačen poziv k dejanju, ki bralca spodbuja k naslednjemu koraku.
4C
Razlaga: Jasno (Clear), jedrnato (Concise), prepričljivo (Compelling) in verodostojno (Credible) besedilo.
Primer: Zobna pasta Bleščeč nasmeh odstranjuje zobne obloge in ščiti pred kariesom. Za svež zadah in bolj zdrav nasmeh. Z vsakodnevno uporabo boste imeli do 3 odtenke bolj bele zobe. Priporočajo zobozdravniki. Klinično dokazano.
Uporabljajte preproste in razumljive besede. Izogibajte se tehničnim izrazom in zapletenim stavkom. Povejte svojo zgodbo z manj besedami, vendar ne izgube bistva. Jasno opišite, kako vaš izdelek deluje in kakšne rezultate lahko uporabnik pričakuje. Poudarite, kako bo izdelek izboljšal življenje uporabnika in pri tem uporabite privlačne in motivacijske besede. Na koncu tudi ponudite dokaze o učinkovitosti, kot so mnenja zadovoljnih strank, priporočila strokovnjakov ali klinične študije, ki podprejo vaše trditve.
FAB
Razlaga: Poudarjanje funkcij (Features), prednosti (Advantages) in koristi (Benefits).
Primer: Tablični računalnik Vedno pri roki ima zmogljivo baterijo, ki zdrži cel dan ter ultra-lahek estetski dizajn. Omogoča brezhibno delovanje in intuitivno uporabo. S tabličnim računalnikom XY lahko delate, ustvarjate in se zabavate kjerkoli in kadarkoli.
V FAB prodajnem besedilu opišite specifične značilnosti in tehnične lastnosti izdelka, ki ga ločujejo od konkurence. Pri tem pazite, da izpostavite le najpomembnejše in ne zahajate v zelo kompleksne podrobnosti. Pojasnite, kako te funkcije izboljšajo uporabniško izkušnjo in zakaj so pomembne. Poudarite, kako bo izdelek izboljšal življenje uporabnika in rešil njihove težave v vsakdanjem življenju.
ACC
Razlaga: Povečanje ozaveščenosti (Awareness), razumevanje (Comprehension) in konverzija (Conversion).
Primer: Oblačila priznanih blagovnih znamk za vse priložnosti že čakajo na vas! V spletni trgovini cesarjevanovaoblacila.si se predajte brskanju in si privoščite le najboljše zase. Razvajamo vas tudi z brezplačno dostavo in enostavnimi vračili. Pridružite se tisočim zadovoljnih kupcev in poiščite svoje nove najljubše kose že danes!
Prav tako kot pri AIDA formuli, tudi tukaj začnite s pridobivanjem pozornosti. Kupcem predstavite edinstvene prednosti in kakovost vaših izdelkov. Pojasnite, kako lahko kupci enostavno naročijo izdelke. Besedilo zaključite z jasno navedbo, kako lahko opravijo nakup in jih spodbudite k dejanju.
SLAP
Razlaga: Ustvarjanje zanimanja z ustavitvijo pozornosti (Stop), pogledom (Look), dejanjem (Act) in nakupom (Purchase).
Primer: “Pozor! Spoznajte novi avto Raketa, kjer se vrhunska tehnologija sreča z elegantnim dizajnom. Oglejte si prostorno in luksuzno notranjost, ki nudi izjemno udobje in samozavestno vožnjo. Odpeljite se na testno vožnjo in izkusite neverjetno zmogljivost. Rezervirajte zdaj in prejmite ekskluziven popust!”
Zaustavite pozornost kupca z močnim in privlačnim uvodom. Privabite ga, da si podrobneje ogleda izdelek z opisom privlačnih lastnosti. Nadaljujte s spodbudo k dejanju, kot je na primer preizkus izdelka ali pridobitev dodatnih informacij, za konec pa mu ponudite ugodnost, ki jo prejme ob nakupu.
Besedila, ki resnično prodajajo, so več kot le premišljeno izbrane besede – so orodja, ki jih lahko uporabite za povezovanje s svojim občinstvom na globlji ravni. Navedene formule lahko prilagodite in uporabite za ustvarjanje tako kratkih kot daljših učinkovitih prodajnih besedil, ki bodo dosegla in prepričala vaše potencialne kupce. Vaša inovativnost in razumevanje teh osnovnih principov lahko spremenita vsako marketinško sporočilo v uspešno kampanjo. Bodite drzni, eksperimentirajte, testirajte in opazujte, kako se vaše občinstvo odziva in kako vaša vsebina vodi k želenim rezultatom. Verjamemo v vašo kreativnost!