Na zadnjem lanskem izobraževanju SOZ Akademije je Alex Turtschan, direktor inovacij v mednarodnem podjetju MediaPlus, predstavil prihodnost družbenih omrežij.
Osredotočil se je predvsem na izzive, ki jih prinaša vzpon skritih družabnih omrežij. Podobno kot so platforme Web 2.0 pred leti temeljito preoblikovale naš način oglaševanja, se te iste platforme trenutno drastično spreminjajo. Iz tega se razvija nov trend, ki ga je po mnenju Turtschana ključno razumeti, če želimo tudi v prihodnosti uspešno doseči potrošnike preko družbenih omrežij.
Trenutno stanje družbenih omrežij
Turtschan je na začetku predstavitve osvetlil trenutno stanje na spletu in izpostavil naraščajoče skrbi uporabnikov glede zasebnosti ter spletnega nadlegovanja. Javni družbeni prostori, kjer ljudje med seboj komunicirajo in delijo vsebine, beležijo upad, pri čemer prevladujejo vplivneži in blagovne znamke. Na pohodu so kratki navpični videoposnetki, ki kažejo na premik od tradicionalnih dolgih vsebin ter spodbujajo vedno krajši razpon pozornosti, hkrati pa podpirajo bolj pasivno uporabo družbenih omrežij. Tako postaja razkorak med javnimi in zasebnimi pogovori na družbenih omrežjih vse bolj očiten.
Velik razkorak
Javni družbeni prostori, zaznamovani s kratkimi videoposnetki, doživljajo premik uporabnikov od aktivnega sodelovanja k pasivnemu uživanju vsebin. Po drugi strani pa zasebni prostori, kamor sodijo aplikacije za klepet, zasebna sporočila in zaprte skupine, beležijo izjemen porast.
Večina deljenja vsebin se zdaj dogaja na ‘temnih’ delih družbenih omrežij, ki so tržnikom težko dostopni. Ljudje med seboj manj komunicirajo javno, sodelujejo pa le pri odzivanju, medtem ko daljše komunikacije in pogovore opravijo zasebno v svojem ožjem krogu znancev.
Kako se v sedmih korakih prilagoditi spreminjajoči se pokrajini družbenih omrežij
Turtschan nas je na srečo, kljub nekoliko skrb vzbujajočim statistikam, opremil z nasveti, kako lahko prilagodimo svoje marketinške aktivnosti, da bomo tudi v prihodnosti uspešno dosegli svoje ciljne skupine. Predstavil nam je sedem ključnih področij, na katera se lahko osredotočimo:
- Izkoristite plačane medije:
Izkoristite družbena omrežja za video oglaševanje s ciljno usmerjenimi vsebinami. Uporabite video in foto gradivo iz daljših sodelovanj z vplivneži, kot na primer Twitch streams, ter ga prilagodite za objavo kratkih videoposnetkov na platformah, kot so TikTok, Instagram, Snapchat in YouTube Shorts.
- Sodelujte z vplivneži:
So-ustvarjajte s prepoznavnimi vplivneži, ki so smiselni za vašo blagovno znamko in se tako pozicionirajte na zaslone uporabnikov in v njihove misli na bolj premišljen način. Preko vplivnežev se poskusite vključiti tudi v ustrezne zaprte skupnosti. Na ta način lahko lažje dosežete svojo ciljno skupino in se naravno povežete v njihove pogovore.
- Sami postanite ustvarjalci vsebin:
Sestavite vsebine, ki bodo uporabnike navdušile in jih spodbudile, da jih delijo na svojih osebnih kanalih. To vključuje vsebine, ki ponujajo posebne ugodnosti, kot so ekskluzivne promocije in privilegirani dostopi.
- Svoje vsebine naredite konvergentne:
Izkoristite vsako dragoceno sekundo, ki jo uporabniki namenijo vaši predstavitvi, da jih prepričate o vrednosti svoje ponudbe in izpostavite različne ugodnosti nakupa. S čedalje krajšim razponom pozornosti in nenehnim pretokom informacij morate biti prepričljivi in hitri. Pozabite na tradicionalni lijak in uporabniku zagotovite največjo vrednost v najkrajšem možnem času. Razmislite tudi o alternativnih načinih oglaševanja v aplikacijah ali video igrah, da se povežete z uporabniki na edinstven način.
- Pridružite se pogovoru:
Ostanite aktualni in se približajte potencialnim kupcem z aktivnim sodelovanjem v priljubljenih družbenih trendih ter komentiranjem pod objavami. Hitrost in spontanost sta ključni, saj pozni odzivi enako učinkujejo kot odsotnost odziva že na začetku.
- Izkoristite raznolike funkcije znotraj platform:
Povečajte učinkovitost svojih kampanj z uporabo brandiranih filtrov, leč, hashtagov in zvočnih učinkov. S tem boste spodbudili uporabnike, da v svojih ustvarjalnih vsebinah uporabljajo vaše edinstvene učinke, kar vam bo omogočilo, da se približate širši ciljni skupini.
- Sprejmite nišo, v katero spadate:
Ključ doseganja ciljne skupine je postati aktivni član skupnosti, kjer skupni interesi sovpadajo s tem, kar ponuja vaša blagovna znamka. Dobro poznamo rek »Obstaja pokrov za vsak lonec«, pri čemer je vaša naloga, da najdete tistega, ki se najbolje ujema z vašo znamko.
Osebni razmislek
Med predavanjem sem z navdušenjem sledil dobro strukturirani predstavitvi Alexa Turtschana. Njegovi uvidi, pridobljeni iz dolgoletnih izkušenj, so bili izjemno dragoceni. Posnetki inovativnih case study-ov podjetja MediaPlus v sodelovanju z raznimi vplivneži in blagovnimi znamkami so nam predstavili konkretne primere, ki so vsem prisotnim vlili nov navdih za ustvarjanje.
Za konec moram izpostaviti tudi sedem korakov, ki so me navdihnili ter mi hkrati ponudili jasno usmeritev, kako naj v prihodnosti izkoristim dinamične priložnosti, ki se bodo pojavile na trgu.