Zakaj Google Trends?

Dandanes, ko se trg nenehno spreminja in informacije krožijo hitreje kot kadarkoli, je ključno, da sodelavci v marketingu razumejo, kaj zanima njihove stranke. Eden od najboljših brezplačnih virov, ki ponuja vpogled v vedenje potrošnikov, je orodje Google Trends. Kako deluje in v kakšnem primeru nam pride prav? 

Kaj je in zakaj se uporablja 

Spletno orodje Google Trends omogoča spremljanje, kako priljubljeni so določeni iskalni izrazi skozi čas, s čimer je mogoče pridobiti uporabne podatke za ustvarjanje učinkovitih marketinških kampanj. 

Je enostavno za uporabo, saj omogoča vizualizacijo podatkov v obliki grafov, ki prikazujejo gibanje priljubljenosti iskalnih izrazov. Iskati je mogoče rezultate ene besede ali besedne zveze. Omejiti se je mogoče z naslednjimi parametri: država, časovno obdobje, tema oz. področje in spletna platforma. 

Aktualni trendi, dogodki in ideje 

Google Trends je učinkovit pri sledenju hipnim in začasnim spremembam v svetu, predvsem zaznavanju zanimanja za določene teme ali izdelke, kar je še posebej uporabno med večjimi dogodki ali v kriznih situacijah. Do tega pride, ko se pojavi neka posebna novica o določeni inovaciji (npr. ugodno, okolju prijazno motorno gorivo), naravni katastrofi (npr. vročinski val) ali pa celo o nekem dogodku (volitve), torej karkoli, o čemer ljudje razpravljajo in je vroča tematika tistega trenutka. Zaradi tega pride do nenadnega porasta iskanja po določenih besedah, kar lahko nakaže na morebitno krizno situacijo, ki bi jo podjetje moralo upoštevati v svoji komunikaciji in prilagoditi svoje marketinške vsebine. 

Služi tudi kot odličen vir za iskanje idej za nove vsebine. Sledenje priljubljenosti določenih tem omogoča ustvarjaje vsebine, ki bo uporabnikom zanimiva in relevantna v trenutnem obdobju. Če se opazi povečano zanimanje za določeno temo, se lahko hitro ustvari vsebine, ki se dotikajo te tematike in tako pritegnejo več obiskovalcev na spletno stran/profil na družbenem omrežju. 

SEO in analiza konkurence 

Orodje omogoča primerjavo več iskalnih izrazov hkrati, kar je zelo uporabno za analizo konkurence. Spremljati je mogoče, kateri izrazi so bolj priljubljeni in primerjati priljubljenost svoje blagovne znamke s konkurenti. Na ta način je mogoče dobiti boljši vpogled v to, katere ključne besede ali tematike se v panogi trenutno najbolje obnesejo.  

Prav tako je mogoče iskati sorodne iskalne izraze, ki so priljubljeni pri določenih temah. Ti podatki omogočajo optimizacijo vsebine spletnih strani za SEO (optimizacija za iskalnike), saj podjetja lažje identificirajo prave ključne besede za svoje občinstvo. Poleg tega lahko spremljajo, katere ključne besede so trenutno v porastu in jih pravočasno vključijo v svoje vsebine. 

Kako lahko pomagajo podjetjem? 

Analiza dolgoročnih trendov v Google Trends omogoča podjetjem, da bolje predvidijo prihodnje povpraševanje po določenih izdelkih ali storitvah. To omogoča prilagajanje proizvodnje, zalog in oglaševanja, kar izboljšuje celotno učinkovitost poslovanja. 

Tržnikom lahko pomaga določiti najboljša obdobja za oglaševanje določenih izdelkov. Če podjetje ugotovi, da določeno iskanje produkta doseže vrhunec v določenih obdobjih leta (npr. ventilatorji med poletjem), lahko prilagodi čas oglaševalskih kampanj, ujame večji del občinstva in s tem optimizira svoj proračun. 

S pomočjo spreminjanja parametra lokacije je možno preveriti, v katerih regijah so določene ključne besede bolj priljubljene. Če podjetje deluje lokalno, lahko s pomočjo Google Trends bolje cilja na stranke na lokalnih geografskih območjih, kjer je več povpraševanja. Če podjetje prodaja določen izdelek, ki je priljubljen le v specifičnih mestih ali regijah, lahko prilagodi svojo oglaševalsko strategijo glede na te podatke in omogoči uspešnejše delovanje kampanj. 

Google Trends je nepogrešljivo in zelo priročno orodje v svetu digitalnega marketinga. Predvsem pa je enostavno za uporabo in brezplačno. Google seveda zaradi varovanja podatkov javnosti ne sme zaupati točnega števila iskanj, lahko pa po nekem procentualnem deležu približno opredeli širino iskanja izrazov. Kot zanimivost si je mogoče ogledati tudi Trends Time Capsule, podstran, kjer so predstavljena ključna iskanja po tematikah vse od leta 2004 do 2023. Oglejte si vse zmogljivosti orodja in preverite, kako vam lahko služi! 

Vir: Google Trends, Google Search Central 

Katja Filovski
Katja Filovski
Mlajša vodja digitalnih projektov, ki verjame, da so dobro sodelovanje v ekipi, ustrezna organizacija časa in premišljena razporeditev nalog ključni dejavniki za uspešno izvedbo projektov. Pomembno se ji zdi, da se vedno vzpostavi čim bolj jasna komunikacija ter gradi odnose z veliko razumevanja in empatije.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Upravljanje oglasov

Upravljanje oglasov: samostojno ali s pomočjo posrednika? 

O čem govorimo?  Podjetja, ki oglašujejo in se srečajo z digitalnim marketingom, skoraj vedno pridejo do točke, ko se morajo odločiti, kako bodo optimizirala svoje...
Pripovedovanje

Moč zgodb v prazničnem času 

Praznični čas prinaša občutke topline, nostalgije in povezanosti – prav te pa najbolj uspešno prebudi dobra zgodba. V času obdarovanja in dragocenih trenutkov nas...
Adobe MAX

Adobe MAX 2024 – Kaj prinašajo novosti?

Adobe MAX 2024 je navdušil ustvarjalce z množico inovacij, ki s pomočjo umetne inteligence in naprednih funkcij oblikujejo prihodnost digitalnega ustvarjanja. Morda ste že...