Zakaj bo tradicionalno trženje umrlo z generacijo Z

Tradicionalno trženje je do sedaj imelo svoj prostor v vsaki marketinški strategiji, v prihodnih letih pa se bodo blagovne znamke prisiljene prilagoditi novi generaciji potrošnikov, ki zahtevajo spremembo.

Sodobna podjetja vse bolj želijo približati svojo blagovno znamko generaciji Z. Navsezadnje so in še bodo postali nova generacija potrošnikov. Če za primer vzamemo podjetje T-2, lahko vidimo, da se trudijo približati svojo ponudbo vse mlajši populaciji, kar je zahtevalo, da so pred letom in pol odprli svoj Tik-Tok račun, kjer s pomočjo različnih vplivnežev objavljajo vsebine o svoji ponudbi na zabaven način. 

Seveda pa ni dovolj, da podjetja le odprejo profil na Tik-Toku in začnejo objavljati vsebine. Za blagovne znamke je pomembno, da spremenijo mišljenje o tem, kako se oglašuje mladim potrošnikom. Generacija Z sestavlja 30 % svetovne populacije in na letni ravni zapravi približno 140 milijard evrov. Znani so po svoji avtentičnosti, pragmatičnosti in samostojnosti. V povprečju preživijo več kot 4 ure na dan na mobilnih napravah, prav tako pa se jih večina ne spomni časa brez elektronskih naprav v bližini. Podatki so zanimivi, postavi pa se vprašanje, kako naj sodobna podjetja dosežejo to generacijo potrošnikov s svojimi marketinškimi vsebinami in ponudbo, brez da bi jih med tem odvrnili? 

Zakaj tradicionalno trženje ne bo več delovalo? 

Z vzponom različnih mobilnih naprav v zadnjih 30 letih se je razpon pozornosti drastično spremenil. Za primerjavo: milenijci so imeli v povprečju razpon pozornosti 12 sekund, medtem ko se je pri generaciji Z skrajšal za dodatne 4 sekunde. Prav tako je generacija Z postala manj odzivna na marketinške “dražljaje”, saj so pri vsakodnevni uporabi družbenih omrežij na to že navajeni in iskreno nekoliko siti. Posledično tradicionalni marketinški pristopi nanje ne delujejo več. Generacija Z potrebuje globljo povezavo s produktom/storitvijo in ne samo površinskega prodajanja. Strategijo je treba prilagoditi tako, da so vsebine kratke, vizualno privlačne, zabavne ter da v potrošniku vzbujajo občutke nujnosti, navdušenja in pripadnosti. Prav zaradi teh razlogov se ogromno število blagovnih znamk odloča za trženje preko platforme Tik-Tok, ki ponuja ravno to. Eno izmed bolj prodornih podjetij na področju trženja generaciji Z je letalska družba Ryanair. S svojim zabavnim in odprtim pristopom brez dvoma ciljajo na mlajšo generacijo potnikov. Na njihovem Tik-Tok profilu lahko opazimo množico kratkih posnetkov, ki se nanašajo na viralne trende, ki so prisotni na družabnih omrežjih. Na ta način so stopili v stik z novo generacijo potrošnikov ter se postavili pred konkurenco, ki še vedno oglašuje potovanja preko televizijskih oglasov. 

Kaj konkretnega pa lahko blagovne znamke vključijo v svojo strategijo, da bo pripravljena na 21. stoletje in tako na nove potrošnike, ki prihajajo na trg? 

  1. Moč vplivnežev 

Vplivneži na družbenih omrežjih so postali novi zvezdniki. Oglas vplivneža se zdi kot prijazno priporočilo prijatelja in ne kot direktna prodaja. Mladi zaupajo vplivnežem in se z njimi znajo poistovetiti. Statistika pravi, da je generacija Z dvakrat bolj pripravljena kupiti izdelek ali storitev, če ga priporoči vplivnež. Pametna ideja je angažirati ustvarjalce, ki po svojih vsebinah, izgledu in obnašanju najbolje predstavlja podjetje, ki ga oglašuje, saj mu bodo tako ljudje lažje zaupali, prav tako pa bodo oglasi izpadli bolj avtentično. 

  1. Vsebine, ki prepričajo 

Zaradi svojega kratkega razpona pozornosti in nezaupanja v korporacije ter tradicionalne marketinške prijeme, generacija Z potrebuje vizualno provokativne, neobičajne, sproščene ter “Straight-To-The-Point” vsebine, da jih prepričajo v nakup. Vse bolj pomembno bo integriranje navedenih lastnosti v kvalitetne video vsebine z »catchy« slogani, namesto uporabe statičnih slik in dolgih, nerazločnih opisov. 

  1. Skupnost spodbuja 

Mladi cenijo skupnost in mreženje za osebne in delovne namene – še posebej, če imajo njihove nove povezave podobna načela ali interese. Če blagovna znamka lahko uspešno ustvari nišno skupnost, s katero se lahko poistovetijo mladi, lahko veliko lažje nagovarjajo to skupnost ljudi, brez da bi zveneli kot prodajniki. Mnoga podjetja gostijo dogodke v živo oz. jih predvajajo preko družbenih omrežij, preko katerih lahko tržijo svoje produkte v sproščenem smislu na nevsiljiv način. Dobra praksa je tudi izražanje močnih mnenj o popularnih družbenih vprašanjih, ki se pojavljajo med mladimi, kot je na primer LGBTQ+ vključenost ter enakost spolov. Na ta način znamke pokažejo svoji skupnosti, da ji je mar za pereča družbena vprašanja in da jih ni strah izbrati strani, kar mladi vse bolj cenijo. Gradnja močne skupnosti je eden izmed najboljših načinov za trženje, saj podjetja lahko ohranijo subtilno trženje, hkrati pa spodbudijo prodajo. 

  1. UGC je kralj 

UGC (User-Generated-Content) je odlična priložnost za trženje brez posebnega truda. UGC vsebine zagotavljajo pristen, nefiltriran vpogled v izkušnje kupcev, kar je odlično za nagovarjanje nezaupljive generacije Z. Ko blagovne znamke vključijo te vsebine v svojo strategijo, se še bolj uskladijo z vrednotami mladih in tako ustvarijo medsebojno zaupanje, kar se posledično pozna pri prodaji. 

Soočamo se s prehodom v novo dobo trženja, kjer tradicionalno oglaševanje postaja vse manj učinkovito pri nagovarjanju nove generacije. Odlikuje jo krajši razpon pozornosti, močna mnenja, nezaupljivost do avtoritete, potreba po skupnosti in naveličanje nad tradicionalnim pristopom. Zato je ključno, da se blagovne znamke prilagodijo spremenjenim potrebam te generacije in razvijejo nove marketinške strategije, saj bodo le tako lahko še naprej uspešno nagovarjala prihodnje generacije potrošnikov. 

Aljaž Kaštrun
Aljaž Kaštrun
Študent marketinga s strastjo do trženja preko družbenih omrežij. Navdušuje ga ustvarjanje inovativnih kampanj, ki ljudi nagovarjajo na zanimiv in drugačen način. Najraje se ukvarja s spletnim oglaševanjem in urejanjem družbenih omrežij, saj verjame, da je ključ do uspešnega trženja v tem, da se povežemo s ciljno publiko na pristen način.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Velikan družbenih omrežij je pred kratkim obvestil uporabnike platform, da se v skladu s spremembami politike zasebnosti njihove informacije uporabijo tudi za razvoj in izboljšanje Meta UI. Prenovljeni pogoji poslovanja bodo stopili v veljavo 26. junija 2024.  Posodobitev pravilnika  Meta od...
Projektov je toliko, kolikor je različnih podjetij. Za uspešnost podjetja je treba imeti vodjo, ki takšne projekte vodi in je kos tej nalogi, da s svojimi izkušnjami in znanjem uspešno pripelje projekt od začetka do konca. Ali vsi vodje...
Trend video vsebin  Ali ste kdaj med spremljanjem objav na družbenih omrežjih zavestno razmišljali, zakaj nekatere pridobijo več vaše pozornosti in zanimanja kot druge? Zakaj med vsako dnevno pavzo odpremo TikTok ali Instagram Reels in se zabavamo ob kratkih video...