Canva je dobila resnega nasprotnika

V našem članku smo pod drobnogled že vzeli Canvo in nekatere programe podjetja Adobe. Tokrat pa predstavljamo še eno zanimivo orodje iz Adobove skupine programov – spletno aplikacijo Adobe Express.

Adobe Express vključuje osnovna orodja za urejanje slik in videov iz vsega Adobejevega nabora aplikacij ter jih integrira v vmesnik, enostaven za uporabo. Vsebuje elemente iz Adobe Stock knjižnice in Adobe pisave. Ponuja veliko predlog (Template), ki delujejo po principu povleci in spusti. Vključuje Adobejevo tehnologijo umetne inteligence, Sensei, ki čistim začetnikom omogoča enostavno uporabniško izkušnjo. Uporaba je intuitivna in hitra, končni izdelki pa so lahko zelo solidni, tudi brez predhodnih oblikovalskih izkušenj uporabnikov.

Vas to na kaj spominja? Na Canvo seveda …

Tudi videz spletne aplikacije je na prvi pogled zelo podoben Canvi. Če ste se s katero od teh dveh aplikacij že srečali, poskusite ugotoviti, kateri od spodnjih prikazov pripada kateri od njiju. Izziv ni preprost. 😉

Canva web app
Vir: zajem zaslona
Vir: zajem zaslona

Adobe Express sicer ni novinec med Adobovimi aplikacijami, so pa letos na Adobe Max konferenci (potekala je 10. oktobra in smo jo lahko spremljali preko prenosa v živo na YouTubu) predstavili nekaj novosti, ki so ga pokazale v novi luči in prikazale kot resno konkurenco Canvi.

Na konferenci so predstavili naslednje novosti, ki so postale del njihove »one-stop« aplikacije:

  • Adobe Firefly po principu generativnih modelov umetne inteligence ustvarja poljubne slike ali učinke z vnosom besedilnih ukazov (to funkcijo ima tudi Canva).
  • S Premium funkcijo »Spremeni velikost« (Resize), lahko izbiramo med številnimi že pripravljenimi razmerji dimenzij (Presets) npr. za uporabo na družbenih omrežjih ali pa vnesemo poljubne velikosti. Z določitvijo potrebnih velikosti nam aplikacija sama z nekaj kliki prilagodi naše kreative v ustrezne dimenzije.
  • Orodje ContentCal omogoča načrtovanje objav na družbenih omrežjih in vsebuje različne funkcije za upravljanje vsebine direktno iz aplikacije Adobe Express. S pomočjo CreativeCal koledarja (deluje po principu drag and drop) je možno razporejanje, predogled in objavljanje vsebin.
  • Združili so zmogljivost aplikacije Character Animator in v Adobe Express dodali možnost animiranja likov, ki jih lahko oživimo z dodajanjem glasovnih posnetkov (Animate from audio).
  • Ustvarjanje PDF-jev in njihovo urejanje (združevanje PDF-jev, urejanje elementov, razvrščanje strani).
  • Odstranjevanje ozadja (remove background) iz slik in videov.
  • Besedilo v predlogo (text to template).
  • Zanimiva funkcija Translate, ki besedila na predlogah prevede v izbran jezik (tudi v »polomljeno« slovenščino).

Prednosti te aplikacije, ki so jih izpostavili na konferenci:

  • Oblikovalci in ustvarjalci vsebin pogosto potrebujejo različne vrste medijev (foto, video, animacije, različne dimenzije za objavo na večih kanalih…) in ustvarjanje vseh teh kreativnih vsebin je znotraj Adobe Expressa enostavno.
  • Omogoča sodelovanje ekip na projektih.
  • Grajenje osebnih knjižnic elementovza posamezne projekte.

Še ena podobnost, ki verjetno ni naključje. Pri uporabi Canve in Adobe Express spletnih aplikacij so nekatere funkcije na voljo brezplačno. Cena Premium Plana pa je pri obeh okoli 12€/mesec.

Ena prednost, ki jo ima Adobe Express je ta, da so prikazane posamezne plasti (layers) vseh elementov. To nam lahko precej olajša izbiranje posameznih delov kreativ in njihovo razvrščanje (spredaj-zadaj).

Kdo bo zmagal?

Če strnemo zgoraj navedeno, je očitno, da sta si Canva in Adobe Express izjemno podobna. V kategoriji zmogljivosti bi verjetno težko izbrali jasnega zmagovalca. Čeprav je Canva izjemno priljubljena med ljubiteljskimi ustvarjalci, se pojavi vprašanje:

Bodo uporabniki postopoma začeli vedno bolj uporabljati Adobe Express in bo ta izpodrinil Canvo?

Morda res, saj Adobe v zadnjem letu novosti lansira s tako hitrostjo, da se zdi težko, da bi mu kdo lahko konkuriral.

Ali pa je dovolj prostora za oba?

Eva Šarec
Eva Šarec
Grafična oblikovalka, ki jo najbolj zanima motion design oziroma 2D animacija. Verjame, da oblikovanje ni samo v podrobnostih in natančno postavljenih pikslih (seveda je to glavna sestavina), ampak tudi v seznamih in kljukicah na njih. Ustvarjalost je njen način življenja, ki se kaže v vsakodnevnih malenkostih. Najbolj navdušena je, ko se prebija skozi nove izzive in tekom tega nabira novo znanje.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Trendi v digitalnem marketingu

Trendi v digitalnem marketingu 2025

V septembru smo se navdušenci nad digitalnim marketingom zopet družili na IAB Slovenija akademiji, kjer smo poslušali o stanju digitalnega v letu 2024, izvedeli...
SOZ predavanje

Dan ko sem ugotovil, da sem obkrožen s posebneži

Letošnji september smo začeli z jesensko SOZ Akademijo in predavanjem o kognitivni pristranskosti. Pripravil ga je Igorj Mróz, strokovnjak projektnega vodenja in ustanovitelj podjetja Zero...
IG SEO

Instagram SEO – povečajte doseg svojih objav 📈 

Ste na tekočem z vsemi posodobitvami na Instagramu? Redno objavljate in to takrat, ko so vaši sledilci najbolj aktivni? Sledite vsem trendom, aktivno komunicirate...