Spremembe na obzorju: Googlovi načrti posodobitev do konca leta 2022

Novosti so edina stalnica. Pregovor, ki še kako zelo velja, predvsem ko govorimo o digitalnem marketingu. Oglaševalska platforma Google Ads je nedavno najavila kar nekaj sprememb, ki bodo oglaševalcem olajšale pripravo oglaševalskih akcij na spletu in še izboljšale rezultate.

Novosti bodo uvedene postopoma, tako da vam ni treba skrbeti, da bi vam novosti povzročale glavobole.

V ospredju je mobilno oglaševanje

Med najbolj odmevne novosti sodijo YouTube Shorts oglasi, posodobitev t. i. Performance Max kampanj in možnost prikaza 3D modelov oglaševanih izdelkov.

Zahvaljujoč pokončni pravokotni obliki ekranov, ki prevladuje med mobilnimi napravami na trgu, se je format slik in videoposnetkov čez čas spreminjal. Postopoma so vsebine iz ležečih fotografij in video posnetkov prehajale v vsebine razmerja velikosti 1:1, katerega pionir je bilo družbeno omrežje Instagram. Fotografija ali video v tem primeru zajame približno polovico zaslona, preostali del pa je namenjen dodatnim informacijam.

Kasneje so platforme začele uvajati celozaslonsko izkušnjo, ki v ospredje postavlja vsebino in iz uporabnikovega vidnega polja umika distrakcije. Primer so Instagramove zgodbe (angl. Stories) in TikTok videi.

Format pokončnih celozaslonskih videoposnetkov so kmalu prevzele tudi druge platforme (npr. YouTube Shorts) seveda pa je Google v tem prepoznal tudi možnost za nove umestitve oglasov.

Obstoječe video oglasne kampanje se bodo postopoma začele prikazovati med YouTube Shorts kratkimi posnetki. Izkušnjo bodo kasneje letos obogatili tudi seznami izdelkov, ki jih oglaševalec ponuja v svoji spletni trgovini.

V boju za uporabnikovo pozornost

Oglaševalci se vsakodnevno borimo za pozornost uporabnikov, kar postaja v poplavi informacij čedalje večji izziv. Google v boju za pozornost potrošnika stavi na vizualno privlačne rezultate iskanja in oglase.

Odzivni prikazni oglasi (angl. responsive display ads) zato dobivajo estetsko prenovo, ki jo bodo uporabniki opazili predvsem na mobilnih napravah. Pri slednjih je Google oblikoval popolnoma nove postavitve, ki bodo oglaševalcem pomagale predstaviti blagovne znamke v oglasnem prostoru v celozaslonski pokončni obliki. Napredne možnosti naj bi še izboljšale uporabniško izkušnjo z oglasi, predvidoma naj bi pa novost prišla na globalni trg do konca leta 2022.

Vsi se zavedamo se, kako zelo pomembna je usklajena komunikacija z deležniki ciljnih skupin in kako zapleteno je lahko upravljati s tako veliko količino podatkov. Predvsem srednja in večja podjetja zato uporabljajo CRM sisteme, ki različne prodajne in komunikacijske kanale združujejo v smiselno celoto. Google je med novostmi izpostavil tudi nadgradnjo na tem področju – povečali naj bo možnosti za integracijo z najbolj razširjenimi CRM sistemi, dodana bo možnost integracije s storitvijo Zapier, ki bo omogočala naprednejše avtomatizirane oglaševalske akcije ter izboljšano poročanje o nakupni poti strank.

Je zasebnost privilegij ali pravica?

Uporabniki spleta se čedalje bolj zavedamo pomembnosti zasebnosti na spletu, zato Google uvaja »Moje središče za oglase«, platformo, kjer bodo uporabniki lahko izbrali, katere vrste oglasov želijo videti bolj ali manj pogosto ter nadzorovali, kako se njihovi podatki uporabljajo za oglase, ki se jim prikazujejo. Cilj platforme je povečati zaupanje v spletno oglaševanje, povečati transparentnost in uporabnikom ponuditi večjo stopnjo nadzora.

Poleg vseh novosti, velja ponovno poudariti tudi, da je zdaj ravno pravi čas za implementacijo orodja Google Analytics 4 na vaši spletni strani. Če še niste, predlagamo, da čim prej namestite GA4 kodo na svojo spletno stran in pričnete z zbiranjem podatkov tudi na novi platformi. Podrobneje smo o novostih prenovljene Googlove analitike že pisali v članku.

Vse, ki ste upali, da bo med novostmi tudi možnost uporabe Google Merchant Centra za oglaševanje na slovenskem trgu, moramo žal razočarati. Na odpravo omejitve bo treba še nekoliko počakati. Morda pa nas Google preseneti in v kratkem dopolni seznam držav in nanj doda tudi Slovenijo. Vsekakor bomo o tem pisali tudi na portalu #hashtag.si.

Jan Jamšek
Jan Jamšek
Z več kot desetletjem izkušenj v digitalnem in “offline” marketingu je Jan pridobil dragocene izkušnje tako na strani naročnikov kot tudi v marketinških agencijah. Kot vodja digitalnih projektov in specialist za digitalni marketing se strastno posveča dinamičnim projektom, kjer s kreativnostjo in inovativnostjo pomaga naročnikom doseči njihove cilje. Prepričan je, da za vsak izziv obstaja rešitev, le dovolj kreativni moramo biti, da jo najdemo.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...