24. 11. 2015 se bo na Ljubljanskem gradu s konferenco sMind zaključil projekt Spletni trgovec leta 2015. Znani bodo zmagovalni spletni trgovci, katerim lahko potrošniki zaupajo in predstavljajo primere najboljših praks, na konferenci pa bodo razkriti tudi sveži podatki največjega raziskovalnega projekta spletnih nakupovalnih navad v Sloveniji.
Organizator projekta, Ceneje d.o.o., ki upravlja vodilni slovenski portal za primerjalno nakupovanje ceneje.si, že razkriva nekatere najbolj zanimive podatke letošnje raziskave, ki so jo izvedli s partnersko agencijo Valicon in je obsegala okrog 30.000 slovenskih spletnih kupcev.
- Kar za 58 % je v primerjavi z letom 2013 narasel delež slovenskih kupcev, ki mesečno opravijo vsaj 1 nakup prek spleta! Ta trend kaže, da med slovenskimi uporabniki interneta število intenzivnih spletnih kupcev vztrajno raste.
- Od leta 2013 do danes je delež uporabnikov interneta, ki s spletnimi nakupi sploh nimajo izkušenj, padel za 30 %!
- Iz 2014 do danes je delež slovenskih kupcev, ki vsaj 1 od 10 nakupov opravijo v tujini, narasel za 12 %! Slovenci sicer še vedno bolj zaupamo domačim trgovcem, a vedno bolj prakticiramo tudi nakupovanje izven meja države.
Preverite, kako do širšega kroga potencialnih kupcev na ravni EU
Najnovejši podatki Evropske komisije kažejo, da na ravni EU še vedno obstajajo številne prepreke za čezmejno spletno nakupovanje, glavni izziv pa je nezaupanje potrošnikov. Različne evropske institucije skušajo pospešiti razvoj enotnega evropskega trga in ena takih je EMOTA, European Multi-channel and Online Trade Association.
24. 11. 2015 bodo slovenski spletni trgovci izvedeli, kako lahko dosežejo kredibilnost trgovine na ravni EU in kako pridobijo znano EU značko, ki označuje varno in zanesljivo storitev. Generalni sekretar organizacije EMOTA, Maurits Bruggink, ki bo na konferenci predaval na temo povečevanja zaupanja spletnih kupcev v spletno nakupovanje v tujini, pred dogodkom razkriva nekatere zanimive trende.
Bruggink glede trenutnega stanja zaupanja potrošnikov pojasnjuje: »Številne študije kažejo, da bodo tisti potrošniki, ki so že opravili nakup prek spleta v tujini, to ponovili, kar je spodbuden podatek.« Dodaja, da v splošnem študije s tega področja kažejo, da s strani potrošnikov obstaja velika potreba po jasnih in preglednih informacijah. Dobiti morajo prave informacije glede možnosti dostave, celotnega stroška naročila in prave podatke o zalogi. »Nekatere raziskave Evropske komisije kažejo, da skoraj 70 % potrošnikov prekine naročilo prav zaradi slabih informacij o dostavi.«
Koliko evropskih potrošnikov pa dejansko nakupuje prek spleta v drugih državah članicah? Bruggink odgovarja, da uradni podatki Evropske komisije kažejo okoli 15% čezmejno spletno prodajo, če gledamo povprečje v EU. »A obstajajo države, kjer je delež potrošnikov, ki prek spleta nakupujejo v tujini, višji od 70 %. Tipično čezmejno spletno nakupovanje v EU je regionalno, kar pomeni skupni jezik in manjše dostavne stroške. Zanimiv podatek je, da manj kot 30 % vseh trgovcev dejansko prodaja v tujini.«
Bruggink poudarja tudi pomanjkanje zavedanja osnovnih potrošniških pravic, tako na strani potrošnikov samih kot tudi trgovcev. »Zavedanje pravic potrošnika in uveljavljanje le-teh je ključno za povečanje zaupanja v spletno nakupovanje. Zakonodaja na področju spletne prodaje se običajno razvija hitreje kot na drugih področjih prava. Na drugi strani pa je enako pomembno tudi, da potrošniki ne postanejo preobramenjeni z informacijami, ker to škoduje osnovnemu namenu teh pravic. Z razvojem tehnologij se razvijajo možnosti za ustrezno prikazovanje potrošnikovih pravic.«
POHITITE IN IZKORISTITE 15% POPUST NA PRIJAVO S KODO SMIND15!
Konference sMind ne smete zamuditi če:
- kupujete prek spleta in vas zanima, katerim trgovcem lahko zaupate,
- imate svojo spletno trgovino ali razmišljate o zagonu,
- se ukvarjate s trgovino v tradicionalnih kanalih in hočete doseči tudi potencialne kupce na spletu.