Se ukvarjate z marketingom oz. spoznavate njegove razsežnosti? Potem ste zagotovo že slišali za izraz marketing automation. Toda – kaj to področje sploh predstavlja?
Definicija izraza marketing automation
Kot že samo ime pove, gre za avtomatizacijo določenega dela marketinga. Ne glede na to, na kakšen način dela prisegate (performace, content, mešanica vsega …), je marketing automation nekaj, kar vaše delo poenostavlja in lajša, vaši potencialni stranki pa izboljša uporabniško izkušnjo, dviga stopnjo konverzije itd. Zavtomatizirate lahko vaše e-novice, odgovore na družbenih omrežjih, prikazovanje oglasov … Navadno v ozadju tega stoji programska oprema, kar omogoča tudi natančno merjenje rezultatov za potrebe kasnejših analiz.
Marketing automation v e-novicah
Ko pridobite novega naročnika na vaše e-novice, lahko le-ta takoj prejme e-mail z uporabno vsebino. Na primer: prodajate pohištvo in kot nadgradnjo temu ponujate svetovanje pri notranji opremi. Z dobro splanirano kampanjo zbirate potencialne kupce, ki so pokazali interes na področju opreme stanovanja (bodisi so se pred kratkim preselili, se zanimali za stanovanjski kredit …). Ko se potencialni kupec naroči na vaše e-novice, mu lahko kmalu pošljete prvi e-mail z novostmi v vašem salonu ter predlogi, kam postaviti določen koš pohištva. Čez čas mu pošljete mail z nasveti, kako z barvami in pohištvom optično povečati prostor. V naslednji e-pošti mu že lahko poskusite prodati svetovalne ure pri vašem oblikovalcu. S pomočjo prave programske opreme poteka pošiljanje te e-pošte avtomatsko. Ko vi enkrat nastavite zaporedje in časovni zamik, ste za tega potencialnega kupca poskrbeli. Bistveno pri tem je, da ima vsak kupec, ne glede na čas vstopa v avtomatizacijo, svoj interval, po katerem ga premikamo skozi faze nakupnega procesa.
Marketing automation na družbenih omrežjih
Če želite avtomatizirat svoje aktivnosti na družbenih omrežjih, navadno tudi potrebujete programsko opremo, kot jo ponujata npr. Hootsuit ali Socialbakers, medtem ko ima Facebook že v sami platformi določene funkcije, ki se jih lahko poslužite. Ena takih je avtomatski odgovor na sporočilo, ki ga prejme vaš poslovni Facebook profil. Prednost tega je, da vaša potencialna stranka dobi že v naslednjem trenutku vaš odgovor, pa čeprav v njem zapišete le, da se zahvaljujete za sporočilo in da boste nanj odgovorili v najkrajšem možnem času. To vam da čas, da o vprašanju razmislite, se posvetujete s sodelavci ter nanj odgovorite, ko si vzamete čas za odgovarjanje na sporočila – s tem povečate tudi svojo produktivnost. Produktivnost in uspešnost prisotnosti na družbenem omrežju Facebook izboljšate tudi z načrtovanjem objav – to, da imajo objave najboljši odziv, če so objavljene zvečer, še ne pomeni, da morate biti do osmih zvečer v službi. Objavo načrtujete za večer, vikend in tako tudi sebi zagotovite družabno življenje izven družbenih omrežji. Primeri avtomatizacije na Twitterju so npr. avtomatski odgovori in avtomatsko sledenje, ko nekdo zapiše tvit z določeno oznako. Enako lahko naredite na Instagramu.
Remarketing
Z Googlovim dinamičnim remarketingom lahko ustvarite oglase po meri. Imate spletno trgovino? Zbirate piškotke? Zakaj bi vsem bivšim obiskovalcem vaše spletne strani ponujali isti oglas, če lahko s pomočjo omenjene platforme ponudite vsakemu obiskovalcu točno tisto, kar ga zanima – izdelek, ki si ga je predhodno že ogledal. Dodajte še kodo za popust in uspeh je zagotovljen.
Pregledali smo tri najpogostejše način marketing automationa.
Seveda moramo vedeti, da ta način dela ne more zamenjati tržnikov in ostale ekipe, lahko pa delo olajša in optimizira.