Kaj je marketing automation?

Se ukvarjate z marketingom oz. spoznavate njegove razsežnosti? Potem ste zagotovo že slišali za izraz marketing automation. Toda – kaj to področje sploh predstavlja?

Definicija izraza marketing automation

Kot že samo ime pove, gre za avtomatizacijo določenega dela marketinga. Ne glede na to, na kakšen način dela prisegate (performace, content, mešanica vsega …), je marketing automation nekaj, kar vaše delo poenostavlja in lajša, vaši potencialni stranki pa izboljša uporabniško izkušnjo, dviga stopnjo konverzije itd. Zavtomatizirate lahko vaše e-novice, odgovore na družbenih omrežjih, prikazovanje oglasov … Navadno v ozadju tega stoji programska oprema, kar omogoča tudi natančno merjenje rezultatov za potrebe kasnejših analiz.

Marketing automation v e-novicah

Ko pridobite novega naročnika na vaše e-novice, lahko le-ta takoj prejme e-mail z uporabno vsebino. Na primer: prodajate pohištvo in kot nadgradnjo temu ponujate svetovanje pri notranji opremi. Z dobro splanirano kampanjo zbirate potencialne kupce, ki so pokazali interes na področju opreme stanovanja (bodisi so se pred kratkim preselili, se zanimali za stanovanjski kredit …). Ko se potencialni kupec naroči na vaše e-novice, mu lahko kmalu pošljete prvi e-mail z novostmi v vašem salonu ter predlogi, kam postaviti določen koš pohištva. Čez čas mu pošljete mail z nasveti, kako z barvami in pohištvom optično povečati prostor. V naslednji e-pošti mu že lahko poskusite prodati svetovalne ure pri vašem oblikovalcu. S pomočjo prave programske opreme poteka pošiljanje te e-pošte avtomatsko. Ko vi enkrat nastavite zaporedje in časovni zamik, ste za tega potencialnega kupca poskrbeli. Bistveno pri tem je, da ima vsak kupec, ne glede na čas vstopa v avtomatizacijo, svoj interval, po katerem ga premikamo skozi faze nakupnega procesa.

Marketing automation na družbenih omrežjih

Če želite avtomatizirat svoje aktivnosti na družbenih omrežjih, navadno tudi potrebujete programsko opremo, kot jo ponujata npr. Hootsuit ali Socialbakers, medtem ko ima Facebook že v sami platformi določene funkcije, ki se jih lahko poslužite. Ena takih je avtomatski odgovor na sporočilo, ki ga prejme vaš poslovni Facebook profil. Prednost tega je, da vaša potencialna stranka dobi že v naslednjem trenutku vaš odgovor, pa čeprav v njem zapišete le, da se zahvaljujete za sporočilo in da boste nanj odgovorili v najkrajšem možnem času. To vam da čas, da o vprašanju razmislite, se posvetujete s sodelavci ter nanj odgovorite, ko si vzamete čas za odgovarjanje na sporočila – s tem povečate tudi svojo produktivnost. Produktivnost in uspešnost prisotnosti na družbenem omrežju Facebook izboljšate tudi z načrtovanjem objav – to, da imajo objave najboljši odziv, če so objavljene zvečer, še ne pomeni, da morate biti do osmih zvečer v službi. Objavo načrtujete za večer, vikend in tako tudi sebi zagotovite družabno življenje izven družbenih omrežji. Primeri avtomatizacije na Twitterju so npr. avtomatski odgovori in avtomatsko sledenje, ko nekdo zapiše tvit z določeno oznako. Enako lahko naredite na Instagramu.

Remarketing

Z Googlovim dinamičnim remarketingom lahko ustvarite oglase po meri. Imate spletno trgovino? Zbirate piškotke? Zakaj bi vsem bivšim obiskovalcem vaše spletne strani ponujali isti oglas, če lahko s pomočjo omenjene platforme ponudite vsakemu obiskovalcu točno tisto, kar ga zanima – izdelek, ki si ga je predhodno že ogledal. Dodajte še kodo za popust in uspeh je zagotovljen.

 

Pregledali smo tri najpogostejše način marketing automationa.

Seveda moramo vedeti, da ta način dela ne more zamenjati tržnikov in ostale ekipe, lahko pa delo olajša in optimizira.

Maja Š. Jakin
Maja Š. Jakin
Maja Šorli Jakin je izkušena medijska načrtovalka z bogato zgodovino dela v marketinški in oglaševalski industriji. Njene ključne spretnosti vključujejo vsebinski marketing, oglaševanje, marketinško strategijo, urejanje in vodenje projektov. Maja je nekdanja direktorica vsebin, trenutno pa zaseda mesto izvršne direktorice agencije W3B.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

V dobi, ko so vsi dogodki, počitnice, druženja in celo obroki ovekovečeni na družbenih omrežjih, nas pogosto lahko obišče občutek, da nekaj pomembnega zamujamo ali da gre drugim bolje od nas. Pa so ti posamezniki tudi v resnici bolj...
Zagotovo ste že naleteli na ilustracije z gumijastimi okončinami živih barv, ki spremljajo animacije, oglase in še kaj bi se našlo. Če jih še niste, boste sedaj zagotovo bolj pozorni nanje. Gre za obuditev Corporate Memphis stila, ki v...
Pri pripravi marketinških strategij in načrtovanju kampanj se dandanes marketinški strokovnjaki še vedno držijo štirih ključnih vodnikov, tako imenovanih štirih P-jev marketinga: Product (izdelek), Price (cena), Place (mesto/kraj) in Promotion (promocija).   Idejno zasnovo za koncept Marketing Mixa – katerega del...