Meta ponovno preseneča javnost z napredkom v preseganju mej pri mešanju resničnega sveta z virtualnim. Že lansko leto so na Meta Connect 2024 predstavili izhodiščno zasnovo za AR očala, pri kateri so sodelovali s slavnim podjetjem Ray-Ban in javnosti pokazali Ray-Ban pametna očala. V tistem trenutku so bila očala še v razvoju in niso bila na prodaj, letos pa so z mesecem marcem na prodaj dali omejeno količino najnovejšega modela v sodelovanju z butično pariško znamko modnih dodatkov Coperni, pri čemer naj bi že poročali o uspešnosti in težavah pri zagotavljanju količine izdelka glede na veliko povpraševanje.
Zakaj imeti pametna očala
Meta trenutno vodi pri naglavni opremi, saj je njihov VR set Meta Quest 3 med trenutno najbolj priljubljenimi, prav tako je naredila korak naprej pri AR naglavni opremi z izdajo druge generacije AR očal »Aria« in sedaj še z Ray-Ban pametnimi očali.
Zaradi vedno večjega zanašanja na funkcionalnost umetne inteligence (UI) in povečanem zanimanju za simultano prevajanje jezikov, so Ray-Ban očala pripomoček za vsakega, ki si želi svoje življenje videti na drugačen način. Katere zmogljivosti ponujajo:
- Meta AI: umetno inteligenco Meta AI je mogoče spraševati o novih stvareh, prositi za pomoč, pri poenostavljanju vsakdanjih opravil ali prositi, da si zapomni določene informacije in jih pove, ko se jih potrebuje. Produkt naj bi bil še v razvoju, na voljo pa je v EN, FR, IT in ES glasovnem jeziku.
- Ujetje trenutka: narediti, ujeti in deliti je mogoče visokokakovostne fotografije in posnetke brez uporabe rok (s pomočjo glasovnega ukaza), z ultra-široko 12 MP kamero. Na voljo je v EN, FR, IT in ES glasovnem jeziku.
- Klici: z glasovnimi ukazi je mogoče poklicati ali narediti video klic preko aplikacij Messenger in WhatsApp.
- Poslušanje: omogočeno nemoteno poslušaje glasbe in klicev.
- Neposredni prenos: omogoča neposredni prenos na Facebook in Instagram aplikacijo.
- Meta View App: nalaganje, pregledovanje ter spreminjanje fotografij in videov z omogočeno nastavitvijo osebnih glasovnih ukazov. Da očala lahko izvajajo to funkcijo, morajo biti posodobljena in nujno povezana z Meta View App.
- Napajanje z etuijem: očala se napajajo s pomočjo modernega etuija, ki nudi do 4 ur polnjenja baterije očal na eno polnjenje ter do 36 ur, če je etui napolnjen v celoti.
- Upravljanje z zasebnostjo: mogoče je upravljati z vsemi shranjenimi glasovnimi posnetki (jih zbrisati, shraniti …). Enostavno je mogoče nastaviti in ugasniti glasovne ukaze in urejati ostale nastavitve zasebnosti.
Bo to naslednji must-have hit?
Glede na povpraševanje in zmogljivost očal, postaja naglavna AR tehnologija trenutno izjemno vroča tema. Čeprav se cena trenutnega modela Meta Ray-Ban pametnih očal, ki so na voljo v različnih barvah, giblje med 500-900 €, še vseeno cenovno niso ravno najbolj dostopna širši javnosti. Zelo je verjetno, da bodo s prihodnjimi modeli tudi vedno dražja, a hkrati tudi zmogljivejša. Pri odločitvi za nakup poleg cene vpliva tudi sloves podjetja Meta, ki s svojimi spornimi odločitvami na svojih platformah in obdelavo osebnih podatkov zbuja v uporabnikih marsikateri dvom. Nenazadnje pa bo verjeto nekaj časa še trajalo, da bodo takšni pripomočki postali stalnica v našem vsakdanu.
Vir: Meta, Coperni, Andrew Hutchinson