Film Back to the future II je ameriški znanstveno-fantastični film iz leta 1989, ki je deloma napovedal prihodnost. Vključuje kratek prizor računalniško ustvarjenega holograma morskega psa. V filmu je uporabljen kot del promocije/oglasa za fiktivni film Jaws 19.
Danes so taki oglasi postali resničnost in so vse pogostejši.
3D animirani oglasi
3D tehnologija združi dve sliki, ustvarjeni iz različnih zornih kotov in ju postavi v en posnetek. Naše levo in desno oko vidita sliki iz različnih točk in možgani prepoznajo predmete v tridimezionalni globini. Da bi dosegli to iluzijo, tovrstni 3D reklamni panoji pogosto uporabljajo dva, pod kotom postavljena ali ukrivljena zaslona.
S kakovostnimi 3D animacijami, ki poudarjajo perspektivo, podjetja in blagovne znamke še dodatno oživijo njihovo vizualno podobo. Ta v mimoidočih vzbudi dodatno zanimanje in občinstvo spodbudi, da o oglasu in podjetju izvejo več. Oglasi se tako spreminjajo v umetnost.
Morda ste lani v BTC-ju v Ljubljani nad vhodom trgovine BigBang opazili 3D animacijo z ustvarjenim globinskim prostorom in iluzijo izstopanja objektov. Big Bang se je s to potezo postavil ob bok nekaterim redkim tovrstnim primerom po svetu. Animacija je vzbujala navdušenje in čudenje nad tem, kako je to narejeno.
Digitalni reklamni panoji uporabljajo 3D tehnologijo na običajnih predvajalnikih napisov. 3D tehnologija z natančnimi izračuni in ustvarjalnostjo ustvari hiper-realistično tridimenzionalno vizualizacijo česar koli. Od 3D velikanske mačke v Tokiu, o kateri se je govorilo lani, do novih oglasov, ki jih je predstavila blagovna znamka Louis Vuitton (tudi v sodelovanju z Nikeom).
Hologramski oglasi
Holografija je metoda, s katero se posname 2D ali 3D interferenčni vzorec, ki za razliko od fotografije omogoča prikaz posnetih slik v treh dimenzijah. Interferenčni vzorec nastane, ko se sekata referenčni žarek svetlobe in žarek, ki se odbije od osvetljenega predmeta.
Pojavljajo se vedno bolj kreativni načini za predstavitev in promocijo podjetja ali blagovne znamke. Audi je letos na postajo za tramvaj v Nemčiji umestil svoj futuristični holografski oglas.
Trenutno na tem področju s svojo tehnologijo ledino orje podjetje Proto. Preko realistične, dobre dva metra visoke holografske prikazovalne naprave ustvarjajo občutek resnične prisotnosti neke osebe, ki lahko vidi, sliši in komunicira z drugimi kjer koli na svetu. Naprava projicira žive ali vnaprej izdelane slike ljudi v treh dimenzijah ter je interaktivna komunikacijska platforma. Podjetja ali blagovne znamke jo lahko uporabijo za dodatni nagovor svojih ključnih ciljnih skupin.
V spodnjem videu je nekaj primerov uporabe te naprave v praksi.
Drugačne izvirne rešitve
Že leta 2013 je British Airways v Londonu ustvarila digitalni pano, ki je lahko prepoznal, katero letalo te letalske družbe leti nad njim in od kod prihaja. Za izvedbo ideje je pano vključeval nadzorno tehnologijo za prejemanje podatkov o bližnjih letih, nato pa je ustrezno aktiviral pano.
Z razvojem tehnologije so nastale nove kreativne kampanje. Leta 2017 so na Švedskem predstavili reklamni pano, ki je “zakašljal”, ko je nekdo v bližini kadil, nato pa je prikazoval oglase proti kajenju, da bi jih spodbudil k opustitvi te razvade. Z dodajanjem detektorja dima na reklamni pano je bilo mogoče dodati novo komponento interakcije panoja z okolico.
Znana nemška znamka piva Astra je na zunanji reklamni pano postavila kamero za prepoznavanje obraza, ki je lahko prepoznala spol in starost mimoidočih. Ko je šla oseba mimo, se je na reklamnem panoju tako prikazal eden od 70-ih videoposnetkov, ki so bili zasnovani za posamezno demografsko skupino.
Lansko leto se je veliko govorilo o oglasu, ki ga je znamka hrane za živali Pedigree predstavila na Hrvaškem. Zanj je agencija, ki je oglas zasnovala na festivalu Cannes Lions 2021, prejela tudi bronastega leva v kategoriji Creative Data.
Oglas je mimoidoče, ki so imeli ob sebi psa, nagovoril s simpatičnimi sporočili. Oglas so nato še nadgradili s kreativno dinamično optimizacijo (Dynamic Creative Optimization) in algoritem je lahko prepoznal velikost psa, ki je stal pred oglasom. Tako je bil oglas prilagojen velikosti psa.
Koncept oglasa si lahko pogledate s spodnjem videu.
Znamke se pri oglaševanju poslužujejo različnih pristopov in načinov oglaševanja. Povezujejo se tudi z umetniki. Podjetje Helios se je, na primer, povezalo s prestavnikoma mlajše generacije ustvarjalcev na področju grafitov in vizualizacij, Markom K Gavezom in Nežo Knez (knnz). Za Kino Šiška sta ustvarila stenski grafit, ki je več kot stenska poslikava. Svoje prave razsežnosti razkrije s pomočjo QR kode, ki omogoča interakcijo z grafitom (ta je omogočena s pomočjo digitalnega vmesnika).
Kje so meje naših domislic z napredkom tehnologije?
In nostalgija?
Po drugi strani se pojavljajo zanimive analogne oglaševalske rešitve, ki pričajo o tem, da naša digitalizirana družba še vedno hrepeni po starejših oblikah medijev. Tako je ponudnik za poslušanje pretočne (streaming) digitalne glasbe Spotify letos spomladi segel v preteklost in ovekovečil pevko Florence Welch (Florence + The Machine) kot tapiserijo iz 18. stoletja.
V slikovitih vrtovih galerije Dulwich Picture v Londonu so obesili tri posamezne tkane tapiserije velikosti 2×2 metra, ki so bile del promocije novega albuma Dance Fever skupine Florence + The Machine.
Oglasi torej postajajo umetnost, zunanje oglaševanje pa z omenjenimi pristopi ohranja svoj vpliv. Reklamni panoji imajo velik doseg, zbujajo interakcijo in se ciljno usmerjajo na posamezne ključne skupine.
Viri: