Zadnjih šest mesecev smo pisci vsebin testirali uporabo umetne inteligence (UI), se od nje učili in obratno. V tem obdobju smo ugotovili, da gre za nedvomno fascinantno orodje, ki se ga hočeš-nočeš moramo naučiti uporabljati. Z enako hitrostjo smo opazili tudi pasti pri pripravi vsebin z umetno inteligenco, saj so te lahko generične in ponavljajoče se. Slednje se izrazito kaže predvsem pri pripravi »onsite« ali »offsite« SEO člankov in PR člankov, ko je treba pripraviti več podobnih vsebin z enako ključno besedo ali temo.
Priprava SEO člankov z UI
Umetna inteligenca lahko izboljša praktično vse vidike SEO članka od analize ključnih besed do izbire naslovov, meta opisov in same vsebine. ChatGPT kot napredni jezikovni model umetne inteligence, ki je namenjen generiranju koherentnih odgovorov in besedil na podlagi podanih vhodnih informacij, na primer lahko z neverjetno hitrostjo ustvari kakovostno in relevantno vsebino za SEO članke. Ker je usposobljen na širokem obsegu znanja, nam lahko pomaga pri različnih ključnih besedah in temah, saj ni omejen na specifična področja znanja. Uporabimo ga lahko še pri optimizaciji ključnih besed ali oblikovanju naslovov, ki so privlačni za uporabnike in hkrati vključujejo ključne besede za izboljšanje SEO rezultatov ali analizo uporabniškega vedenja in podatkov o uporabniški izkušnji, kar lahko dodatno izboljša vsebine SEO članka.
Pasti uporabe UI pri pripravi SEO člankov
Uporaba UI torej lahko pomaga pri izboljšanju kakovosti SEO člankov, boljši uvrstitvi v iskalnikih in večjem organskem prometu na spletni strani, vendar bi bilo popolnoma neprimerno, če bi pustili UI, da bi pisala besedila brez človeškega nadzora. Razlog za to je, da ima pisec vsebin, torej človek, veliko večjo sposobnost razumevanja ciljnega občinstva, pisanja zanimivih in relevantnih vsebin ter ustvarjanja izvirnih in kreativnih idej. Čeprav lahko UI pomaga pri generiranju idej in strukturiranju besedila, je še vedno pomembno, da ima pisec vsebin nadzor nad celotnim procesom priprave SEO članka. Popolnoma avtomatizirana priprava SEO člankov z UI namreč lahko vodi do prekomernega ponavljanja ključnih besed, slabe kakovosti in ponarejanja vsebine, ki bi dejansko lahko imela negativen vpliv na uporabniško izkušnjo.
Primerjava UI z zgodbo Šivilja in škarjice
Pri uporabi UI se večkrat spomnim na Bogdanko iz zgodbe Šivilja in škarjice, ki jo je napisal Dragotin Kette. Ta mlada in spretna šivilja si je namreč neskončno želela, da bi lahko še hitreje krojila in šivala oblačila za grofico, pri kateri je delala. Željo ji je uresničila ptičica in Bogdanka je res dobila škarje, ki so znale same urezati blago. Produktivno jih je uporabljala, vse dokler škarjice niso prišle v napačne roke in začele nekontrolirano rezati in uničevati vse okoli sebe in delati nepopravljivo škodo. Tudi umetna inteligenca lahko uide izpod nadzora, če je ne bomo uporabljali z zdravim razumom. Vendar to ne pomeni, da UI ne smemo uporabljati kot pripomoček pri pisanju SEO člankov, kajti ti bodo nedvomno kakovostni in imeli dobre rezultate, vse dokler bodo pisci vsebin imeli zadnjo besedo pri pripravi in urejanju besedila.