Instagram je z več kot milijardo aktivnih uporabnikov vsakodnevno postal eden izmed vodilnih prodajnih omrežjih za podjetja, vplivneže in druge uporabnike. Kaj to pomeni in kako targetiramo uporabnike v vseh fazah nakupnega procesa?
Aktualni podatki za kažejo, da:
- 90 % uporabnikov sledi vsaj enemu profilu znamke.
- Vpletenost (Engagament) na Instagramu je 10 x višja kot na Facebooku, 54 x višja kot na Pinterestu in 84 x višja kot na Twitterju.
- 60 % ljudi odkrije nov izdelek ali storitev na Instagramu.
- 130 milijonov uporabnikov mesečno klikne na objavo s ‘shopping’ tagom na fotografiji, da izve več o produktu.
- Več kot 200 milijonov uporabnikov obišče vsaj en Business profil na dan.
- Čas, namenjen gledanju videov na Instagramu, se je od leta 2017 povečal za kar 80 %.
- Instagram zgodbe (t.i. Stories) imajo dnevno 400 milijonov aktivnih uporabnikov.
- 1/3 najbolj gledanih zgodb je v lasti podjetij.(viri: business.instagram.com, forrester.com, 99firms.com)
1. Sama prisotnost na Instagramu poveča zaznavo znamke.
Prisotnost znamke ali podjetja na Instagramu ima pozitiven vpliv na občinstvo in njihovo zaznavanje. Kupci vidijo znamke, ki so del omrežja, kot bolj priljubljene (78 %), bolj kreativne (77 %), bolj zabavne (76 %), bolj relevantne (74 %) in bolj zavezane h grajenju skupnosti (72 %) kot tiste, ki niso del omrežja (vir).
2. Vsebine, ki jih podjetja delijo, imajo velik pomen pri nakupnem procesu.
Uporabniki uporabljajo Instagram pri vseh pomembnih korakih nakupnega procesa.
V koraku odkrivanja lahko o podjetju ali izdelku izvedo preko ‘Explore’ zavihka, skozi ključnike (t. i. Hashtag) ali skozi označbe na objavah vplivnežev in ostalih uporabnikov. Informacije raziskujejo in preverjajo na profilih podjetij, skozi komentarje in priporočila na objavah, ko se tudi odločijo o nakupu, ga pogosto lahko izvedejo kar na platformi sami.
Ključ vsake uspešne strategije je, da pokažemo vsebine uporabnikom tam, kjer iščejo. Prikazane vsebine podjetja naj služijo v pomoč uporabnikom, da pridobijo informacije za vse faze nakupnega procesa, kar pomeni da:
- lahko v fazi odkrivanja uporabnike targetiramo z oglasi v ‘Explore’ zavihku ali se tam prikažemo organsko – skozi relavantne ključnike ali s pomočjo sodelovanja z vplivneži.
- objavljamo vsebine o pričanju že obstoječih kupcev, delimo njihovo mnenje o izdelku ali podamo več informacij skozi infografike ali videe. Te vsebine bodo potencialnemu kupcu v pomoč v fazi odločitve.
- potencialne kupce med odločitvijo pozovemo k nakupu skozi vsebine. Te lahko najavljajo znižanja, posebne popuste ali omejene akcije, ki bodo služile kot sprožilec, ki bo pripomogel h kasnejšemu nakupu.
3. Vsebine vodijo k odzivom.
87 % sodelujočih v raziskavi, ki jo je opravil Instagram, pravi, da se odloči za naslednji korak glede na deljene vsebine in informacije na platformi. Ta korak lahko zajema obisk profila Instagram, obisk spletne strani ali nakup.
Uporabniki lahko iščejo informacije na profilu skozi opise objav, berejo njihove komentarje, da spoznajo njihovo skupnost, preiščejo objave, na katerih je profil podjetja označen ali raziščejo ključnike, ki so vezani na podjetje.
Družbena omrežja postajajo veliko več kot samo orodje, ki pripomore k zaznavi podjetja, zato je njihova strategija pomembna in mora vključevati vse korake nakupnega procesa. Kot smo ugotovili, gre lahko uporabnik skozi vse te korake, brez da bi zapustil platformo, zato mora dobra vsebina temu služiti.