Kako organsko povečati doseg in vpletenost uporabnikov na LinkedInu?

LinkedIn je eno od starejših družbenih omrežij, ki je bilo ustanovljeno leta 2003. Sprva je delovalo kot spletno mesto, kjer so strokovnjaki lahko nalagali svoje življenjepise in jih delili s potencialnimi delodajalci, danes pa velja za poslovno usmerjeno platformo, ki jo uporablja več kot 875 milijonov članov po vsem svetu, od tega 440.000 uporabnikov (tudi podjetij) iz Slovenije. Z nenehno rastjo aktivnih uporabnikov pa LinkedIn že vrsto let ni namenjen zgolj iskanju zaposlitve, temveč se uporablja za povezovanje poklicnih somišljenikov, odkrivanje novih poslovnih priložnosti, razvoj mreže poslovnih stikov, gradnjo in ohranjanje odnosov s strankami, kupci ali poslovnimi partnerji, iskanje najboljših kadrov, izobraževanje, večjo prepoznavnost blagovne znamke ter osebno znamčenje. 

Najpogostejše dileme pri pripravi vsebin za LinkedIn 

LinkedIn, ki letos praznuje 20. obletnico, že ves čas svojega obstoja beleži stalno rast števila uporabnikov ter visok odstotek aktivnih uporabnikov, ki se redno vračajo na platformo. Delno lahko ta trend pripišemo kakovostnim, strokovnim, poslovno usmerjenim in izobraževalnim vsebinam, saj LinkedIn ni namenjen zabavljaškim vsebinam, ki jih najdemo na Facebooku ali Instagramu. Uporabnike Linkedina zato pogosto zanima, na kakšen način naj pripravijo relevantne in izvirne vsebine, ki bodo imele velik doseg (reach) in vpletenost (engagement) uporabnikov. 

V nadaljevanju je izpostavljenih nekaj nasvetov, vezanih na osnovne dileme pri pripravi LinkedIn vsebin, ki poleg All-star osebnega profila, nenehni gradnji skupnosti in aktivnega mreženja lahko pripomorejo k temu, da boste dosegli več želenih uporabnikov, naročnikov ali poslovnih partnerjev. 

1. Tema objave  

Izbor teme za pripravo vsebin je ključen, zato si že na začetku uporabe LinkedIn profila določite, kaj želite komunicirati. Če se na primer želite izpostaviti kot strokovnjak, naj bodo vaše teme bolj izobraževalne narave, motivacijske ali vezane na trende iz branže, če pa se želite izpostaviti kot zaposleni v določenem podjetju, naj teme podpirajo dejavnosti in dosežke podjetja. Ne glede na to, kaj boste komunicirali, naj bodo vsebine relevantne in avtentične, informacije pa točne, preverjene in namenjene ciljni publiki, ki jo vabite, da se odzove s komentarji, všečki in delitvami. 

2. Pogostost in čas objavljanja  

Ni natančnega recepta, kdaj objavljati, ker je vsak osebni ali poslovni profil unikaten, zato sta nujna testiranje in analiza. Obstaja pa nekaj splošnih priporočil, ki jih lahko pri objavljanju uporabimo kot smernice. Zaželene so predvsem redne objave, vendar ne več kot ena na dan, optimalno pa dva- do petkrat na teden. Najboljši dnevi za objavo so torek, sreda in četrtek, ker so uporabniki LinkedIna večinoma profesionalci in strokovnjaki, ki so ob ponedeljkih in petkih na tej platformi manj aktivni ter skoraj nič za vikend. 

3. Dolžina objave 

Pred nekaj leti so bile objave na LinkedInu lahko dolge do 1300 znakov, kar je 200 do 250 besed, daljšim besedilom pa so bili namenjeni članki (articles). Ker se to ni obneslo, saj so uporabniki želeli pisati tudi daljše objave, so danes objave lahko dolge do 3000 znakov, kar predstavlja skoraj 600 besed. Ob tem si velja zapomniti, da imajo krajše objave (od 100 do 140 znakov) pogosto večji doseg in vpletenost uporabnikov, za dvig kredibilnosti ter SEO pa se še vedno priporoča pisanje daljših vsebin, ki so objavljene kot članki. 

4. Uporaba ključnikov in omemb  

Ključniki so poljubna kombinacija črk in številk brez presledkov, ki sledijo simbolu # in lahko pomagajo razširiti organski doseg, graditi skupnost okoli podjetja ali promovirati dogodke in izdelke. Za objave se priporoča uporaba treh ključnikov z večjim številom sledilcev. S tem se najlažje poveča vidnost objave, saj se sledilcem izbranih ključnikov objava prikaže na časovnici. Število sledilcev pa naj ne bo edino merilo pri izbiri ključnikov, ti so lahko vezani še na cilj objave, industrijo, branžo, podjetje ali produkt. Če je le možno, se v objavah uporabi do pet relevantnih omemb (tag, mention) drugih aktivnih uporabnikov LinkedIna, ki se bodo na objavo odzvali.  

5. Jezik objave (ENG vs. SI) 

Veliko uporabnikov za komunikacijo na LinkedInu uporablja angleški jezik. Če gre za poslovni profil, je običajno glavni razlog oglaševanje in promoviranje objav, saj za enkrat LinkedIn ne ponuja možnosti oglaševanja v slovenskem jeziku, temveč le v izbranih svetovnih jezikih. Kljub temu pa uporaba angleškega jezika za domača podjetja ni ovira in je dobro sprejet način komunikacije. Uporabniki na osebnih profilih več komunicirajo v slovenskem jeziku, angleščino pa uporabljajo, ko želijo doseči širšo bazo uporabnikov. 

6. Komentiranje, všečkanje, deljenje 

Za boljši doseg objave na LinkedInu so ključne aktivnosti v prvi uri od objave, zato se priporoča v tem časovnem oknu čim več komentirati, všečkati in deliti posamezno objavo. Na osebnih profilih to dosežemo z uporabo omemb drugih relevantnih uporabnikov v objavi, pri poslovnih profilih pa obstaja še možnost uporabe funkcije »obvesti zaposlene« (notify employees), s katero se zaposlene opozori na novo objavo in jim omogoči hiter odziv nanjo. Vsako aktivnost v objavi LinkedInov algoritem nagradi z večjim dosegom, z odgovorjanjem na komentarje pod objavo se ta, na primer, lahko poveča tudi za 250 %.  

7. Delovanje algoritma 

LinkedInov algoritem filtrira, razvršča in se odloča, kdo bo videl vsebine in kako pogosto, v povprečju pa posamezno objavo vidi le 15 odstotkov mreže naših povezav ali sledilcev. Za večji organski doseg je zato priporočljivo slediti zgoraj naštetim priporočilom in komunicirati s ciljno publiko.  

Pisce kakovostnih vsebin LinkedInov algoritem nagradi in objavam organsko poveča doseg, zato je zelo zaželeno, da so objave vedno relevantne, opremljene s ključniki, omembami ter s fotografijo, videom ali dokumentom. Poskrbite tudi za proaktivno vključevanje v LinkedInovo skupnost, gradite mrežo in ves čas skrbite za svoj All-star profil.  

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...