Družbena omrežja in digitalni svet nasploh sta neprestano v gibanju – vsako leto nas presenetijo novi trendi, ki preoblikujejo pravila igre. Leto 2025 ne bo nič drugačno. Umetna inteligenca bo postala naš najljubši kreativni sodelavec, kratke video vsebine bodo še naprej kraljevale, dolge zgodbe in »storytelling« pa bodo še naprej pridobivali vedno večjo priljubljenost. Družbena omrežja se vse bolj razvijajo v iskalnike, kjer sta personalizacija in pristnost ključna elementa za uspeh.
INSTAGRAM BO TUDI V 2025 NAJBOLJ PRILJUBLJENA PLATFORMA
Raziskava (Sprout Social) je pokazala, da bo Instagram tudi v 2025 osrednja platforma za blagovne znamke. Na drugem mestu presenetljivo izstopa LinkedIn, sledita mu TikTok in YouTube.
Prevladovanje Instagrama ni nepričakovano, saj je izredno priljubljen izbira med generacijo Z in milenijci, vodi na področju vplivnostnega marketinga in je najpogosteje uporabljana platforma med generacijami.
V letu 2025 bo vaš uspeh na družbenih omrežjih odvisen od tega, ali boste znali nagovoriti uporabnike tam, kjer ti že preživljajo čas, namesto, da jih poskušate preusmeriti tja, kjer ste prisotni vi. To vključuje večji poudarek na SEO, sodelovanje z ustvarjalci, ki presegajo ustaljene okvirje, ter uporabo novih kanalov, kot so subredditi. Instagram pa bo še naprej središče teh aktivnosti.
UMETNA INTELIGENCA
Generativna umetna inteligenca (GenAI) postaja vse bolj nepogrešljivo orodje v delovnem okolju. Po raziskavi AIPRM jo danes uporablja že 75 % zaposlenih. V marketingu pa njena uporaba še posebej izstopa, saj orodja, kot sta ChatGPT in Google Gemini, močno poenostavljajo vsakodnevne procese in naloge. Poročilo Sprout Social razkriva, da kar 80 % zaposlenih v marketingu opaža pozitiven vpliv umetne inteligence na svoje delo. Med glavnimi prednostmi izpostavljajo več časa za ustvarjalnost (78 %) in občutno povečano učinkovitost (73 %).
EKSPERIMENTIRANJE Z VSEBINAMI
Leto 2025 bo prineslo val drznega eksperimentiranja na družbenih omrežjih. Vedno več blagovnih znamk opušča stroga pravila in na prvo mesto postavlja inovativnost ter zabavo. Vedno več znamk preizkuša nove tone in osebnosti, ki pogosto odstopajo od njihove podobe na drugih kanalih – in kar vas bo mogoče presenetilo, je to, da sledilce to navdušuje. Blagovne znamke, ki redno ustvarjajo kreativne vsebine, opažajo vedno večji vpliv na poslovne rezultate, saj družbena omrežja omogočajo večjo svobodo in pogumnejši pristop.
UMETNOST KOMENTARJEV
Blagovne znamke se vedno pogosteje vpletajo v razprave pod objavami različnih vplivnežev in ustvarjalcev – in to z razlogom. Ta premišljena strategija jim omogoča gradnjo skupnosti, hkrati pa povečuje njihovo prepoznavnost med novimi občinstvi. Čeprav se zdi ta strategija na prvi pogled zelo preprosta, zahteva skrbno in premišljeno načrtovanje. Ključna sta pravočasen odziv, najbolje v 24 urah po objavi, in optimalna dolžina komentarja. Raziskave kažejo, da največjo vključenost dosegajo komentarji med 10 in 99 znaki, medtem ko predolgi, prekratki ali zgolj emojiji pogosto ne dosežejo želenega učinka. V letu 2025 bodo prav izvirni in strateški komentarji še bolj pomembni pri osvajanju občinstev in širjenju vpliva blagovnih znamk.
JE PRISTNOST KLJUČ DO USPEHA?
Pristnost (authenticity) postaja eden najpomembnejših dejavnikov uspeha na družbenih omrežjih. Medtem ko video vsebine že leta kraljujejo na vrhu seznama trendov, se uporabniki v dobi pretirano urejenih objav vse bolj nagibajo k resničnim in iskrenim zgodbam. Objave v realnem času, ki prinašajo pristnost in z njimi povezane izkušnje, niso več le želja, temveč postajajo nujni del uspešne komunikacije.
NANO IN MICRO VPLIVNEŽI
Postajajo vse bolj ključni v svetu vplivnostnega marketinga, še posebej zato, ker vse več ljudi nakupuje od doma. Nano in mikro vplivneži pridobivajo na pomenu, saj ponujajo tisto, česar večji vplivneži pogosto ne morejo – pristno povezavo s sledilci. Njihova manjša, a bolj angažirana občinstva omogočajo večjo učinkovitost, hkrati pa so stroški sodelovanja občutno nižji. Čas je za sodelovanja z vplivneži, ki delujejo v specifičnih nišah. V svetu, kjer je avtentičnost ključnega pomena, nano in micro vplivneži postavljajo nova pravila igre.
PERSONALIZIRANI OGLASI
Plačljivo oglaševanje ostaja eno najučinkovitejših orodij za doseganje poslovnih ciljev, zato več kot polovica podjetij načrtuje povečanje proračuna za oglaševanje na družbenih omrežjih. Pri vsebini oglasov pa bo ključno, da izstopate. Personalizirani oglasi, ki vključujejo družbeni dokaz in UGC (vsebine, ustvarjene s strani uporabnikov in ustvarjalcev vsebin), lahko močno izboljšajo vidnost in konverzije. Kreativnost in premišljena strategija bosta v letu 2025 ključna za uspešno oglaševanje na družbenih omrežjih.
DRUŽBENA OMREŽJA SO NOVI ISKALNIKI
Družbena omrežja so prerasla svoj prvotni namen – postajajo vse bolj priljubljeni iskalniki. Uporabniki na platformah, kot sta TikTok in Instagram, iščejo priporočila za izdelke, nasvete in druge informacije. Že kar 40 % mladih uporablja TikTok ali Instagram kot iskalnik. Ta sprememba v vedenju uporabnikov poudarja, kako pomembno je razumeti SEO in optimizirati svojo vsebino, da bo čim lažje dostopna.
SKUPNOST, NE SAMO SLEDILCI
V letu 2025 se naj vaš fokus premakne iz pridobivanja novih sledilcev na povezovanje in grajenje odnosov z obstoječimi. Gradnja skupnosti bo postala ključna, saj uporabniki vedno več časa preživijo v zasebnih sporočilih in ob gledanju story objav. Kar pomeni, da ustvarjajte vedno več interaktivnih vsebin, ki spodbujajo vključevanje in krepijo občutek pripadnosti.
EGC – EMPLOYEE GENERATED CONTENT
Vsebina, ki jo ustvarijo zaposleni (EGC), je močno orodje za gradnjo zaupanja in kredibilnosti. Zaposleni lahko skozi deljenje profesionalnih nasvetov, vpogledov v delovno kulturo ali osebnih izkušenj, bistveno povečajo doseg in prepoznavnost blagovne znamke. Takšna vsebina prinaša pristnost in pomaga graditi bolj osebno povezavo z občinstvom.
Spodbujanje zaposlenih, da delijo svojo strokovnost ali zakulisje vsakdana, bo povečalo transparentnost in ugled podjetja. Leto 2025 bo priložnost, da še bolj aktivno vključite svoje zaposlene v ustvarjanje vsebin, ki navdihujejo in povezujejo.
VIRI: Coursera, Hootsuite, SocialMediaToday, Sprout Social