Upravljanje oglasov: samostojno ali s pomočjo posrednika? 

Pri oglaševanju preko globalnih platform je pogosto vprašanje, ali naj oglaševanje upravljamo sami ali prek posrednikov. Vsaka platforma ima svoje zahteve in zakonitosti, nekatere lahko upravljamo sami, pri drugih potrebujemo zakup preko agencije. Kljub možnostim, pa se za kompleksnejše strategije pogosto priporoča sodelovanje s specializirano agencijo, ki poskrbi tako za samoupravljalne platforme kot tudi za zakup platform preko posrednikov.

O čem govorimo? 

Podjetja, ki oglašujejo in se srečajo z digitalnim marketingom, skoraj vedno pridejo do točke, ko se morajo odločiti, kako bodo optimizirala svoje oglaševanje, ne le z vidika performancea in oglaševalske investicije, ampak tudi, kako zakupiti globalne platforme. Predvsem je to pomembna odločitev pri tistih, ki ne prodajajo izdelkov le v Sloveniji temveč globalno in jim je nabor platform široko odprt. Da se boste lažje znašli, smo pripravili pregled, kje se lahko dela lotite sami in kje je nujna podpora s strani, recimo temu, resellerja. 

  1. Google – začnimo pri eni od največjih platform, če odštejemo vzhodni del sveta. Praktično vsak si lahko odpre Google Ads račun in oglašuje. Pri uporabnikih, ki porabljajo večje zneske, vam Google dodeli skrbnika ali več njih, ki vam pomaga pri strateškem upravljanju računa, vas obvešča o beta produktih in vam dodeljuje dodatne funkcionalnosti znotraj platforme, prav tako vas v primeru tehničnih težav napoti na pravi naslov . Ta možnost velja za velike ali pa za agencije. Na kratko, za Google Ads ne potrebujete reseller agencije, da ga uporabljate. Svetujemo pa vam, da sodelujete s specializirano Google agencijo (#w3b). 

Potencialen doseg ~ do 1,8 mio uporabnikov spleta 

  1. Meta – platforma, ki jo lahko uporabljate za oglaševanje na različnih platformah, kot so Facebook, Instagram, Messenger ali pa Whats App (ki v Sloveniji ni dosegljiv za oglaševanje). Tudi tu velja, da si lahko račun ustvari kdorkoli in začne uporabljati platformo. Na nekaterih trgih, prav tako, kot je bilo včasih tudi v Sloveniji, obstajajo reseller agencije, je pa zdaj v Sloveniji moženo direktno upravljanje z oglaševalskim računom. Prav tako je sedaj na voljo direktna Meta pomoč, za katero pa sicer še vedno nismo prepričani, ali je bot ali pa pravi človek. J 

Potencialen doseg ~ do 846.000 polnoletnih uporabnikov na FB in do 743.000 polnoletnih uporabnikov na Instagramu 

  1. TikTok – najbolj sveža oglaševalska platforma v Sloveniji, za katero pa je trenutno za oglaševalce možnost zakupa le preko agencije Httpool/Aleph. Izjema so nekatere medijske agencije, ki imajo v večini direkten dostop in direktno podporo s strani TikToka in same kreirajo kampanje za svoje naročnike. Vendar lahko glede na trend v prihodnosti pričakujemo, da se bo princip zakupa spremenil in bo možno tudi samodejno ustvarjanje kampanj za vsakega oglaševalca. 

Potencialen doseg ~ do 342.000 polnoletnih uporabnikov 

  1. Linkedin podobno kot Google in Meta, lahko Linkedin Ads uporablja kdorkoli, ki ima profil. Specifika za Slovenijo, ki je večini že znana, je omejena možnost oglaševanja le v angleščini, ki je eden od 21 jezikov, ki so na voljo. Sicer se včasih zgodijo izjeme, predvsem pri video oglasih, vendar sistem zazna jezik in zavrne oglase, če niso v enem od dovoljenih jezikov.  

Potencialen doseg ~ do 490.000 uporabnikov 

  1. Snapchat – če nadaljujemo pri družbenih omrežjih, ne moremo mimo Snapchata, ki je še vedno popularen predvsem med mladimi. Tudi tu velja, da si lahko business profil ustvarite sami in začnete z oglaševanjem. V Sloveniji sicer imamo partnersko agencijo Aleph, ki lahko oglaševanje vodi namesto vas, prednost pa je, da lahko preko njih lažje dobite dostop do različnih Snapchat produktov, priskrbijo pa tudi posebne ponudbe in kupone. 

Potencialen doseg ~ do 442.000 polnoletnih uporabnikov 

Snapchat
  1. Spotify – Slovenija zaenkrat še ni na seznamu, da bi si lahko ustvarili oglaševalski račun sami, obstaja le možnost čakalne liste. Zato Spotify trenutno še ostaja pod okriljem Alepha, ki skrbi za vaše kampanje in predstavlja možnosti oglaševanja na platformi. 

Potencialen doseg ~ do 442.000 uporabnikov 

  1. Amazon – platforma, ki ni najbolje izkoriščena med podjetji, saj Slovenija nima svojega lokalnega Amazona. Namreč od večjih podjetij jih le malo prodaja preko platforme, saj je to možno šele nekje od leta 2020, več pa je dropshipping prodaje. V tujini je oglaševanje preko Amazona na visoki ravni in je pomemben kanal, v ZDA je celo možno oglaševanje, tudi če ne prodajate izdelkov preko njih. Za slovenska podjetja pa je oglaševanje možno, če prodajate na tujih Amazon straneh, npr. na nemškem ali italijanskem Amazonu. Dokler torej izpolnjujete splošne zahteve Amazona za prodajo in oglaševanje, ni posebnih omejitev. V 2024 je postal partner za Amazon oglaševanje Aleph Slovenija, ki lahko pomaga pri vseh zahtevah, ki jih ima Amazon, in pri strategiji oglaševalskih kampanj. 
  1. Twitter / X – specifičen (političen) kanal, ki še kar živi in če se že odločite za oglaševanje, lahko vse ustvarite sami, brez posebnosti in omejitev. 

Potencialen doseg ~ do 200.000 uporabnikov 

  1. Pinterest – zaenkrat za Slovenijo še ni na voljo za oglaševanje. Lahko si sicer ustvarite svoj Business Manager account, vendar ustvarjanje Ad accounta še ni možno. Če pa ponujate izdelke v kateri od drugih držav, je možnost direktnega oglaševanja v 31 državah, v dodatnih 36 pa preko agencije. 
  1. Reddit – podobno kot Snapchat, si lahko odprete svoj oglaševalski račun in začnete z oglaševanjem. Pri tem pa priporočamo, da oglašujete nišno in preverjate analitiko ter kvaliteto obiska, ker je po nekaterih podatkih Reddit znan po bot klikih. 

Potencialen doseg ~ do 573.000 uporabnikov 

Poleg zgornjih obstajajo še ostale platforme, kot so recimo Apple Search Ads, Quora, Adroll, Outbrain, Taboola itd. Tokrat smo se osredotočili le na največje. Na koncu pa je vaša odločitev, kako se boste lotili in optimizirali svoje oglaševanje. Še vedno je najboljša možnost, da imate agencijo, ki skrbi za celotno digitalno strategijo in je specializirana za digitalni marketing. Na ta način na koncu ostane le vprašanje, katero agencijo izbrati (#w3b). 

Tanja Papež
Tanja Papež
Navdušena medijska in digitalna strateginja, ki bi se lahko ure in ure pogovarjala o medijskih trendih in digitalnih projektih. Verjame v številke, širše poznavanje marketinga in uporabnikov. Verjame pa tudi v moč čokolade, dobro energijo v ekipi ter prijaznost na vsakem koraku.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Google trends

Zakaj Google Trends?

Dandanes, ko se trg nenehno spreminja in informacije krožijo hitreje kot kadarkoli, je ključno, da sodelavci v marketingu razumejo, kaj zanima njihove stranke. Eden...
Pripovedovanje

Moč zgodb v prazničnem času 

Praznični čas prinaša občutke topline, nostalgije in povezanosti – prav te pa najbolj uspešno prebudi dobra zgodba. V času obdarovanja in dragocenih trenutkov nas...
Adobe MAX

Adobe MAX 2024 – Kaj prinašajo novosti?

Adobe MAX 2024 je navdušil ustvarjalce z množico inovacij, ki s pomočjo umetne inteligence in naprednih funkcij oblikujejo prihodnost digitalnega ustvarjanja. Morda ste že...