6 nasvetov za učinkovito Facebook oglaševanje

Kot je bilo na hashtag.si že omenjeno, Facebook uporablja že 850.000 Slovencev, kar ga v Sloveniji uvršča daleč na prvo mesto med družbenimi omrežji po številu uporabnikov. Sledijo mu (ne v tem vrstnem redu) (morda pa tudi) Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, … imam občutek, da smo nekoga pozabili. G+? Kako? Aha, govorimo o aktivnih uporabnikih? Potem smo glavne našteli.

Verjetno se strinjate, da je 850.000 velika številka (veste, katera številka je še večja? 1.550.000.000. Toliko je namreč vseh uporabnikov Facebooka). Če k temu dodamo, da ima Facebook najboljšo zbirko podatkov o uporabnikih med vsemi omenjenimi (oprosti, LinkedIn, pardon, Google) ter se spomnimo, da ima digitalno oglaševanje najnižjo ceno za doseg 1.000 uporabnikov, potem je jasno, zakaj Facebook enostavno mora biti del vašega oglaševanja na spletu.

12287451_10153680963009641_97793674_o

Zadnji podatki o Facebook skupnosti. Vir: Facebook

Lahko še enkrat ponovite vprašanje? A kaj je mišljeno s tem, da ima Facebook najboljšo zbirko podatkov o uporabnikih? Ni problema, takoj razložim. Podatki o uporabnikih pridejo zelo prav, ko z omejenimi sredstvi poskušamo nagovoriti čim bolj relevantno ciljno skupino in zaradi same narave Facebooka (če si na FB, imaš profil, s katerim se predstavljaš drugim uporabnikom …), je skozi leta zbral veliko podatkov o nas. Že ob registraciji smo mu zaupali spol, starost,  email naslov, nato pa tudi izobrazbo, morda delovno mesto, ali smo samski, vezani, zaročeni, poročeni, … z interakcijami in všečkanjem strani mu damo vedeti, kakšni so naši interesi, zaupamo mu tel. št. in še bi lahko našteval, ampak ne bi hotel, da vas začne (pretirano) skrbeti … A da sem že prepozen? 🙂

Posledica te odlične zbirke podatkov (nekje v Sloveniji je informacijsko pooblaščenko ravnokar stisnilo pri srcu) je, da lahko oglaševalci svoje oglase na Facebooku usmerjamo zelo specifično. Želite oglas/e o vaši novi kolekciji torbic prikazati puncam, ki imajo med 23 in 27 let in jih zanimajo torbice? Če je ciljna skupina premajhna (20.000), jo enostavno razširimo še z dekleti, ki jih zanimajo kozmetika, nakit in obleke (in smo že na 50.000).  Oglasi o poročnih oblekah puncam, ki so zaročene? Z lahkoto. Oglasi o zaščiti za Samsung Galaxy S6 uporabnikom Samsung Galaxy S6? V nekaj klikih.

Če želite, vam lahko naštejem tisoče podobnih kombinacij in primerov, vendar je lahko še tako dobro ciljanje popolnoma neučinkovito (in v skrajnih primerih celo škodljivo!), če se oglaševanja lotimo pomanjkljivo in neresno. Zato sledi obljubljenih 6 nasvetov, s katerimi si lahko pomagate do bolj učinkovitega oglaševanja na Facebooku.

1. To NI monopoly (denar)

To je vaš denar. Pravi denar. In ker vašega denarja ne bi radi metali skozi okno (razen če ga imate preveč in je to nekaj, kar radi počnete v prostem času) (se mi je zdelo … tudi jaz ne), je (tudi) pri Facebook oglaševanju potrebno začeti na začetku – z načrtovanjem. Ker je, tako kot na drugih področjih v življenju lažje dosegati rezultate in jih ovrednotiti, če imamo točno določene cilje. Tako si je potrebno zastaviti (vsaj) naslednja vprašanja: Koliko bom investiral/a v oglaševanje? Koliko časa želim oglaševati? Kaj želim doseči? Komu želim oglaševati? Kateri oglasni formati bi bili najustreznejši?

MONOPOLI_010

To JE monopoly. Vir: mrezakreativnihljudi.com

Odgovoriti si je potrebno jasno in čim bolj konkretno, da potem lahko spremljamo rezultate, ustrezno optimiziramo kampanjo/e ter tako dobimo največ za svoj denar. Pri merjenju si boste lahko ogromno pomagali že s samo Facebook statistiko pri oglasih, za popolno spremljanje pa je tu tudi Google Analytics (spremljanje rezultatov oglasnih kampanj je obširno področje, ki si zasluži svoj čisto svoj, ločen zapis).

2. Lepi čudoviti oglasi se lepo čudovito klikajo

OK, odgovorili ste si na zgoraj zastavljena vprašanja, imate odlično predstavo, kakšna naj bi bila kampanja, katere oglase uporabiti ter kakšne rezultate želite doseči. Zdaj samo še poberete nekaj sličic s spletne strani/googla/poskenirate par polaroidov in jih naložite v izbrane FB oglase. Voila, to je to!

Ne, to ni to. Pri FB oglasih (in tudi drugje!) je pomembno, da poznate optimalne specifikacije vseh oglasov, ki jih izberete. Pomembno je torej vedeti, kakšne so omejitve znakov, kakšne so dodatne možnosti (npr. call to action gumbi) ter kakšna je optimalna dimenzija slike oziroma slik. Zakaj je to pomembno? Poznavanje in upoštevanje teh podrobnosti vam zagotavlja, da bo vaš oglas viden v najboljši kakovosti, kjerkoli (na FB) se bo pojavil.

To pomeni, da bo kreativa kristalno jasna, vaše sporočilo bo vidno tako, kot ste si ga zamislili (in ga npr. na mobilcih ne bo pol manjkalo) in ko bo nekdo videl vaš oglas, bo pomislil “Whoa, kako lep oglas, delujejo kot nekdo, ki mu lahko zaupam, morda bi pa res to kupil pri njih …” in ne “OMG grem se oprat pa razkužit miško, mislim da sva oba fasala tifus.”

12270494_10153680962994641_316975934_n

Oglas brez tifusa.

Vse skupaj je zelo lažje, kot se vam verjetno zdi, saj FB ponuja odličen in zelo pregleden vir informacij za vse kreative, ki so na voljo.

3. Kaj pravite? telefon ima frekvenčna območja 700/800/850/900/1800/1900/2100/2600 MHz? ne morem verjeti, takoj ga bom kupil!

Nekje sem prebral odlično misel, ki si jo je vredno zapomniti: “Benefits sell, features don’t.” Ste opazili, da bi npr. Nike v svojih oglasih našteval tehnične lastnosti ali sestavo superg? To počnejo ob zelo redkih priložnostih – ko gre za novo, prelomno tehnologijo (“Prvi pleten tekaški copat!” ali ko se želijo predstaviti, da so v nekem kriteriju najboljši na svojem področju (“Najlažja kopačka na svetu!”).

Blackboard covered in equations

ZATO je naš izdelek najboljši za vas. Vir: mustardmarketing.com

Veliko raje kot to, da nekdo po točkah našteva, kako dober je njegov proizvod in kriči, naj že kupimo, nas uporabnike zanima, kako bo ta proizvod pozitivno vplival na naše življenje. Ali bom npr. tekel hitreje, močneje brcnil žogo, manj obrabljal sklepe, zaradi očiščenih jeter živel dlje (se spomnite billboarda “Bi radi živeli dlje?” Genialno!), bom videti bolje, bom prihranil čas in/ali denar, …

Imejte torej to v mislih pri ustvarjanju (FB) oglasov. Verjetno veliko raje pomislite na to, kako se boste na idiličnem vikendu v nekih termah RES končno spočili in si vzeli čas samo zase, kot pa, da je tam 345 bazenov.

4. Žurnal 24 vam bolj ustreza kot Slovenske novice.

12270140_10153680962999641_1557548670_n

Želiš klikniti, priznaj!

Ja, vem, nič od tega vam ne ustreza, najraje berete … Lady. Kako veste, kaj vam najbolj ustreza? Testiranje. In s testiranjem boste tudi vedeli, kateri od oglasov deluje najbolje in vam prinaša največ klikov, najbolj kakovosten obisk, največ konverzij … ok ok, za začetek samo, kateri prinaša največ klikov.

Poanta je namreč to, da nima smisla narediti samo eno verzijo oglasa – ena slika in en tekst in potem čakamo, kaj se bo zgodilo. Izberemo vsaj dve sliki, napišemo vsaj dve verziji teksta … tako npr. dobimo že 4 oglase in po dveh dneh oglaševanja bomo že imeli malo bolj jasno sliko, kateri oglas je najbolj učinkovit. (pomembno: kot pri vseh ostalih zadevah na spletu, ki se tičejo oglaševanja, gremo lahko tudi pri testiranju zelo v podrobnosti, vendar se to v primeru manjših investicij ne splača, saj res podrobno testiranje vseh možnih parametrov terja veliko energije in časa – celo toliko, da se za testiranje v tem obsegu ne odločajo niti nekatera največja podjetja oz. agencije, ki za njih upravljajo spletno oglaševanje …)

5. “Vaš izdelek je k**ac, vaše storitve so bedne in enkrat ste me nategnil pa nikol več!”

“Jezni mladi mož, imate naše uho, kje vas čevelj žuli?” To verjetno ni najbolj primeren odziv … ampak je vsaj odziv … (ki ga osebno ne bi priporočal).

Ker večina oglasnih formatov na FB omogoča všečke, komentarje in delitve (t.i. “social elements”) to pomeni, da pod vašimi FB oglasi lahko pričakujete … všečke, komentarje in delitve.

“Kaj je to? Hotel sem torbico. To ni torbica. Tudi Monopoly ni.” Vir: dineability.com

Te zadeve so načeloma dobrodošle, saj všečki in pozitivni komentarji prinašajo verodostojnost v očeh drugih uporabnikov, ki jo je praktično nemogoče kupiti  (t.i. “social proof”). Vsi namreč veste, da bolj verjamete priporočilom prijateljev in družine kot pa nekemu naključnemu oglasu, dokazano je tudi, da če je prvi odziv na neko objavo na FB pozitiven, je večja verjetnost, da bodo tudi ostali odzivi pozitivni (oziroma je manjša verjetnost za negativne odzive) (kakšno sklepanje, priznam da sem še sam sebe presenetil s tem) … dokazano pa je tudi (skozi moje oglaševanje na FB, lahko mi verjamete), da obstaja možnost, da boste pod svojimi oglasi (ki so zaenkrat popolni, zaradi upoštevanja točk od 1. – 4.) (malenkost, ni za kaj!) dobili negativne komentarje.

Kaj pa zdaj?

Pravzaprav je zelo enostavno – kampanja je postavljena in teče, vaši oglasi se prikazujejo na izbranih mestih, opažate tudi prve rezultate … ampak to vas ne sme uspavati. Ažurno spremljanje kampanje je ravno tako pomembno za uspeh kot vsi ostali tu našteti koraki.

Kaj pomeni ažurno spremljanje kampanje? Če to opravite dvakrat na dan, bi moralo biti dovolj, lahko pa spremljate tudi obvestila na vaši FB strani – če se niste igrali z nastavitvami, se bodo tam prikazovala tudi obvestila, ko bo kdo všečkal, komentiral ali delil vaš oglas. Vse, kar vam potem preostane je, da kliknete na obvestilo o komentarju in upate na najboljše. Da npr. ne gre za stranko, ki vam je nekaj tako zamerila, da vas želi očrniti pred celim svetom. Na vas je seveda, da v primeru negativnega komentarja ustrezno odreagirate. Če imate dober odnos s strankami že v naravi, potem ne bo težave, če takega odnosa nimate, pa vam na dolgi rok ne bodo pomagali niti najboljši FB oglasi.

6. Ne, ne bom jedel 20 dni starega kruha in ne, to ni prepečenec.

Saj veste, da nihče ne mara postane … ne vem … kave? Nekateri to že veste, nekatere pa je potrebno spomniti. Ne to, da postana kava ni ok, ampak da ni ok, če že več kot mesec dni enim in istim osebam prikazujete en in isti oglas oziroma ene in iste oglase.

To ni dobro, ker začnemo ljudje neko tako stvar hitro ignorirati, kar pomeni manj klikov in, morda še bolj pomembno – ker kaže na vašo lenobo, neresnost ali celo nekompetenco (malo sem strog, ampak rad bi, da si zapomnite) in tako bodo ti postani oglasi stranke odbijali, namesto da bi jih privlačili ter dajali o vas vtis, ki ga verjetno ne želite dajati. Kaj si recimo mislite vi, če opazite, da nekdo isti oglas vrti že pol leta?

No, to. Zato se malo potrudite in osvežite vašo kreativo vsake toliko časa, sploh če obstaja verjetnost, da bo en uporabnik vaš oglas srečal zelo pogosto (oziroma bo vaš oglas srečeval istega uporabnika).

fresh_air_furnace_services_2c3ebc04_1dcc_d37c_1c8c_3ade8a2acd36

Moj bog, vaši oglasi so TAKO sveži!!! Vir: freshairfurnace.ca

To bi bilo nekako teh 6 nasvetov za (bolj) učinkovito Facebook oglaševanje. FB oglaševanje je sicer zelo obširno področje (in vsak mesec se praviloma pojavi še kaj novega), tako da samo teh 6 nasvetov vsekakor ne bo dovolj, ampak pretvarjajmo se, da ste popolni začetniki in da kaj od naštetega še niste vedeli.

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...