Od 31. julija 2025, Meta (Facebook, Instagram in Threads) postopoma uvaja spremembo v analitiki svojih platform. Metrika »ogledi« (Views) postaja osrednji kazalnik uspešnosti vsebin, medtem ko se »doseg« (Reach) postopoma umika iz Meta Business Suite. Cilj spremembe je poenotiti način merjenja in zagotoviti bolj natančen vpogled v to, kdo vsebino dejansko vidi.
Po poročanju Search Engine Land in Social Media Today gre za širšo prenovo Meta analitičnega sistema, ki bo vplivala na vse tipe vsebin – od klasičnih objav do Reelsov in oglasov.
Zakaj se »Reach« umika?
Metrika »Reach« je do zdaj prikazovala, koliko unikatnih uporabnikov je videlo objavo vsaj enkrat. Težava pa je bila, da je »videlo« pomenilo le prikaz v viru – ne nujno tudi dejanski ogled vsebine na zaslonu. Zato Meta zdaj v ospredje postavlja »Views« oz. oglede, ki šteje dejanske prikaze vsebine, kar daje bolj realen vpogled v resnično izpostavljenost in zanimanje občinstva. Sprememba prinaša tudi poenotenje različnih kazalnikov, kot so bili prikazi, predvajanja, doseg in ogledi v eno bolj razumljivo metriko. Na ta način bodo podatki z Meta platform bolj primerljivi s tistimi z drugih omrežij, kot sta npr. YouTube in TikTok, kjer so »Views« že dolgo glavni standard.
Pomembno je tudi dejstvo, da bo (oz. je že) ogled (View) enotno merilo za vse tipe vsebin, vključno s fotografijami, kar pomeni, da se ogled beleži, kadar se slika pokaže na zaslonu uporabnika – tudi večkrat od istega.
Kaj sprememba pomeni za oglaševalce in ustvarjalce vsebin?
Za blagovne znamke, agencije in ustvarjalce vsebin sprememba pomeni tako poenostavljeno poročanje kot tudi potrebo po prilagoditvi strategij. Ključni poudarki:
- Večja natančnost in preglednost: Ogledi bodo jasno pokazali, koliko ljudi je vsebino dejansko videlo – ne le tistih, ki so vsebino imeli na svojem »feedu«.
- Spremembe v poročanju: Doseg (Reach) se umika iz Business Suite, vendar pa bo še vedno na voljo v Ads Managerju, kjer ostaja pomembna metrika pri oglaševalskih (plačanih) kampanjah.
- Prilagoditev KPI-jev: Podjetja bodo morala prilagoditi cilje uspešnosti – doseg (Reach) bo nadomeščen z metrikami, kot so ogledi (Views), interakcije (Engagement), itd.
- Lažja primerjava med platformami: Ker bo Meta poenotila način merjenja, bo primerjava rezultatov med omrežji (npr. Facebook – TikTok – YouTube) postala bistveno lažja.
Kot poudarja Kolsquare, bo to vplivalo predvsem na vplivnostni marketing, saj bodo podjetja lažje ocenila resnično vidnost objav in sodelovanj. Ta sprememba je tudi priložnost, da podjetja razumejo, katera vsebina dejansko zadrži pozornost uporabnika – kar je dolgoročno pomembnejše od samega dosega.
Kaj sledi?
Meta to spremembo uvaja postopoma že nekaj mesecev, tako da jo nekateri uporabniki že opazijo, drugi pa še ne. Prikazi in spremembe metrik se v Business Suite posodabljajo samodejno, integracije v zunanjih orodjih pa bodo zahtevale prilagoditev API-ja.
Kot navaja Social Media Today, bodo ogledi (Views) v prihodnje predstavljali glavni kazalnik uspešnosti vsebin na vseh Meta platformah, kar pomeni korak k bolj realističnemu in poenotenemu merjenju.
Viri:


