Že izkoriščate ves potencial družbenih omrežij?

Pot tržnemu komuniciranju na družbenih omrežjih je tlakoval Facebook ob koncu leta 2006, ko je predstavil možnost oglaševanja na omrežju in postal dostopen tudi splošni javnosti. S hitrim pridobivanjem novih uporabnikov je hkrati spodbudil tudi razvoj in rast drugih omrežij, ki vsako na svoj način nagovarja uporabnike. Danes družbena omrežja sodijo med osnovna orodja komunikatorjev za uspešno in učinkovito upravljanje odnosov blagovnih znamk z različnimi javnostmi.

Zakaj uporabljati družbena omrežja?

Družbena omrežja kot kanali za sporočanje organizacijam nudijo tri pomembne prednosti, ki pomagajo povečevati prepoznavnost njihovih blagovnih znamk:

  1. Pomagajo deliti sporočila in informacije z zelo širokim občinstvom.
  2. Omogočajo stroškovno učinkovito komuniciranje. Za učinkovito tržno sporočanje na družbenih omrežjih se v primerjavi s tradicionalnim oglaševanjem v tiskanih medijih ali na televiziji še vedno lahko nameni manj denarja.
  3. Predstavljajo pomemben dodaten kanal za stike s strankami, ki podjetjem in blagovnim znamkam omogoča stike z obstoječimi in potencialnimi strankami v realnem času.

Da so družbena omrežja učinkovit medij za komuniciranje z deležniki, se s predstavitvijo več uspešnih domačih in tujih primerov potrdi tudi na vsaki marketinški konferenci in drugih izobraževalnih dogodkih, ki predstavljajo pomemben uvid v sodobne prakse komuniciranja.

Katero omrežje izbrati za stik z deležniki?

Družbena omrežja so z razlogom poimenovana kot družbena: v prvi vrsti so namreč namenjena vzpostavljanju in ohranjanju stikov med uporabniki v realnem času. Platforme, ki so brez dvoma revolucionarno spremenile način povezovanja posameznikov v skupnosti (znancev in neznancev), so danes sestavni del sodobne komunikacije.

Če se vam pogosto zazdi, da so danes skoraj vsi prisotni na vsaj enem družbenem omrežju, imate povsem prav. Po podatkih spletne strani DataReportal je januarja 2023 družbena omrežja uporabljalo skoraj 60 odstotkov svetovne populacije, v Sloveniji pa je bil ta delež še višji. V začetku leta je bilo namreč v Sloveniji zabeleženih 1,64 milijona uporabnikov družbenih omrežij oziroma 77,4 % vseh prebivalcev države. Kot najbolj pogosti razlog za uporabo družbenih omrežij uporabniki navajajo ohranjanje stikov z družino in prijatelji, preživljanje prostega časa in branje novic.

Katero omrežje izbrati, je v prvi vrsti odvisno od ciljev komunikacije, upoštevati pa je treba tudi značilnosti posameznih omrežij in njihovih uporabnikov. Vsaka platforma ima namreč svoje posebnosti, prednosti in slabosti, zato je pomembno izbrati tisto ali tista omrežja, ki so najbolj skladna s trženjskimi cilji in ciljnim občinstvom, ki ga blagovna znamka želi uporabljati.

Kako komunicirati na družbenih omrežjih?

Na družbenih omrežjih je večini blagovnih znamk sicer dovoljena bolj sproščena komunikacija, ki še vedno ostaja profesionalna, se pa seveda vedno najdejo izjeme, ki potrjujejo pravila in se šalijo tako na svoj račun kot tudi na račun svojih uporabnikov. Pri slednjih še posebej izstopa letalsko podjetje Ryan Air, ki pod vodstvom Michaela Corcorana duhovito in brez dlake na jeziku komentira aktualne dogodke in bolj ali manj duhovito odgovarja na komentarje in pritožbe uporabnikov.

Kakšen je ton komunikacije blagovne znamke, je ena od ključnih informacij, ki v strategiji komuniciranja na družbenih omrežjih nikakor ne sme manjkati. Ton komunikacije namreč določa način, na katerega boste vi ali pa agencija za digitalni marketing, ki upravlja z vašimi profili na družbenih omrežjih, nagovarjali uporabnike – potencialne stranke – in se odzivali na njihove komentarje in vprašanja. Ton komunikacije je v veliki meri odvisen tudi od osebnosti blagovne znamke in njenih posebnosti.

Družbena omrežja so torej dokazano nadvse učinkovito orodje za sporočanje in komuniciranje z uporabniki ne samo za blagovne znamke, ampak tudi za številne druge organizacije, ki prek Facebooka, Instagrama, Twitterja in drugih platform lahko vzpostavljajo stik z uporabniki in negujejo pristne odnose z njimi. Ne glede na to, kako se boste odločili nagovoriti svoje javnosti, ne pozabite, da je za uspešen nastop pomembna tudi avtentična in strateška komunikacija. Tako boste namreč najbolj učinkovito vzpostavili stik z uporabniki, z njimi negovali pristne odnose in gradili skupnost potencialnih strank – ter izkoristili potencial družbenih omrežij za tržno komuniciranje in odnose z javnostmi.

Viri:

Global Social Media Statistics. 2023. Datareportal. Dostopno na: https://datareportal.com/social-media-users (9. 5. 2023).

Naročite se na #hashtag e-novice!

* obvezno polje

Privolim, da lahko W3B, d.o.o. moje osebne podatke obdeluje za naslednje namene:

Enkrat mesečno prejmete e-novice. Dovolite, da vaš e-naslov uporabimo za pošiljanje e-novic skladno s pogoji varstva osebnih podatkov. Odjavite se lahko kadarkoli.

Novo na #hashtag.si

Kot je Google že pred časom obvestil, bo pred 1. marcem 2024 posodobil svoje zahteve za oglaševanje v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP). Prihajalo bo do večjih sprememb v pravilih oglaševanja, ki jih bo treba upoštevati, saj bi neupoštevanje tega...
Na prihajajočem tekmovanju DIGGIT, ki velja za prestižno priznanje na področju digitalnih komunikacij, bo kot član žirije sodeloval Denis Jakin, direktor poslovnega razvoja v digitalni agenciji W3B. Njegova vloga bo ključna pri iskanju in nagrajevanju projektov, ki ne le...
Orodje je človekov podaljšek roke, s katerim lažje opravlja svoje delo. Kako uporabno je orodje, se kaže predvsem v načinu upravljanja in izkoriščanja le-tega pri uspešnosti izvajanja svojega dela. Ena od osrednjih nalog vodje projektov je (kot je že iz...